Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2979323
pike schreef: ' s avonds zitten zeuren voor de laatste ronde, alleen maar omdat je weet dat als je dan weer thuis komt je je pilletje krijgt met een beetje vlees. En daarna moet je dan heel snel de tuin in om te poepen want op straat had je alleen maar heel veel haast om weer zo snel mogelijk thuis te komen en geen tijd om wat te doen.  :-X
Dat lijkt me nu niet echt geweldig :x
#2979335
Hier is het anders om.... ik ben getraind. Lik je links langs je bek en kijk je me aan dan geef ik je een koekje. Lik je meerdere keren en kijk je me aan dan geef ik je water (dat is Joep). Loop je naar de baas, gaat naast zijn stoel zitten, kijkt, kijkt, kijkt en springt dan tegen de zijkant aan om vervolgens naar de koelkastdeur te rennen, dan wil (en krijg) je worst.
#2979367
pike schreef: Nee dat is het ook niet  >:(
Kun je dan niet gewoon eerst het pilletje geven en dan uitlaten?


Gijs kan ook klokkijken sinds mijn vriend ze een tijd lang om 9 uur eten gegeven heeft. Nu proberen we de tijden af te wisselen maar mijn vriend is daar net zo autistisch in als Gijs geloof ik ;)

Gijs zijn niet leuke pavlof effect; blaffen bij kinderen.  :-X
#2979440
eelke schreef: Kun je dan niet gewoon eerst het pilletje geven en dan uitlaten?


Gijs kan ook klokkijken sinds mijn vriend ze een tijd lang om 9 uur eten gegeven heeft. Nu proberen we de tijden af te wisselen maar mijn vriend is daar net zo autistisch in als Gijs geloof ik ;)

Gijs zijn niet leuke pavlof effect; blaffen bij kinderen.  :-X
Dat kan natuurlijk maar ik wil de tijdsspanne tussen beide giften niet te klein maken. Omdat dit gedrag de laatste tijd steeds erger is geworden ben ik wel begonnen met de gift een uurtje uit te stellen. Ik hoop dat het daarmee op termijn wat beter zal gaan. Overigens werkt het 's ochtends andersom. Hij vertikt het om de deur uit te gaan want ik krijg nog een pilletje. Ik krijg echt geen kans om het te vergeten, hij gaat dan heel zielig liggen bibberen in zijn mand terwijl de andere twee al ongeduldig staan te worden bij de deur.
Vanwege zijn conditionering op eten ben ik ook met de gewone maaltijd aan het afwisselen. Elke dag een verrassingstijd. In de hoop dat hij er minder op gefixeerd raakt. Het zijn de pillen zelf die dit gedrag veroorzaken, hij krijgt er vraatzucht van.
#2979533
oww onze Jojo is een ster in het weten wat er gaat gebeuren.

Het beste zie je dat als ze met de baas mee gaat naar de winkel. Baas doet tuig om en hangt de riem over haar rug. Ze loopt dan los mee naar buiten rechtstreeks op de auto af. Stapt netjes in. Aangekomen op de parkeerplaats bij de winkel stapt ze uit en wacht tot de piep van de autodeursloten gaat loopt dan naar onze winkeldeur en gaat netjes zitten. Wie of wat er voor bijkomt word genegeerd. Deur open dan naar binnen en weer zit ze uit zichzelf op de mat totdat de piepjes van het alarm uit zijn en dan loopt ze vrolijk alles te controleren of het er nog staat. ;D De baas zet het reclame bord buiten dan verdwijnt Jojo naar het kantoorgedeelte. Tussen winkel en kantoor is een deuropening waar geen deur inzit maar ze zal er niet meer voorbij komen zolang de winkel open is. Haalt de baas aan het eind van de dag het reclame bord weer naar binnen dan loopt ze weer vrij door het pand. Doet de baas de lichten uit dan holt Jojo weer naar de deurmat om daar te wachten tot het alarm erop staat, zodra ze de piepjes weer hoort loopt ze naar buiten en gaat weer zitten wachten tot alles op slot is om vervolgens weer naar de auto te gaan.

We weten zeker dat ze het idee van een winkel die open is snapt, iedereen kind, hond, volwassen laat ze met rust. Maar één keer kwam een klant nog voor openingstijd binnen (reclamebord stond nog binnen) en toen stormde ze al grommend en blaffend naar voren. Arme man, vaste klant die nog nooit had gemerkt dat er een hond in het pand was.
#2979606
hmmmm...

Boodschappentassen neerzetten in de keuken betekent steek je kop erin om te kijken wat er in zit (ze blijven wel overal vanaf, ook vlees) maar ze moeten het wel allemaal van dichtbij bekijken.
Sleutels van de garage pakken (alleen bij deze sleutels he!) dan rennen er 2 meer mee, ik wil ik wil ik wil (gekamt worden) De 3e verstopt zich eerder.
Als Maci of Fozzy klaar zijn met kammen, dan staat Kaio altijd al bij de koekjestrommel, ja want klaar zijn met kammen betekent lekkers, dus volgens hem ook als de andere klaar zijn. Jep lukt hem.
Met Fozzy langs een hekwerk met herders en beauceron en brak is ook altijd grappig, de honden gaan tekeer, komen aanrennen, beauceron staat te springen, en hij staat er nu te wachten van wanneer komen ze. Yesssss daar zijn ze, draait ie om, KOEKJE! Hij is altijd teleurgesteld als ze niet komen.  :biggrin2:
Duiktas (waterwerktas) betekent ijsberende piepende Kaio, we zouden hem wel eens kunnen vergeten en dat gaat op die manier niet lukken!
Bel die gaat betekent ook als je slaapt dat je op een bepaalde manier 4x achter elkaar woef moet zeggen aldus Maci.
#2979608
Hier gaan ze op de tijd dat ik naar mn werk vertrek ook vanzelf naar boven (ze mogen niet in de woonkamer als we er niet zijn).  Ook op dagen dat ik thuisblijf.
Als ik schoenen en jas aantrek doen ze dat ook, maar dat lijkt me normaal.  Maar ook als ik die niet aantrek zit Kleintje zeker een tijdje boven. Ze kan dan met zo'n onozel gezicht een paar uur later beneden komen (heeft ongetwijfeld geslapen) waarop je leest: Ah, ben jij hier?  ???

Kleintje zorgt ook gewoon dat ze als eerste boven is. Ze durft al naar boven trekken voordat de tv afgaat en we gaan slapen, als ze voelt dat het bijna tijd is.  Zo kan ze het beste slaapplekje inpikken. Want een van de jongens zou maar eens op het idee moeten komen om in hààr mandje te gaan liggen...  ::)


Toen Luis een tijdje pilletjes moest krijgen, gaf ik die op de eettafel.  Normaal mag hij daar niet op.  Hij vond het pilletje maar niets, maar hij kreeg er snoepjes achteraan en die lust hij wel.  Na een paar dagen moest ik de schuif waar ik de pilletjes bewaarde maar open doen en meneer sprong op tafel. Dat dat pilletje er eerst nog voor moest, vond hij minder leuk, maar goed, het idee van de snoepjes zorgde wel dat hij steeds flinker werd.

Bij de anderen werkt de borstels nemen ook zo goed.  Dan staan ze met 2 voor de krabton te miauwen en rondjes te draaien. Kleintje heeft graag iets om kopjes tegen te geven als ze geborsteld wordt en de gaten in de krabton dienen daar prima voor.  Luis die maakt dan dat hij wegkomt want die is bang van de borstels hoewel hij het borstelen zelf eigenlijk best wel leuk vind, alleen niet als ik dat beslis. Hij moet dat zelf beslissen.  :biggrin2:
Wat ik het opmerkelijkst vind is dat Cuzco op dat moment perfect weet dat Kleintje eerst geborsteld wordt.  Hij gaat dan eerst wat rondlopen en komt pas echt bij mij wanneer Kleintje klaar is. 
En dat wanneer ik haar aan het borstelen ben, hij haar wél kopjes kan komen geven zonder een mep te krijgen.  Normaal wil Kleintje hem niet in de buurt en zeker niet dat hij haar kopstoten geeft.  Cuzco is nogal ongeremd als hij zijn liefde voor haar wil betuigen en ik kan volgen dat Kleintje het niet zo fijn vind, want zijn kopstoten zijn behoorlijk hard, ook voor mij. Maar als Kleintje geborsteld en uitgebreid geaaid wordt, dan weet hij dat ze gunstig gestemd is. Dan komt hij voorzichtig zijn kopje aanbieden en wil ze hem wel eens over zijn voorhoofd likken.  Het enige probleem is dat hij daar dan ook weer te veel in opgaat en durft te ver te gaan...  ::)

Ik heb geprobeerd Kleintje ook te leren dat er na nagelsknippen snoepjes komen, maar dat wil ze niet aanvaarden. Ze wil ze met moeite aannemen, want ze is dan echt kwaad en wil niet omgekocht worden.  :biggrin2: 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 22 aug 2014, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#2979623
Als ik naar boven ga, gaat Meeko altijd voor de deur naar de hal liggen. Als ik dan weer naar beneden kom, en hij hoort mijn voet op de trap gaat hij gelijk staan (om te voorkomen dat ie een deur in zijn rug krijgt 8) )

Als ik naar het toilet ga, gaat ie ook vaak voor de deur liggen alleen hoort ie dan niet dat ik weer terug kom en gebeurt het dus toch wel eens dat ie de deur in zijn rug krijgt. Ik probeer dat dus te voorkomen door eerst alleen een keer de klink naar beneden te doen, dan staat ie ook acuut op...
#2979629
Als Scott ergens komt waar ze n balie hebben gaat ie netjes zitten, want in de dierenwinkel krijgt ie dan een snoepje. Dat dat in andere winkels niet zo werkt heeft ie nog niet door  :biggrin2: Als wij dan gaan loopt ie gewoon mee, behalve toen we laatst bij een andere dierenwinkel waren. Hij bleef zitten en gooide zn hele 7 kilo in de strijd toen ik toch wilde gaan  ;D hij had nog geen snoepje gehad en dan kunnen we niet weg vindt hij.
#2979631
Lorisman, onze Leonberger, begrijpt maar 1 ding, het woord ETEN! Voor de rest tilt hij zn kop nog niet op, hooguit een wenkbrouw.
Bij Barros, ons Duitse Herderinnetje, moeten we Engels praten, das net een mens, heeft alles maar dan ook alles door en legt iedere link feilloos, als we visite hebben en ik ga koffie zetten, gaat ze vast op een keukenstoel aan de tafel zitten bijvoorbeeld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door