Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2963108
Mooi!

Ja, al begonnen en wordt er eigenlijk heel sjaggie van. Mijn hemel, wat een gepiel om iets scherp te krijgen en dan wil je net afklikken...windvlaagje of toch weer ander soort beweging.  Hele sessies dus zo de prullebak in. Een paar die ik wel redelijk technisch gelukt vond (maar vooral niet bijzonder zijn) staan op mijn flickaccount, maar geen idee hoe ik die nu hier krijg.
Door Ruisje
#2963117
Prachtige foto's!! En inderdaad de laatste van de slakkengang is het mooist, maar die libelle is echt zoooooo mooi!!!

Angelique, je kunt de link van de foto's op je Flickr-account rechtstreeks in een [ img ] zetten. :)
Het mag officieel niet meer, het moet naar de betreffende Flickr-foto-pagina linken, maar volgens mij werkt het nog wel.
Test:
https://farm2.staticflickr.com/1329/535 ... 59_o_d.jpg [ / i m g ]
Laatst gewijzigd door Ruisje op do 24 jul 2014, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#2963206
Met die foto van dat juffertje ben ik inderdaad ook erg blij. De truc om deze te kunnen fotograferen is in de vroege ochtend of in de avond. Dan zitten ze verscholen in het gras en vliegen ze niet. Vooral vroeg in de ochtend is het tijdstip... Dan kruipen ze omhoog in het gras om zich op te laten drogen in de zon en als je dan het geluk hebt dat het dauwig is dan zitten ze helemaal onder de dauwdruppels. Hoewel het nog steeds op mijn "wil ik graag een keer doen lijstje" staat, ben ik meer iemand van de avondfotografie ::) :biggrin2:
Angelique schreef: Mooi!

Ja, al begonnen en wordt er eigenlijk heel sjaggie van. Mijn hemel, wat een gepiel om iets scherp te krijgen en dan wil je net afklikken...windvlaagje of toch weer ander soort beweging.  Hele sessies dus zo de prullebak in. Een paar die ik wel redelijk technisch gelukt vond (maar vooral niet bijzonder zijn) staan op mijn flickaccount, maar geen idee hoe ik die nu hier krijg.
:biggrin2: :biggrin2:
Welkom in de "het waait al-tijd en alles beweegt al-tijd wereld" van de macrofotografie....
Heb je een statief en afstandsbediening? Uit de hand vind ik zelf erg moeilijk en lukt mij bijna nooit.
Gewoon blijven oefenen, je zal zien dat je het steeds beter onder de knie gaat krijgen :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2963233
zurca schreef: Met die foto van dat juffertje ben ik inderdaad ook erg blij. De truc om deze te kunnen fotograferen is in de vroege ochtend of in de avond. Dan zitten ze verscholen in het gras en vliegen ze niet. Vooral vroeg in de ochtend is het tijdstip... Dan kruipen ze omhoog in het gras om zich op te laten drogen in de zon en als je dan het geluk hebt dat het dauwig is dan zitten ze helemaal onder de dauwdruppels. Hoewel het nog steeds op mijn "wil ik graag een keer doen lijstje" staat, ben ik meer iemand van de avondfotografie ::) :biggrin2:

:biggrin2: :biggrin2:
Welkom in de "het waait al-tijd en alles beweegt al-tijd wereld" van de macrofotografie....
Heb je een statief en afstandsbediening? Uit de hand vind ik zelf erg moeilijk en lukt mij bijna nooit.
Gewoon blijven oefenen, je zal zien dat je het steeds beter onder de knie gaat krijgen :)
Ik heb een statief en afstandbediening, maar mijn statief is meer "groot materieel" dus niet echt geschikt om mee heen en weer te wiebelen  :biggrin2:  De enigen die enigzins gelukt zijn, zijn vanaf een zakje gemaakt, dus ook niet helemaal uit de hand. Gekke linkjes van Flickr, maar beter dan niets. Deze vond ik wel geschikt voor publicatie.  Ik heb overigens geen lens, maar ringen. en de enige enigzins gelukte foto's komen van een 31mm ring in combi met de 50mm (plastic fantastic)

Afbeeldingblom1 by lique1304, on Flickr

Afbeeldingblom2 by lique1304, on Flickr
Door zurca
#2963251
Mooi gelukt hoor Angelique!
Wit is niet makkelijk, zeker niet als het zonnig is maar je ziet mooi de doortekening in de bloemblaadjes! Enne scherp!!
Ja een rijstzak heb ik ook, werkt prettig laag bij de grond. Ik ben aan het rondkijken/sparen voor een ander statief. Die ik nu heb heeft een middenconsole en kan niet plat. Dat wil ik dus wel dus moet er een ander statief komen :biggrin2: en een andere lens  :P (150mm macro van sigma)

Met tussenringen en 50mm lens kan je heel leuke macrofoto's maken.
Heb zelf ook een setje tussenringen, voor als mn macrolensje niet dichtbij genoeg kan haha
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2963336
Jaja, ik blijf wel oefenen. Alleen even wachten op een windstille dag dan :biggrin2:

Ik kan mijn statief wel platgooien, de middenkolom kan volgens mij horizontaal gezet worden. Alleen hangen mijn "voorwerpen" vaak wat hoog in de vlinderstruik oid  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2963653
Ik heb ook tussenringen ( Soligor) ooit eens gekocht, die heb ik een paar weken geleden weer eens afgestoft en het ieniemienie bloemetje van een vetplantje gefotografeerd.. best leuk, maar wel een "gepiel" van de bovenste plank hoor ... ;D ;D
Toch weer een hele andere manier van foto`s nemen ! maw...moeilijk !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2963755
de Meiden schreef: Ik heb ook tussenringen ( Soligor) ooit eens gekocht, die heb ik een paar weken geleden weer eens afgestoft en het ieniemienie bloemetje van een vetplantje gefotografeerd.. best leuk, maar wel een "gepiel" van de bovenste plank hoor ... ;D ;D
Toch weer een hele andere manier van foto`s nemen ! maw...moeilijk !
Het vraagt geduld...veul geduld  :biggrin2:
Door zurca
#2963774
Ik word er altijd zo lekker "zen" van...
Even niets aan m'n hoofd.
Grappig is ook, ik ben erg bang voor spinnen. Maar als ik met de macrolens op pad ben vind ik ze geweldig leuk ook te fotograferen. Oke...ze moeten niet te groot zijn en zodra het beweegt ben ik weg maar toch... :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door