Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2962315
TMG1961 schreef: Wat een gedoe met zo'n bialetti..ik heb geen koffiezetmachine of cupmachine. Ik gebruik gewoon simpele oploskoffie..goedkoop en mij smaakt het.
Getsie! Die heb ik staan voor de über-über-über-inkoopfail-en-toch-caffeine-behoefte.
Maar inderdaad; als het jou smaakt: Top! Lijkt me ideaal.  :)
#2962322
Borke schreef: Misschien is Theo wel het verstandigste: oploskoffie.
Dat vind ik niet lekker en dan drink ik vanzelf geen koffie meer - probleem opgelost  ;D
tip/stressverhogendefactor: de Fairtrade oploskoffie van de LIDL is erg lekker hoor... :biggrin2:
#2962331
De Bialetti is helemaal geen gedoe :biggrin2:. Het is geweldig!

Jura is natuurlijk prachtig. Bij Simon hebben ze 'm staan. Bij Kookpunt in R'dam hebben ze nog meer modellen (tenminste, toen wij gingen kijken). Moet je hem wel ieder jaar wegbrengen voor onderhoud a raisson xxxx. Doe je dat niet, hebbie binnen no time een kapot apparaat. Ik heb er jarenlang bij staan kwijlen, bij de Jura, maar prijstechnisch moet koffiedrinken voor ons ook wel leuk blijven. Dat was het niet met die cups. Dat is het ook niet met die imbeciel dure apparaten. Maar als je dat kan betalen, dan zou ik de Jura zeker overwegen.

(en toch is Bialetti lekkerder).
#2962360
Borke schreef: Tja, ik ben serieus geïnteresseerd, dus waarom niet!

Waar koop jij je cupjes Ronald?

Hoe berg jij ze op?
Ik koop de doosjes bij de supermarkt. Je kunt ze ook online bestellen. Bij de eerste bestelling krijg je een doosje gratis.

Opbergen? Het doosje zet ik in de keuken en als ik een cupje nodig heb, doe ik het doosje open  :)
Ik heb wel gekeken voor zo'n opbergrekje, maar ik vind € 30 een beetje absurd.
Door Martine-Tom
#2962371
Ik had altijd zo'n jaar prik ding, maar dronk zelf geen koffie dan is het een giga sta in de weg, en toen perongeluk  :biggrin2: de pot kapot viel ding weggemikt en nooit een nieuwe gekocht.
Nu baalde vriendin die regelmatig logeert ervan en die heeft zo'n cupjesding hierheen verkast, schijnt prima te zijn  :biggrin2:
Kreeg van buren nog een espresso apparaat...haske leuk, pletter je jaar-prik ding weg omdat het een sta in de weg is...krijg je er 2 voor terug  >:( ;D
Toch maar eens koffie gaan drinken misschien  8)
Door fransbulletje
#2962381
Lizzy schreef: De Bialetti is helemaal geen gedoe :biggrin2:. Het is geweldig!

Jura is natuurlijk prachtig. Bij Simon hebben ze 'm staan. Bij Kookpunt in R'dam hebben ze nog meer modellen (tenminste, toen wij gingen kijken). Moet je hem wel ieder jaar wegbrengen voor onderhoud a raisson xxxx. Doe je dat niet, hebbie binnen no time een kapot apparaat. Ik heb er jarenlang bij staan kwijlen, bij de Jura, maar prijstechnisch moet koffiedrinken voor ons ook wel leuk blijven. Dat was het niet met die cups. Dat is het ook niet met die imbeciel dure apparaten. Maar als je dat kan betalen, dan zou ik de Jura zeker overwegen.

(en toch is Bialetti lekkerder).
De Jura hoeft echt niet ieder jaar voor onderhoud.
Wij hebben hem nu bijna 8 jaar en na 5 jaar is hij voor onderhoud geweest.
Bij Jura zelf geven ze het advies om de drie jaar maar je kunt ook gewoon wachten tot er iets mee is en hem dan laten nakijken.
Simon Levelt heeft een eigen servicedienst dus daar kan ik hem zo heen brengen en dat is voordeliger dan opsturen naar Jura in Zoetermeer.
Al met al is het een geweldige machine met veel mogelijkheden.
Voor ons wat teveel want drink eigenlijk alleen gewone koffie  ::)
Het apparaat is heel gebruiksvriendelijk, reinigen en ontkalken gaat allemaal automatisch.
En het belangrijkste blijft een goede verse koffieboon!
#2962398
fransbulletje schreef: De Jura hoeft echt niet ieder jaar voor onderhoud.
Wij hebben hem nu bijna 8 jaar en na 5 jaar is hij voor onderhoud geweest.
Bij Jura zelf geven ze het advies om de drie jaar maar je kunt ook gewoon wachten tot er iets mee is en hem dan laten nakijken.
Simon Levelt heeft een eigen servicedienst dus daar kan ik hem zo heen brengen en dat is voordeliger dan opsturen naar Jura in Zoetermeer.
Al met al is het een geweldige machine met veel mogelijkheden.
Voor ons wat teveel want drink eigenlijk alleen gewone koffie  ::)
Het apparaat is heel gebruiksvriendelijk, reinigen en ontkalken gaat allemaal automatisch.
En het belangrijkste blijft een goede verse koffieboon!
Twijfel... Jura en een Bialetti er bij voor als de Jura in de service gaat.
Eerst zo'n Dolce Gusto proberen...?
Door fransbulletje
#2962428
Borke schreef: Twijfel... Jura en een Bialetti er bij voor als de Jura in de service gaat.
Eerst zo'n Dolce Gusto proberen...?
Er gaat niks boven een bak koffie van versgemalen bonen, daar kan geen cupje tegenop.
Heb wel eens een kopje uit de Nespresso gehad maar geef mij maar mijn bakje Jura koffie.
En voor echt versgebrande koffiebonen http://www.fascino-coffee.net.
Voor mij kan Simon Levelt daar niet aan tippen.
Vandaag 3 kg koffiebonen gekregen , gebrand op 17 juli dat is pas vers en dat proef je  :dribble:
#2962476
Wij hebben een Magimix Nespresso-apparaat en een inbouwbonenmaler van Miele. Ik vind de koffie uit de bonenmaler echt veel en veel lekkerder dan de Nespresso. We hebben ook een Jura versleten hiervoor, en daarvoor een Krups. Maar er wordt hier dan ook veel koffie gezet.
Op vakantie in Italie: Uiteraard de Bialetti!!!! Ik wil graag nog een keer een inductievariant maar ik heb al een aantal verschillende pruttelpotjes in de kast staan... :-[ :biggrin2:
#2962565
Hier ook de Nespresso Magimix Pixie Titanum (en dus een cafetiere die ik weer eens moet uit proberen) heerlijke koffie, geen storingen en zelfs DOuwe Egberts heeft doosjes met heerlijke cups, rode doosjes in verschillende sterktes, gewoon in de supermarkt te koop, prima betaalbaar (€2.79 dacht ik per 10) en heerlijke koffie!
En ik bestel ook wel de originele cups, maar die wissel ik dus af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door