Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2962286
De verzameling:
1x Krups koffiezetapparaat op het werk
1x Siemens koffiezetapparaat als reserve
1x Bialetti 2-kops
1x Bialetti 8-kops
1x Dolce Gusto

De Bialetti's worden het meest op vakantie gebruikt. De Dolce Gusto staat nu voor het gemak op de aanrecht. Best aardige koffie en lekker snel klaar.
De Krups wordt gebruikt op het werk omdat daar een koffieapparaat staat wat nog smeriger koffie zet dan een Senseo.
De Siemens staat nu op het atelier.

Voor alle apparaten, behalve natuurlijk de DG, geldt dat de koffie zelf gemalen wordt. De ene keer Illy, dan weer Kaldi en ook wel eens Appie.
#2962293
Ik gebruikte in A'dam ook een perculator voor de visite (ik drink geen koffie). Geen idee hoeveel kops het dingetje was, maar er konden best 2 kleine mokken uit. Ik heb er alleen van meneer klachten over gehad; toen had ik hem verkeerd gebruikt.
#2962295
Mieke L. schreef:Zo'n Nespresso en Dolce gusto zijn hartstikke leuk/lekker/makkelijk als je het geld voor de vrij dure cupjes overhebt. Dan zou ik daar zeker voor gaan.
Leuk apparaatje heb je Mieke!

Tja die dure cupjes blijven lonken, maar als die apparaten snel stuk gaan…?

Ik twijfel nu tussen Bialetti in combi met cupjes voor werkdagen, maar de grootste koffieleut hier wil geen 'gedoe', dus die Bialetti wordt hemt vast niet.

Of een Jura?
Of weer een Siemens volautomaat en dan binnen 2 jaar weer een.

Of een halfautomaat?
Maar ja, die gingen ook steeds stuk…

Ronald: wat is het verschil met een DG en een nespresso?
#2962296
Borke schreef: Ronald: wat is het verschil met een DG en een nespresso?
Andere cups.
DG:
Afbeelding

Nespresso:
Afbeelding
TMG1961 schreef: Wat een gedoe met zo'n bialetti..ik heb geen koffiezetmachine of cupmachine. Ik gebruik gewoon simpele oploskoffie..goedkoop en mij smaakt het.
En ook zomaar klaar. En als je daar dus tevreden mee bent, dan hoef je dus ook niets anders, toch?

:biggrin2:
#2962300
Borke schreef: Leuk apparaatje heb je Mieke!

Tja die dure cupjes blijven lonken, maar als die apparaten snel stuk gaan…?

Ik twijfel nu tussen Bialetti in combi met cupjes voor werkdagen, maar de grootste koffieleut hier wil geen 'gedoe', dus die Bialetti wordt hemt vast niet.

Of een Jura?
Of weer een Siemens volautomaat en dan binnen 2 jaar weer een.

Of een halfautomaat?
Maar ja, die gingen ook steeds stuk…

Ronald: wat is het verschil met een DG en een nespresso?
erg he? gewoon veel te veel keus!
#2962302
Borke schreef: Wat maakt het qua comfort/smaak/kosten enz. uit of je een DG kiest of een nespresso?
Qua kosten ontlopen de cups elkaar niet zo veel.
Ik heb een DG Circulo; hierbij kun je handmatig de hoeveelheid water instellen.

Maar je kunt toch, en nu ben ik blonT, zo'n apparaat kopen, een week uitproberen en als het niet bevalt terugsturen? Dat kon ik in elk geval met deze wel.
#2962303
Borke schreef: Wat maakt het qua comfort/smaak/kosten enz. uit of je een DG kiest of een nespresso?
De echte Nespresso cupjes bestel je via internet of koop je in de Bijenkorf, de Dolce Gusto cupjes haal je in de supermarkt. Nu heb je tegenwoordig ook nepperds van Nespresso die koop je ook in de supermarkt. Ik meen dat de echte Nespresso cupjes ietsjes duurder zijn dan de Dolce Gusto cupjes.
#2962304
Mieke L. schreef: erg he? gewoon veel te veel keus!
Keuzestress, jij begrijpt het.
Stress bestrijd je dan graag met koffie en dan is de cirkel weer rond  8)

Misschien is Theo wel het verstandigste: oploskoffie.
Dat vind ik niet lekker en dan drink ik vanzelf geen koffie meer - probleem opgelost  ;D
#2962307
Mieke L. schreef: De echte Nespresso cupjes bestel je via internet of koop je in de Bijenkorf, de Dolce Gusto cupjes haal je in de supermarkt. Nu heb je tegenwoordig ook nepperds van Nespresso die koop je ook in de supermarkt. Ik meen dat de echte Nespresso cupjes ietsjes duurder zijn dan de Dolce Gusto cupjes.
De jumbo verkoopt de echte nespresso cups.

Mijn dochter heeft zo'n apparaat en dan kan ik latte machiato nemen of cappuccino erg lekker...
#2962310
Ronald schreef: Qua kosten ontlopen de cups elkaar niet zo veel.
Ik heb een DG Circulo; hierbij kun je handmatig de hoeveelheid water instellen.

Maar je kunt toch, en nu ben ik blonT, zo'n apparaat kopen, een week uitproberen en als het niet bevalt terugsturen? Dat kon ik in elk geval met deze wel.
Tja, ik ben serieus geïnteresseerd, dus waarom niet!

Waar koop jij je cupjes Ronald?

Hoe berg jij ze op?
#2962311
*Marga* schreef: De jumbo verkoopt de echte nespresso cups.

Mijn dochter heeft zo'n apparaat en dan kan ik latte machiato nemen of cappuccino erg lekker...
Klinkt goed Marga, maar is dat niet allemaal al voorgezoet?
Daar houden wij namelijk niet van!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door