Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2974354
Ik ben het er mee eens dat je ook bij een lijntje het recht hebt om te klagen.

Vind wel dat je dan onderling dan met elkaar in gesprek moet gaan over mogelijke oplossingen.
Je mag qua geconditioneerd vervoer bij een lijntje nou eenmaal minder verwachten dan van een professional en er moet bij een geschil daarom worden gekeken naar de 'gebruikelijke' manier van handelen.

Maar wanneer vlees wordt geleverd maar alleen via andere weg is geleverd omdat iemand (uit vriendelijkheid?) het vlees voor de ander heeft meegenomen vind ik het dreigen met aangifte voor oplichting buitenproportioneel!
Net als een bloedspoor achterlaten bij iemand die in een rolstoel zit  :-X
#2974357
Ik vind dit juist een goed topic.
Op deze manier zullen mensen die netjes gehandeld hebben naar de vervoerders en regelaars zich wel even achter de oren krabben.

Ik heb vaak meegedaan met lijntjes en ja het is weleens verkeerd gegaan. Maar ach dat kan gebeuren. Ik vind het alleen maar fijn dat mensen zoiets willen organiseren en de moeite willen nemen voor andere!
Zelf word ik snel wagenziek en kan niet een hele of halve dag in de auto zitten. Met een uurtje heb ik al veel moeite en ben daarom des te blijer dat mensen dit organiseren.

Ik heb zelf 1x als ophaalpunt een bestelling georganiseerd. Was toen niet zo groot maar vond het heel leuk om te doen.
Heb al hele leuke en lieve mensen via BP ontmoet. Niet alleen voor de vleeslijntjes maar ook om elkaar te helpen bij medische zaken.

Dus nogmaals, ik vind dit een goed topic. Om aan te geven dat het niet altijd koek en ei is en in de hoop dat mensen die zich misdragen hebben zich even flink achter de oren krabben.
#2974364
Wat een vervelende toestand allemaal! Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt en hoop dat dat zo blijft. Een normale discussie hierover draagt hopelijk bij aan wat meer respect naar elkaar als dingen niet lopen zoals gehoopt.

Ik heb nu 2 keer een lijntje gans/hooglander georganiseerd en gereden en dat is gewoon gezellig en leuk gebleven. De laatste keer in mei was er wat misgegaan, maar dat hebben we volgens mij netjes opgelost. We zijn en blijven mensen die fouten maken. Niemand is gelukkig volmaakt!

Dat ik ook ben begonnen af en toe dus een lijntje te rijden is omdat ik ook graag met lijntjes van anderen meedoe. Verder heb ik een 17-jarig klein busje waar wel een paar honderd kilo inpast. ;) Ook is het natuurlijk prachtig als je mooie vleesjes kunt kopen die in de winkel bijna het dubbele kosten of helemaal niet aangeboden worden. Voor mij is zelf een lijntje rijden een win-win situatie - mooi vlees voor een betaalbare prijs dat ik anders niet zou kunnen kopen en ik leer mede-barfers kennen die daardoor diezelfde mooie vleesjes kunnen voeren.

Het rijden van een lijntje is een vertrouwenskwestie. Vrijwillig, maar niet vrijblijvend! Zowel de lijntjerijder (nieuw woord ;) ) als de besteller moeten zich in alle redelijkheid houden aan de afspraken. Onvoorziene omstandigheden zullen altijd blijven, daarvoor zijn we mensen, afhankelijk van anderen mensen en dingen, en met emoties. Maar die moeten toch als normale mensen opgelost kunnen worden! Dreigen en moddergooien is dus NIET normaal!

Wat betreft het "verdienen" aan het lijntje rijden... Als ikzelf met een lijntje meedoe, dan kijk ik of het bedrag + evt. vvk per kilo voor mezelf gunstig is. Als dat ja is, dan zal het mij een worst zijn of diegene die het lijntje rijdt er 2 cent of 1 euro per kilo aan verdient! Ik rij geen "auto van de zaak" dus moet zelf de tank volgooien. Met de 2x dat ik nu een lijntje heb gedaan, heb ik ongeveer gelijk "gespeeld" qua brandstof -- de eerste keer wat over, afgelopen mei wat tekort. Tijd is geld, maar het administratieve en de bijna hele dag op pad doe ik voor ons gemeenschappelijke goede doel. ;) Maar als iemand dat wel in zijn kiloprijs verrekend heeft dan vind ik dat ook prima - ik bepaal tenslotte zelf of ik die prijs voor dat vlees wil betalen.

In oktober hoop ik voor de 3e keer het heerlijke ganzenvlees via brabant terug naar limburg te kunnen brengen, zodat de honden en katten van iedereen die dan weer meedoet een gezond en betaalbaar stukje wild kunnen eten! :)
#2974377
renate1985 schreef: Ik vind dit juist een goed topic.
Op deze manier zullen mensen die netjes gehandeld hebben naar de vervoerders en regelaars zich wel even achter de oren krabben.

Ik heb vaak meegedaan met lijntjes en ja het is weleens verkeerd gegaan. Maar ach dat kan gebeuren. Ik vind het alleen maar fijn dat mensen zoiets willen organiseren en de moeite willen nemen voor andere!
Zelf word ik snel wagenziek en kan niet een hele of halve dag in de auto zitten. Met een uurtje heb ik al veel moeite en ben daarom des te blijer dat mensen dit organiseren.

Ik heb zelf 1x als ophaalpunt een bestelling georganiseerd. Was toen niet zo groot maar vond het heel leuk om te doen.
Heb al hele leuke en lieve mensen via BP ontmoet. Niet alleen voor de vleeslijntjes maar ook om elkaar te helpen bij medische zaken.

Dus nogmaals, ik vind dit een goed topic. Om aan te geven dat het niet altijd koek en ei is en in de hoop dat mensen die zich misdragen hebben zich even flink achter de oren krabben.
Je hebt helemaal gelijk hoor maar ben bang dat diegenen die het betreft hier echt niet lezen :-\
Door Martine-Tom
#2974382
*milyck* schreef: Je hebt helemaal gelijk hoor maar ben bang dat diegenen die het betreft hier echt niet lezen :-\
Het was toch een algemene discussie over de mentaliteit hier, en toch niet om bepaalde mensen te straffen?

Ik doe niet mee aan lijntjes, heb geen vervoer en woon dusdanig ongunstig dat ik te afhankelijk ben van anderen en daar heb ik geen trek in  ;)
Plus dat ik de prijzen van lijntjes waar ik aan mee zou kunnen doen niet gunstig genoeg vind voor het ongemak wat ik er van heb (bulk verpakkingen met een klein hondje, niet handig. Met OV zware pakken sjouwen...niet handig) dat ik al met al Dego aan huis veel makkelijker vind, mss iets duurder maar idd wel met "garantie", vrieswagen die bezorgd...ik vind het wel prima zo  :)
#2974385
Martine-Tom schreef: Het was toch een algemene discussie over de mentaliteit hier, en toch niet om bepaalde mensen te straffen?

Ik doe niet mee aan lijntjes, heb geen vervoer en woon dusdanig ongunstig dat ik te afhankelijk ben van anderen en daar heb ik geen trek in  ;)
Plus dat ik de prijzen van lijntjes waar ik aan mee zou kunnen doen niet gunstig genoeg vind voor het ongemak wat ik er van heb (bulk verpakkingen met een klein hondje, niet handig. Met OV zware pakken sjouwen...niet handig) dat ik al met al Dego aan huis veel makkelijker vind, mss iets duurder maar idd wel met "garantie", vrieswagen die bezorgd...ik vind het wel prima zo  :)
Nee, gaat niet om straffen maar om bewust worden en ik denk niet dat diegenen die niet in de gaten hebben hoeveel werk het is en wat de geschreven en ongeschreven regels inhouden, hier lezen. Misschien wel als het onder V en A staat....
#2974386
Inderdaad dat mensen die zich misdragen hebben zich bewust worden van hun acties. Zo lees je nu ook de kant van de vervoerders en organisatoren. Hopelijk worden mensen zich bewust van de tijd, energie en eigen geld ( soms) wat mensen erin stoppen. Dat dit niet winstgevend is maar om andere mensen te helpen. En een beetje respect en fatsoen zou dan niet misstaan.
#2974390
*milyck* schreef: Je hebt helemaal gelijk hoor maar ben bang dat diegenen die het betreft hier echt niet lezen :-\
Die vinden waarschijnlijk dat ze zich helemaal niet misdragen hebben. Vraagstuk is vaak ook...wat is misdragen? Ik ben ook ooit als zaikerd en niet dankbaar genoeg weggezet omdat ik klaagde over vlees dat niet vers was, niet rijp, maar bijna groen.  En ik heb ook wel eens gelezen dan iemand tot aan de enkels werd afgebrand omdat ze klaagde dat ze van duur vlees maar 2,5 kilo had ontvangen ipv de bestelde en betaalde 5 kilo. Diegene werd al afgebrand enkel omdat ze het nagewogen had en mocht vooral niet zeuren en vooral alleen maar dankbaar zijn.

Daar gaat dan aan de kant van de verkooers net zo goed iets mis qua mentaliteit toch?
#2974392
Angelique schreef: Die vinden waarschijnlijk dat ze zich helemaal niet misdragen hebben. Vraagstuk is vaak ook...wat is misdragen? Ik ben ook ooit als zaikerd en niet dankbaar genoeg weggezet omdat ik klaagde over vlees dat niet vers was, niet rijp, maar bijna groen.  En ik heb ook wel eens gelezen dan iemand tot aan de enkels werd afgebrand omdat ze klaagde dat ze van duur vlees maar 2,5 kilo had ontvangen ipv de bestelde en betaalde 5 kilo. Diegene werd al afgebrand enkel omdat ze het nagewogen had en mocht vooral niet zeuren en vooral alleen maar dankbaar zijn.

Daar gaat dan aan de kant van de verkooers net zo goed iets mis qua mentaliteit toch?
Ja, dat ben ik hartgrondig met je eens! Dat zou voor mij reden zijn om er niet meer te bestellen. Mijn ervaring is wel dat het eigenlijk altijd naar tevredenheid werd opgelost, maar ik lees ook dat dat wel eens anders is...
#2974400
*milyck* schreef: Ja, dat ben ik hartgrondig met je eens! Dat zou voor mij reden zijn om er niet meer te bestellen. Mijn ervaring is wel dat het eigenlijk altijd naar tevredenheid werd opgelost, maar ik lees ook dat dat wel eens anders is...
Dat is voor mij ook 1x nooit weer hoor. Is overigens ook al tig jaar geleden, dus qua mentaliteit ontbrak het er toen ook al wel eens aan.
#2974407
Ik rij geen lijntjes om de eenvoudige reden dat wij een kleine auto hebben en dus niet veel kunnen laden. ;)
Als ik (nog) een bus had dan had ik zeker lijntjes gereden. :D
Wel regel ik 1 x per 3 maanden een best4dogs/degomeat levering.
En idd wat een tijd daar in gaat zitten.
Proberen om zo veel mogelijk smaken zo eerlijk mogelijk te verdelen. Dan evt nog rekening houden met wie welke smaken niet wil.
Betaal PB versturen en dan op dag zelf het voor iedereen uitzoeken. soms zo'n 200 kg. en 4 of 5x naar beneden om het de mensen te kunnen overhandigen.
Echter doe ik dit allemaal met veel liefde en plezier ;D :)
Want zo heb ik ook relatief goedkope KVV voor mijn katten.

Toevallig is het deze x een kleine bestelling :biggrin2:

Wel maak ik soms gebruik van een lijntje om voor een leuke prijs mooi vlees te hebben. :D
#2974412
Angelique schreef: Dit topic staat weer open voor discussie. Echter zal deze discussie moeten gaan over de topictitel. Dus de mentaliteit op BP in de V&A, waarbij ik mijn uitdrukkelijke wens uitspreek dat de regel "onderlinge conflicten niet op het board uitvechten" gerespecteerd wordt.
Ik was net klaar met het typen van een post waarin ik je complimenteerde met je genuanceerde posts in dit topic, dus bij deze dan alsnog :) Het gaat er denk ik om dat aan de kant van zowel vraag als aanbod weleens wat mis gaat. Beide verdienen aandacht.

Overigens walgelijk wat Xerox en sommige anderen in dit topic is overkomen.
Laatst gewijzigd door kakocavi op wo 13 aug 2014, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#2974425
Ik kan geen lijntjes rijden omdat mijn lijf het begeeft na het sjouwen van twee dozen.

Ook ik heb vorige keer een onhandige situatie veroorzaakt. Ik had voor mijn ouders vlees "besteld". De avond van te voren belt vader op dat hij ergens anders vlees heeft gehaald en hij vond dat ik het vlees van het lijntje maar moest laten zitten. Tja, dat kon ik natuurlijk niet!

Het is dankzij meerdere mensen goed opgelost maar ik baalde als een stekker en heb geleerd voortaan alleen voor mezelf te bestellen.
Ik zou met liefde en plezier willen helpen, maar mijn lijf is het daar niet mee eens. Dus ja, ik consumeer en draag niks bij.
#2974427
Gelukkig weet ik hèèl zeker dat er voor ieder "vervelend" persoon er 50 dik tevreden mensen
zijn die jullie werk waarderen en er iedere keer weer blij zijn met al het vlees.

Dus speciaal voor alle regelaars en vervoerders .... :bigarmhug: :flowers: :flowers: :flowers:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door