Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2978051
Hope schreef: Ow... Hmmm... Het ziet er gewoon fiks ontstoken uit.
Ik zou even een tochtje huisarts doen. Op zich zal je arm er niet afvallen hoor, maar de huisarts geeft je iets van antihistamine oid en dan is het zomaar over. Ik weet niet of je wel eens vaker antihistamine gehad hebt? En of je weet of je dat kan slikken met eventuele andere medicijnen? Je kan het ook gewoon bij de drogist halen. Ik heb een keer nogal heftig gereageerd op een type antihistamine (wat op zich niet heel naar is, ik werd onwijs duf en slaperig hihi), dus ik weet niet in hoeverre het slim is zomaar iets te slikken.
#2978075
Wondvocht/pus heb ik inderdaad ook bij muggenbulten al, dus dat is herkenbaar.
Dikke bult met een putje in het midden, waar dan vocht uit komt...

Maar het moet wel minder worden, anders zou ik inderdaad ff naar de huisarts gaan!
#2978142
Ik reageer ook aardig op muggenbulten maar dat er vocht uit komt is mij nog nooit overkomen (wel dat complete hand dik was door 1 muggensteek en dat was 100 % zeker mug omdat ik hem zag zitten...). Mijn bovenbeen ziet er nu dan ook zo uit (zijn wegtrekkende bulten):
Afbeelding
Door Lil
#2978345
Ja, hier komt er ook vocht uit. Antihistamine slik ik al voor de hooikoorts dus die doet niet veel. Groene leem klinkt idd slim. Als ik het op tijd ontdek kan ik nog gif uitzuigen dan blijft alle ellende achterwegen. Ik ben trouwens niet allergisch, maar dazen zijn echt rotbeesten.
Door Lil
#2978360
Cathelijn schreef: Klinkt niet heel goed Marloes :-\
Ik ben dit jaar ook een aantal keer gebeten maar ik heb er niet heel veel last van gekregen nadat het gelukt was er een paar uur af te blijven.
Oe afblijven, daar zit misschien wel een heel belangrijk punt
#2978476
Lil schreef: Oe afblijven, daar zit misschien wel een heel belangrijk punt
Ja klopt, ik moet er inderdaad afblijven. Dat is op zich ook niet zo heel moeilijk hoor, het doet echt onwijs zeer.
Ik ga straks even naar de huisarts, ziet er niet heel fijn meer uit helaas.
#2978485
idd mee naar de huisarts, alleen al om je geruster te voelen. Mijn broer (toen nog broertje) kreeg een wespensteek in Phantasialand..........na een dag of twee ging die verkleuren, dan een ontsteking met achteraf een krater waar je vingertop in kon. sindsdien ben ik bang van reacties op inesctenbeten. ;)
Door Lil
#2978567
Cathelijn schreef: En dat is meteen vanaf de beet, anders helpt het niet.
DAt geloof ik je meteen. Bij brandnetels werkt dat bij mij uitstekend. Bij insectensteken helaas niet, meestal valt het me pas op als ik een hele tijd aan het krabben ben en denk waaraan krab ik.  :-[ :-\
Pas dan ontdek ik de steek en ja dan zie je dat ik het gif al verspreid heb.  :(
#2979056
toen ik in Zwitserland een keer onder de plekken van dazen zat (spelen in de beek, daar zaten die krengen bij de vleet) adviseerde een tante van mij die in de zorg werkte komkommerschillen erop en dan met de natte kant naar onderen. Dat scheelde echt in de jeuk, had wel van die grote harde schijven, maar de jeuk en warmte trokken wel weg.
#2979501
Oei als ik die arm bekijk, dan doet het me direct denken aan het been van mijn man, precies dezelfde soort vlekken en hij heeft net zijn 4e!!! antibioticakuur achter de rug  :-\

Het schijnt dat door de warme winter en zomer er insecten rondvliegen die hier normaliter niet zijn, aldus de HA. Ze hadden er een speciale briefing over gehad vertelde ze.

In ieder geval heeft het een bacteriële infectie veroorzaakt, die potentieel gevaarlijk kon zijn.
Dus absoluut ff HA bezoeken hoor, want als het hetzelfde is, gaat dit niet zomaar over.

Het been van mijn man is nog steeds niet 100% dus er wordt nog verder onderzoek gedaan.
Laatst gewijzigd door Joss op vr 22 aug 2014, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door