Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2974223
Esther Q schreef: Ik doe natuurlijk helemaal niet (meer) mee met deze initiatieven, maar vanaf een afstand denk ik dit ook, hoe grootser, hoe groter de kans dat dingen vervelend gaan lopen.

Misschien toch iets voorzichtiger zijn met nieuwe mensen, laat nieuwelingen eerst maar laten zien dat ze met de juiste verwachtingen eraan deel gaan nemen :)
U zei? 8) :biggrin2:
#2974227
Angelique schreef:
De andere kant moet beseffen dat de lijntjes veelal geen winkeltjes zijn, dat jij meelift voor weinig, vaak zonder enige eigen inzet en dat er soms wat fout kan gaan. En als je echte consumentenrechten wil hebben dat je dan ook in een echt winkeltje moeten gaan bestellen.
Dit dus.

Ik denk erover om de volgende keer (want dit incident treft mij dan wel niet persoonlijk, maar zet wel aan tot nadenken) bij een levering van Slagerij West maar "administratiekosten" of iets dergelijks te gaan vragen. Want kennelijk hebben mensen dus het recht om te mekkeren en een oplossing te "eisen". Dan kan ik daar mooi een potje van maken en als er dán klachten zijn, dan heeft men recht van spreken en heb je als organisator ook een buffertje om op terug te vallen. Maar in alle andere gevallen waarbij er geen winst wordt gemaakt (want dat was hier dus absoluut niet het geval) vind ik het echt waardeloos dat mensen een ander kaal proberen te plukken omdat ze ontevreden zijn over de geleverde inspanning, terwijl ze zélf nooit een poot uitsteken.
#2974230
Xerox schreef: Dit dus.

Ik denk erover om de volgende keer (want dit incident treft mij dan wel niet persoonlijk, maar zet wel aan tot nadenken) bij een levering van Slagerij West maar "administratiekosten" of iets dergelijks te gaan vragen. Want kennelijk hebben mensen dus het recht om te mekkeren en een oplossing te "eisen". Dan kan ik daar mooi een potje van maken en als er dán klachten zijn, dan heeft men recht van spreken en heb je als organisator ook een buffertje om op terug te vallen. Maar in alle andere gevallen waarbij er geen winst wordt gemaakt (want dat was hier dus absoluut niet het geval) vind ik het echt waardeloos dat mensen een ander kaal proberen te plukken omdat ze ontevreden zijn over de geleverde inspanning, terwijl ze zélf nooit een poot uitsteken.
Maar als je bij zoiets als West besteld dan mag West toch de klachten oplossen? Dan bestellen ze toch al in een winkeltje en dan is het van jou verder alleen maar aardig dat jij als afleveradres hebt gefungeerd en/of dat je de klachten doorspeelt naar West.
#2974236
Angelique schreef: Maar als je bij zoiets als West besteld dan mag West toch de klachten oplossen? Dan bestellen ze toch al in een winkeltje en dan is het van jou verder alleen maar aardig dat jij als afleveradres hebt gefungeerd en/of dat je de klachten doorspeelt naar West.
Maar het beschreven incident is in principe precies hetzelfde verlopen. Daar is als chauffeur en uitgiftepunt gefungeerd en that's it. Dus waarom is het in dit geval dan anders en mogen mensen dan wel bij de 'tussenpersoon' klagen en een geldelijke vergoeding eisen? De tussenpersoon die nota bene nog zo aardig was om eigen vriezerruimte ter beschikking te stellen als tegemoetkoming, waar buiten de schuld van de tussenpersoon om geen gebruik van is gemaakt.

Schiet mij maar lek  :-X
#2974239
Angelique schreef: Maar als je bij zoiets als West besteld dan mag West toch de klachten oplossen? Dan bestellen ze toch al in een winkeltje en dan is het van jou verder alleen maar aardig dat jij als afleveradres hebt gefungeerd en/of dat je de klachten doorspeelt naar West.
Mijn ervaring met Slagerij West is dat ze het keurig oplossen.
#2974245
Xerox schreef: Dit dus.

Ik denk erover om de volgende keer (want dit incident treft mij dan wel niet persoonlijk, maar zet wel aan tot nadenken) bij een levering van Slagerij West maar "administratiekosten" of iets dergelijks te gaan vragen. Want kennelijk hebben mensen dus het recht om te mekkeren en een oplossing te "eisen". Dan kan ik daar mooi een potje van maken en als er dán klachten zijn, dan heeft men recht van spreken en heb je als organisator ook een buffertje om op terug te vallen. Maar in alle andere gevallen waarbij er geen winst wordt gemaakt (want dat was hier dus absoluut niet het geval) vind ik het echt waardeloos dat mensen een ander kaal proberen te plukken omdat ze ontevreden zijn over de geleverde inspanning, terwijl ze zélf nooit een poot uitsteken.
Stel hé, ik plaatst hier foto's van vlees ala biefstuk, jij besteld 30 kilo á €4,- en je krijgt 30 kilo vet van mij. Denk jij dan ook ach, la ma? Ik neem aan dat jij dan ook tegen mij zegt...hé, Lique, dit lijkt niet op wat ik besteld hebt en wat jij aanbood, mag ik aub mijn €120,- terug? Dan wil jij toch ook een oplossing?
Zou er op die 30 kilo een paar randjes vet met een totaal van 500 gram zitten en je zou dan klagen dat je zooi gekregen hebt, dan ben je wat mij betreft aan het mekkeren  :biggrin2:

Ieder geval is anders. De ene keer staat de vervoerder/lijntjesrijder in het gelijk, de andere keer de koper/afnemer. Je kan dus niet zeggen dat alle schrijvende leden lief zijn en de niet schrijvende alleen maar profiteurs en datzelfde geldt ook voor de lijntjesrijders. De ene doet het voor de lol en de andere voor de zakcent, maar van beide is niet te zeggen op basis van deze omschrijving of de deal tot ieders tevredenheid wordt afgehandeld.
#2974246
El budha schreef: Mijn ervaring met Slagerij West is dat ze het keurig oplossen.
Dat dus. Was ook mijn ervaring met VSE, klachten zijn altijd opgelost.Maar daar werd ik dan ook niet op aangekeken door de mensen voor wie ik meenam.
#2974248
robbiekomvoor schreef:
Fijn dat je dit topic geopend hebt Sonja! :-*
Ik heb altijd met heel veel plezier ritjes gereden om vlees voor mezelf en anderen op te halen,het was altijd leuk en super gezellig.
Veel mensen realiseren zich niet wat een werk het is om alles te regelen,topic bijhouden,betalingen regelen,herinneringen versturen,contacten met leveranciers,s'morgens voor dag en voor douw je bed uit,stress....
Dit alles om anderen een plezier te doen en omdat het leuk en gezellig is.
Wat er gisteren is gebeurd maakt het allemaal ineens minder leuk >:(
Een bp lid vond dat ik zijn ganzen niet goed behandeld had...uiteindelijk is er gedreigd met aangifte bij de politie wegens internet fraude :o
15 augustus gaan we nog een ritje Sittard doen om lama,rund etc.op te halen,daarna is het voor ons een tijdje rust...
Jammer dat het zo heeft moeten gaan :(
Wat jammer Jolanda dat er zo gereageerd is op al je inspanningen om een ander te helpen  :'(! Ik realiseer me erg dat ik zelf nooit lijntjes rijd, helaas is dat niet mogelijk voor me, maar ik waardeer al jullie moeite zo!!! Heel begrijpelijk dat je er zo geen zin meer in hebt! Echt schandalig dat mensen zo met elkaar om gaan  :'(. Bij bestellingen via dit forum, loop je een zeker risico en als je dat niet wilt, moet je niet bestellen denk ik  ::). Maar juiste de warme, oplossingsgerichte mentaliteit is vaak de grootste verrassing vind ik zelf. Jolanda en Sonja ik wil jullie wel heel erg bedanken voor jullie inzet bij de lijntjes in het verleden, mijn hondjes en ik zijn er altijd zo blij mee geweest  :-* :-* :-* :-*.
#2974250
Maar Angelique, het gaat hierbij niet om de kwaliteit van het vlees. Maar om afspraken die gemaakt waren over het bewaren van het vlees, waarbij een vriend van de vakantiegangers het vlees per ongeluk heeft meegenomen en dáár wordt de organisator van het lijntje nu op aangekeken en dat is de reden waarom men geld terug wil. Terwijl met het vlees an sich dus niets mis is.
#2974255
Xerox schreef: Maar het beschreven incident is in principe precies hetzelfde verlopen. Daar is als chauffeur en uitgiftepunt gefungeerd en that's it. Dus waarom is het in dit geval dan anders en mogen mensen dan wel bij de 'tussenpersoon' klagen en een geldelijke vergoeding eisen? De tussenpersoon die nota bene nog zo aardig was om eigen vriezerruimte ter beschikking te stellen als tegemoetkoming, waar buiten de schuld van de tussenpersoon om geen gebruik van is gemaakt.

Schiet mij maar lek  :-X
Ik ken dat geval niet inhoudelijk, dus daar kan ik niet over oordelen. Een verschil kan zijn dat als ik via jou bij bijvoorbeeld West bestel, ik zelf ook bij West kan gaan klagen en dat kan in deze wellicht niet.
Maar wat ik net al schreef, geen geval is hetzelfde en vanaf hier is het niet eenvoudig om te bepalen wat in welk geval redelijk is. Maar dat hier onredelijke mensen rondlopen is mij natuurlijk wel bekend, daar heb ik ook wel mee te maken gehad en daar was ik dan ook meteen klaar mee.
IK zou dan...centen teruggeven, vlees verdelen en nooit meer aan die persoon leveren.

Mijn conclaaf is ingegaan op de algemeenheid van de topictitel...de mentaliteit op BP en jouw verdere gevoel dat er de laatste jaren iets veranderd is. Het lijkt erop dat jij een hele klein stukje van mijn conclaaf nu inzet op 1 geval die ik inhoudelijk niet eens ken en daar conclusies uittrekt dat ik in deze de klager met zijn/haar eisen gelijk geef.
Ik heb expres dat stuk eruit gelaten omdat ik er niet bij was, ik het niet inhoudelijk ken, ik daar als persoon én als moderator van de V&A ook geen standpunt bij in kan en wil nemen. En ik vind het dan ook best onprettig dat er middels wat quotes gedaan wordt alsof ik wel een standpunt in deze heb genomen.
#2974257
Dat geval staat in de OP omschreven, maar laten we het hierbij houden  :-X Ik heb inderdaad het gevoel dat er de laatste tijd in mijn verzamelgroep in ieder geval iets veranderd is en ik weet dat ik niet alleen sta in dat gevoel. En dat wilde ik -met aanhaling van dit ene incident die de bekende druppel vormt- uiten, in de hoop dat dit uiteindelijk iets positiefs brengt.
#2974261
Xerox schreef: Maar Angelique, het gaat hierbij niet om de kwaliteit van het vlees. Maar om afspraken die gemaakt waren over het bewaren van het vlees, waarbij een vriend van de vakantiegangers het vlees per ongeluk heeft meegenomen en dáár wordt de organisator van het lijntje nu op aangekeken en dat is de reden waarom men geld terug wil. Terwijl met het vlees an sich dus niets mis is.
Jaja, het wordt me steeds duidelijker. Alleen ging ik in deze discussie uit van een algemeenheid en niet dat die enkel gespitst was op dit geval.

Algemeen: Zonder er nog steeds niet bijgeweest te zijn MAG iemand natuurlijk altijd klagen, of het redelijk/onredelijk is is niet aan mij te bepalen.

Maar goed, ik heb na overleg vanmorgen (omdat ik gisteravond schitterde door afwezigheid) Lizzy verzocht het topic weer terug te plaatsen omdat ik vond dat er niks mis was met een discussie over "de mentaliteit in de V&A" maar aangezien het er voor mij sterk op lijkt dat het enkel op dit geval wordt toegespitst ga ik weer in overleg om dit topic toch weer te sluiten. Want het gaat hier dus om onderlinge onenigheid en die mag van mij in het betreffende topic "uitgevochten" worden. Een discussie over "de mentaliteit" waarbij telkens naar dit geval wordt verwezen acht ik verder zinloos.
#2974262
Xerox schreef: Dat geval staat in de OP omschreven, maar laten we het hierbij houden  :-X Ik heb inderdaad het gevoel dat er de laatste tijd in mijn verzamelgroep in ieder geval iets veranderd is en ik weet dat ik niet alleen sta in dat gevoel. En dat wilde ik -met aanhaling van dit ene incident die de bekende druppel vormt- uiten, in de hoop dat dit uiteindelijk iets positiefs brengt.
Dat is wat jij beschreven hebt. Dat is voor mij iets anders dan "inhoudelijk kennen".
#2974330
Dit topic staat weer open voor discussie. Echter zal deze discussie moeten gaan over de topictitel. Dus de mentaliteit op BP in de V&A, waarbij ik mijn uitdrukkelijke wens uitspreek dat de regel "onderlinge conflicten niet op het board uitvechten" gerespecteerd wordt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door