Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2991033
monster schreef: Het is spinnentelweek bij vroege vogels. Voor alle liefhebbers hier. Lodi heeft er gisteren weer voor gezorgd, dat er een enorme spin minder op de wereld loopt. Arm beest.
Je kunt ze tellen : gevogels.vara.nl/Spinnen.1095.0.html
en om te herkennen ;

http://vroegevogels.vara.nl/fileadmin/u ... t_2014.pdf

ik ben niet bang spinnen en heb een hekel aan muggen, want die prikken en zorgen voor jeukende bulten. Die spinnen doen je niets, maar eten muggen
Door Nynke
#2991123
Extreme schreef: Slangen, kikkers, muizen, padden, kikkers, salamanders doet me niks, zelfs leuk om te zien, maar spinnen  :nerves:
+1  :biggrin2:
#2991372
Elvira schreef: Je kunt ze tellen : gevogels.vara.nl/Spinnen.1095.0.html
en om te herkennen ;

http://vroegevogels.vara.nl/fileadmin/u ... t_2014.pdf

ik ben niet bang spinnen en heb een hekel aan muggen, want die prikken en zorgen voor jeukende bulten. Die spinnen doen je niets, maar eten muggen
Das niet helemaal waar hoor.
Spinnen bijten ook mensen, net als muggen. Niet zo vaak, maar iedereen is wel al gebeten geweest door een spin in zijn slaap.
Het geeft bulten zoals muggenbeten, het verschil kan je herkennen doordat de spin 2 gaatjes achterlaat (zei het vlak naast elkaar op 1 bult), en een mug maar eentje.
#2991375
Lil schreef: Die blauwe spin is schitterend!

Gek genoeg vind ik die grote minder eng dan die dunne poten dingen. Vind de poten het engst.
Ja, ik vind die ook minder eng dan die grote zwarte huisspinnen. Kruisspinnen vind ik ook eng.
Maar hooiwagens dan weer niet.
Bij mij ligt het aan de snelheid van bewegen. 
Die vogelspinnen zijn vaak minder actief dan de huisspinnen, maar als ze dan wel bewegen, plak ik ook tegen het plafond hoor. Dus dichtbij durf ik ook niet komen.  Verder vind ik ze wel mooi.
Bij mij is het vooral de schrikfactor.
Dus een kruisspinweb weghalen gaat wel, maar als de spin dan iets onverwachts valt of erger nog, op mijn hand valt of op mijn lichaam, dan gil ik, vrees ik.  Voor de rest loop ik er gewoon in een boogje omheen...
Die huisspinnen bewegen gewoon te veel.  Daar kan ik eigenlijk nooit goed mee om.

Als kind had ik al bang, maar toen heb ik mij daar mentaal proberen over zetten. Dat ging redelijk goed.
Toen ik dan op de univ ze onder de microscoop moest bekijken en tekenen, is het compleet fout gelopen. Toen werd het echt een fobie.  Ik heb het maar 2 keer gedaan, door die lens gekeken, maar het was genoeg om te zitten rillen en compleet de controle over mijn spieren te verliezen.  Ik heb toen geweigerd om verder te doen (kreeg een hele preek van de assistent, maar goed), want het ging echt niet. En nu gaat het steeds weer een beetje beter, maar ze moeten niet te vaak me laten schrikken door plots voor me te verschijnen in de tuin, want dan zit het er weer op.
Als ik echt schrik, dan kan het wel een uur duren tegen dat mijn hartslag weer normaal is en het zweet loopt zo van mijn lijf. Pure angst. 

Ik vind het wel lastig en schaam me er ook wel voor.  Maar ik kan er echt niets aan doen...  :-\
Ik blijf proberen er rustig onder te blijven.
Maar ik denk dat ik minder lastig ben met van een hoge rots in het water duiken, dan met een spin benaderen.
#2991587
Tot voor kort deed de normale huisspin mij niet zoveel. Oke, als ik er eentje op me kreeg veegde ik hem er wel snel af want dat ging me iets te ver.


Kleine waarschuwing, misschien beter niet verder lezen als je bang bent voor spinnen  :biggrin2:


Echter.... een paar weken geleden trok ik 's avonds een vest aan en dacht in eerste instantie dat er iets hardst in mijn mouw zat dat aan het irriteren was op mijn bovenarm. Vest weer uit en toen zag ik al een paar vreemde, behoorlijk irriterende kleine plekjes. De plek groeide gestaag met een tempo van een ongeveer een cm per uur waardoor ik de volgende avond dus eindigde met een megabult van 25 cm doorsnede. Bijna rond mijn hele bovenarm dus en van mijn elleboog tot mijn schouder. Zoveel zwelling dat mijn hand ijskoud was en tintelde (mijn vriend grapte dat een man jaren moet trainen om zulke bovenarmen te krijgen) Wat vond ik in mijn mouw, een dode spin van een cm of twee. Geen dikke vette spin maar gewoon een rank ding, gewoon een Nederlandse spin volgens mij. Sindsdien ben ik toch een stuk alerter op spinnen.
#2994194
Martine. schreef: Tot voor kort deed de normale huisspin mij niet zoveel. Oke, als ik er eentje op me kreeg veegde ik hem er wel snel af want dat ging me iets te ver.


Kleine waarschuwing, misschien beter niet verder lezen als je bang bent voor spinnen  :biggrin2:


Echter.... een paar weken geleden trok ik 's avonds een vest aan en dacht in eerste instantie dat er iets hardst in mijn mouw zat dat aan het irriteren was op mijn bovenarm. Vest weer uit en toen zag ik al een paar vreemde, behoorlijk irriterende kleine plekjes. De plek groeide gestaag met een tempo van een ongeveer een cm per uur waardoor ik de volgende avond dus eindigde met een megabult van 25 cm doorsnede. Bijna rond mijn hele bovenarm dus en van mijn elleboog tot mijn schouder. Zoveel zwelling dat mijn hand ijskoud was en tintelde (mijn vriend grapte dat een man jaren moet trainen om zulke bovenarmen te krijgen) Wat vond ik in mijn mouw, een dode spin van een cm of twee. Geen dikke vette spin maar gewoon een rank ding, gewoon een Nederlandse spin volgens mij. Sindsdien ben ik toch een stuk alerter op spinnen.

Als je zoiets voor hebt moet je de sin fotograferen (ook al is ze dood), en even een mailtje sturen naar bvb het tropisch instituut samen met een foto van je bovenarm. Zij kunnen je dan zeggen wat je moet doen of niet moet doen ;)
#2994214
Hier zat vrijdagavond een hele grote op de muur ! Wilco dacht hem ff te vangen met een beker en een papier , maar hij sprong echt van de muur op hem af nog net op de pckast toen een sprong op de grond als een gek naar de ander kant richting wandkast . 4 bullen die opstoven en erachter aan gingen , en toen kwam hij mijn voet tegen ( normaal zet ik ze gewoon buiten hoor , maar deze was zo groot en sprong brrrr) het gaf me toch een gekraakt niet normaal
#2994255
Sigbrid schreef: Hier zat vrijdagavond een hele grote op de muur ! Wilco dacht hem ff te vangen met een beker en een papier , maar hij sprong echt van de muur op hem af nog net op de pckast toen een sprong op de grond als een gek naar de ander kant richting wandkast . 4 bullen die opstoven en erachter aan gingen , en toen kwam hij mijn voet tegen ( normaal zet ik ze gewoon buiten hoor , maar deze was zo groot en sprong brrrr) het gaf me toch een gekraakt niet normaal

ohw yuk. Ik moet er ook niets van hebben, maar ik vang ze wel. Dead or alive.  Vorige week lag er 1 op de grond in de kamer. Waarschijnlijk s'nachts een hond tegen gekomen. En in de voortuin ben ik al 3 keer door zo'n lekker web gelopen. Bah wat smerig. Nee, spinnen zijn hier niet favoriet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door