Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
#2959467
Wie neemt zijn/haar kat mee 'op stap'?
Dus mee winkelen, mee wandelen, etc.
Ik had het nog nooit gezien, tot vandaag.

Vandaag waren er namelijk mensen op het terras (op mijn werk) die hun kat bij zich hadden.
De kat lag in een hondenbuggy heerlijk te genieten van het uitstapje. Echt super relaxt was de kat, keek niet nerveus, deed geen poging om uit de buggy te komen, niks.
Uiteraard had ie een lijntje om en liep hij normaal gesproken aan het lijntje mee. (waar ik werk mogen honden niet lopen, die moeten in een tas, buggy of kennel)

De mensen vertelde dat de kat vaker mee op ging als zij een uitje hadden, de kat vond dat namelijk geweldig. Dat was hem/haar ook aan te zien, hij genoot echt.
Ik heb mijn ogen uit gekeken!
Door miik
#2959470
Mijn eerste abessijn deed dat ook, die vond de aandacht helemaal geweldig en ging dus rustig mee wandelen/honden uitlaten./boodschappen doen...
De katten die we nu hebben kunnen de tuin niet uit, maar gaan wel regelmatig mee, als we bv gaan kamperen, of een honden wedstrijd hebben oid. Ze zitten dan in een grote bench (uit zicht van de honden) en in de avond mogen ze aan een tuigje lopen- los in de tent...
Mijn vriend reist veel met de trein (paar keer per maand), en dan gaat Izzy mee, maar wel in een mandje.
Door kakocavi
#2959477
Vroeger ging ik wel eens wandelen met mijn kat, ik ging dan door het park naast het huis wandelen en zij liep op 5 meter afstand achter me aan. Bleef ik staan, dan bleef zij ook staan. Kwamen we een hond tegen, dan zat ze direct in een boom tot hij voorbij was. Ik werd wel eens aangesproken met "Hey, weet je dat er een kat achter je aanloopt?".

Good times :)
Door monster
#2959483
Onze monster gaat ook mee. Wandelen met de honden. Als het heet is loopt ze met een roze tongetje uit de bek te hijgen. We krijgen. Ook veel commentaar onderweg. Maar niet in een wandelwagentje. Ze is 1keer aangevallen onderweg in de winter en de sloot overgezwommen. Haalde ik een soort stekelvarken uit de boom.
Door hamada
#2959484
Hier hadden we een kruising maincoon die altijd meeliep met het rondje met de honden. Als de honden over het gras renden rende Felix mee. Op dit moment loopt htk kat Midget vaak mee, ziet er erg leuk uit. En in de buurt zijn er nog twee katten die "hun" honden uitlaten :biggrin2:
Ik vind het heel grappig dat ze dit ook zelf uitvinden. En de honden lijken het ook erg gezellig te vinden. Joy wil vaak niet doorlopen als Midget achter ons loopt.
Door El_Kato
#2959510
Sam wil hier nog wel eens mee wandelen maar ik vind dat echt niet prettig  :-\ Ben me een keer rot geschrokken toen ik lekker aan de wandel was, Rana keek al de hele tijd om en wilde niet doorlopen. Kijk ik nog eens goed achter me loopt Sam een paar meter achter ons... langs een drukke weg die we een dus ook overgestoken waren  :o Kreeg er echt een zenuwaanval van. Gelukkig liep ik samen met mijn vriend die heeft hem gepakt en terug naar huis gebracht maar dat is dus echt de bedoeling niet...

Als hij zich laat pakken zet ik hem binnen en anders pas ik mijn wandeling aan en ga ik direct het aan de overkant liggende parkje in maar ook dat vind ik niet prettig omdat er honden kunnen lopen die katten opjagen....
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2959542
Hier lopen met de avondwandeling vaak 4 katten mee met de honden dat is wel altijd een mooi gezicht.
Dat tijdstip komen we niemand tegen en het is een doodlopende straat dus wel veilig.
We wonen langs het noord-hollands kanaal en we zien wel af en toe katten die mee zijn met de boot, meestal mogen ze aan een tuigje even aan de kant maar laatst liepen er 2 los naast de boot (dus hondjes maar even vast gehouden tot we er ruim voorbij waren  :-X )
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2959543
Hier zie ik ook wel eens baasjes die zowel de hond als de kat uitlaten in het park. Kat loopt dan altijd los, hond verschilt.
Ook is hier jongeman in de straat die regelmatig blokje om gaat met zijn zwarte kat (ook los) en vrouw die ook wel met haar katten wandelt.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2959548
Hier kom ik ook regelmatig mensen tegen met een kat. Het dier heeft geen riem. Zit voorop de fiets in een mandje.
En op het terras een eigen stoel of op schoot.
En ik heb weleens een logiertje gehad. Een langharig monster dat ook uit wilde. Heel apart.
Door zurca
#2959564
vanaalst schreef: hier wandelen ze met hun honden en kat(ten)  niet altijd handig zie ik wel eens...
Nee inderdaad.... handig is anders. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door