Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door orinake
#2956513
Kaio schreef: Mijn ouders reden met ons jaarlijks naar hongarije ( familie)  in een auto met alleen arko, kinderzitjes wat was dat? En verder ook nog lang niet overal snelwegen en echt geen open grenzen, zeker bij hongarije niet. Tijden veranderen  :biggrin2:

Als de andere auto er komt (hopelijk volgend jaar) dan gaan de kindjes wel mee, hoe ver het ook is. Want dan is er slaapmogelijkheid in de wagen.
Vorig jaar zijn ze mee geweest naar oostenrijk (de 2 oudste, de jongste zat nog in men buik :p) en die kinderen waren dood op... 14u in de wagen, die vol gepakt zit met toen 3 rotties, een aanhanger vol kampeerspullen...
Dus zolang we de Astra hebben is het of de kindjes of de hondjes.
Door K&D
#2956517
Kaio schreef: Mijn ouders reden met ons jaarlijks naar hongarije ( familie)  in een auto met alleen arko, kinderzitjes wat was dat? En verder ook nog lang niet overal snelwegen en echt geen open grenzen, zeker bij hongarije niet. Tijden veranderen  :biggrin2:
ow, hou op. Toen ik 6 was (heul lang gelee) reden mijn ouders naar Saint Tropez. Niet over de snelweg, niet over de nieuwe, maar over de oude route Napoleon. Die andere twee lagen er nog niet. :biggrin2:
Mijn moeder scheet 3 weken lang peentjes op het strand. Want ze moesten ook nog weer terug via diezelfde weg. :biggrin2:
We deden met het Volkswagentje 3 dagen over de reis. Met arko, en gekookte eieren onderweg. En vieze franse toiletten want die waren er toen ook al. ::)
Maar de vakanties waren natuurlijk top. Zon, strand en zee. En stokbrood avec fromage waarvan je gehemelte aan flarden ging. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door K&D op do 10 jul 2014, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2956520
Ja kinderzitjes niet nodig, de bagage hield ons wel op de plek  ;D
Eigenlijk gewoon gek als je eraan terugdenkt.
Oja en de wc's destijds langs de snelweg, met kinderen die plots moeten etc
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2956527
Dagje Bokrijk vind ik ook erg leuk  ;)

Dit jaar 2 weken gekampeerd met man en 2 hondjes in Frankrijk, rustige groene camping in Chatauneuff Sur Loire, vorig jaar was dat St. Benoit Sur Loire.

Eigenlijk een "werkvakantie" , zeg meewerken met iemand aan een grote kudde schapen die langs de oevers van de Loire hoedt. Geweldig om te doen.
Volgend jaar weer  :biggrin2:

En in de tussentijd past mijn neef gelukkig hier op het huis en de rest van de honden/schapen.
Door orinake
#2956531
Kaio schreef: Ja kinderzitjes niet nodig, de bagage hield ons wel op de plek  ;D
Eigenlijk gewoon gek als je eraan terugdenkt.
Oja en de wc's destijds langs de snelweg, met kinderen die plots moeten etc
Zwijg me van WC's langs de weg!!!!
Echt hoe smerig kunnen mensen zijn???
Ik vraag me soms echt af of die thuis ook op de grond plassen, wc papier door de hele ruimte doorgooien enz.
Om van de gebruikte condooms maar te zwijgen....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2956540
En ineens snappen we dat Jolanda liever thuis blijft  ;D
Gelukkig hebben wij het nog makkelijk, alleen de honden moeten mee, en het moet voor hun ook vakantie zijn  ;)
Lijkt me idd moeilijk en honden en jonge kinderen zonder de gemakken van thuis .
Volgens mij zou ik thuis vakantie moeten volplannen met dagjes ideeen anders zou er niks van komen door het thuis zijn...
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2956542
Kaio schreef: En ineens snappen we dat Jolanda liever thuis blijft  ;D
Oh ja, goed te begrijpen  :biggrin2:
Door K&D
#2956570
Kaio schreef: Ja kinderzitjes niet nodig, de bagage hield ons wel op de plek  ;D
Eigenlijk gewoon gek als je eraan terugdenkt.
Oja en de wc's destijds langs de snelweg, met kinderen die plots moeten etc
En de Duitse snelwegen...elke 50 meter kedoeng van de spleet in de betonweg... en de thuisblijvers die onbereikbaar waren want mobieltjes waren er nog niet. Hooguit een telefooncel waar je met veel vertraging even kon bellen met een draaischijf.
Door Borke
#2956625
Jantina schreef: Ooooh Tamara zonder de kindjes op vakantie, ik zou dat niet kunnen hoor! :-[
Lijkt me heel goed voor een paar om zonder kindjes te gaan, mits er goede oppas is.
Gewoon eens met zijn tweetjes als partners en niet altijd als vader en moeder....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2956631
Wij zouden gaan, maar ivm Joep en mijn moeder natuurlijk, hebben we het afgezegd. We blijven gewoon thuis. Gaan gezellig elke week naar Otterlo (Tannetje) en dan nemen we de fietskar en de fietsen mee, maken een gezellig fietstocht, gaan ergens wat eten, laten Joep prikken bij Tannetje en gaan weer naar huis. En verder gewoon lekker niets (als je het huis schilderen en her en der wat verstel- en opknapwerk niets vindt).
Door Jantina
#2956724
Borke schreef: Lijkt me heel goed voor een paar om zonder kindjes te gaan, mits er goede oppas is.
Gewoon eens met zijn tweetjes als partners en niet altijd als vader en moeder....
O nee, daar zouden wij ons niet prettig bij voelen. Een nachtje is prima, maar echt op vakantie? Nee dat doen we als gezin, of niet!
Door bloemetje
#2956737
Als t ouder word wil ie misschien niet meer mee Jantina  :biggrin2:

Wij willen graag eens gaan werken na een jaar 'vakantie'. We gaan met de kinders wel dagjes uit. Als iemand nog iets aan kortingsbonnen voor me over heeft dan graag! Ik heb bonnen voor walibi dus dat sowieso.  Verder genoeg strandjes in de buurt.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2956745
Jantina schreef: O nee, daar zouden wij ons niet prettig bij voelen. Een nachtje is prima, maar echt op vakantie? Nee dat doen we als gezin, of niet!
+ 1  :)
Door orinake
#2956756
Jantina schreef: O nee, daar zouden wij ons niet prettig bij voelen. Een nachtje is prima, maar echt op vakantie? Nee dat doen we als gezin, of niet!
Ik heb het momenteel wel lastig voor Éydis. Voor haar is het de eerste keer dat ze langer dan 1 nacht van me weg is.
Ze is eigenlijk nog maar 1 keer gaan logeren omdat fanne en ik naar het eetfestijn van de brandweer gingen en we daar dan de hele avondhift mee helpen. Maar dan zat ze op 10min van me, dus als er iets was kon ik direct naar daar.


De 2 grote die gaan zowiso regelmatig logeren.
Deze week zijn ze alle 3 bij mijn ouders en gaan ze elke dag wel iets leuks doen.
Éydis blijft bij mama en papa en speelt daar met de onthaalkindjes, zaterdag gaan ze bij mijn zus logeren tot zondag en dan gaat ze terug naar men ouders.
Eneas en Éowynn die zullen weinig thuis zijn. Dinsdag en woensdag waren ze bij Fanne zijn ouders, woensdagavond zijn ze naar mijn ouders gegaan. Gisteren zijn ze naar de film geweest met men zus, vandaag gaan ze shoppen met men zus, zaterdag gaan ze met mijn ouders op bezoek in NL bij mijn nonkels, zondag gaan ze nog naar de zoo en maandag kunnen ze dan met de onthaalkindjes spelen. Dinsdag halen wij ze terug op.

In augustus gaan de kindjes trouwens zelf een week op vakantie met Fanne zijn ouders. (Éydis blijft bij ons).
Dat vind ik persoonlijk moeilijker, omdat ze dan met Fanne zijn ouders weg zijn en niet met mijn ouders :s
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door