Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#2954856
Nynke schreef: Walnoten en veldsla kan ik wel aan komen morgen. Harde geitenkaas is een uitdaging  :P  De drankwinkel is al dicht, dus de tiramisu moet ik morgenavond maken want tiramisu zonder amaretto is natuurlijk niks maar gelukkig hoef ik geen voetbal te zien  :biggrin2:
Oh die geitenkaas die heb  ik over het hoofd gezien!!!! BAH die lust ik niet!!!!! :-X
Door Lizzy
#2954869
Pauline schreef: Oh die geitenkaas die heb  ik over het hoofd gezien!!!! BAH die lust ik niet!!!!! :-X
Blokjes gewone kaas zijn er trouwens ook lekker door hoor!
Gebruikersavatar
Door Else
#2954873
Ik maak geregeld lauw warme bietjesslaatje maar dat is geen bijgerecht maar een heel gerecht.
Vind het echt heerlijk!
- vacuum verpakte bietjes in blokjes gesneden
- augurken, stuk of 8 in stukjes
- uitje snipperen
- 2/3 eieren koken en in stukjes
- uitgebakken spekjes
- pakje hamreepjes
- eventueel een appeltje
- en natuurlijk aardappels - koken en tot puree stampen

Alles door elkaar husselen en er dan nog majo/ fritessaus, beetje azijn, peper en mosterd erdoorheen doen en klaar mmmmmmmmmm
Door Tanna
#2954933
Lizzy schreef: Ook koud :)

Bieten gaar koken. Als ze afgekoeld zijn schillen en dan snijd ik ze. Ik heb zomerbieten en die snijd ik in iets grotere stukken dan niet-zomer bieten. En dan een half uitje fijn gesneden er doorheen. En 1 appel in stukjes. Stuk of 5 augurkjes in kleine stukjes snijden. Bij elkaar gooien en husselen. Een dressing maken van een goede balsamico azijn, olijfolie, peper en zout. Eroverheen gieten. En dan een stuk harde geitenkaas in stukjes snijden en erop gooien. Dan halve walnoten nog een keer halveren en dat er ook op gooien. Je kunt onderop veldsla leggen als je dat lekker vindt. En daar bovenop de bieten. Simpel. Zalig.
Augurkjes, die was ik vergeten te noemen! :)
Door K&D
#2955589
Pauline schreef: Oh die geitenkaas die heb  ik over het hoofd gezien!!!! BAH die lust ik niet!!!!! :-X
Bewaar die dan maar voor mij. Ik ben dol op geitenkaas. Gewoon, oud, met honing en tijm, met fenegriek... :dribble: :dribble: :dribble:

Toevallig, heel toevallig ::) eten wij vanavond ook bietjes.  :P :biggrin2:
Door Lizzy
#2955593
Trouwens, een salade van winterpostelijn of veldsla met geraspte rauwe bietjes en een dressing van honing, sinaasappelschil geraspt, olijfolie, peper/zout erover en daarover geroosterde sesamzaadjes. Ook lekker.
Door K&D
#2955651
Lizzy schreef: Trouwens, een salade van winterpostelijn of veldsla met geraspte rauwe bietjes en een dressing van honing, sinaasappelschil geraspt, olijfolie, peper/zout erover en daarover geroosterde sesamzaadjes. Ook lekker.
Ik maak'm wel met veldsla.
Ik hoop maar dat de voetbalkijkende vrienden ons rauwe uitje overleven straks... ::) :biggrin2:
Door Nynke
#2956606
Ik had 9 bietjes en 1 gesnipperde ui, 3 augurken, 1 appeltje en dressing van wat olijfolie, balsamico en zelfgemaakte rode wijnazijn en peper/zout en wat veldsla en nog 2 handjes walnoten. Praktisch volgens het recept van Lizzy dus :P  Het was heerlijk !!!! 
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2956623
Het was zeker heerlijk Nynke en je toetje was ook geweldig, maar het dierbaarst was jullie gezelschap. Heerlijk om vrienden te hebben die, ongeacht hoe vaak je ze ziet, vrienden blijven. :-*

We zijn weer thuis, met een kapotte uitlaat en een onmeunig kabaal.... En morgen mag ik met die rammelbak naar de garage, zul je zien dat juist ik aangehouden word..... ::) :-X
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2956655
Pauline schreef: Het was zeker heerlijk Nynke en je toetje was ook geweldig, maar het dierbaarst was jullie gezelschap. Heerlijk om vrienden te hebben die, ongeacht hoe vaak je ze ziet, vrienden blijven. :-*

We zijn weer thuis, met een kapotte uitlaat en een onmeunig kabaal.... En morgen mag ik met die rammelbak naar de garage, zul je zien dat juist ik aangehouden word..... ::) :-X
Wat die uitlaat betreft: heb het ook eens gehad en zei heel dom: "Oh ik dacht al wat rijdt die motor dicht op me". En ik kon verder rijden. ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door