Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2954625
Neem de tijd. Bij mij was het ook dat Sandor niet eens meer een stukje kaas wou, niet meer overeind kwam en na die dagen ook uitslag van de punctie kwam. En dat was hele erg fout boel. En hij wist het. Hij wist het gewoon....

Geniet van de laatste momenten. En wellicht moet hij gewoon bijkomen van vrijdag... Geef hem wat hij lekker vindt en waar hij trek in heeft... En kroelze...  :-*
#2954662
Els&Flow schreef: Sterkte Barbara, alleen jij kent Faydor goed genoeg om dat ene, verschrikkelijke, moment te bepalen. Overhaast niks, maak filmpjes en foto's en Geniet van de tijd die jullie rest.  :bigarmhug:

Dat schuldgevoel herken ik helaas maar al te goed, het overvalt me nog steeds zo nu en dan. :'(
+1
Ohh Els, ik quote jouw tekst want je zegt het precies hoe ik dat ook voel.

Sterkte met de moeilijke beslissing.
#2954682
Ik heb het een paar keer meegemaakt en het is en blijft moeilijk. Je weet het, het komt eraan binnen afzienbare tijd, je stelt een grens, tot daar en niet verder en dan verleg je die grens, althans dat gebeurde bij mij . Maak nu nog zo veel mogelijk herinneringen en geniet nog zoveel mogelijk van elkaar.
Heel veel sterkte met de moeilijkste beslissing die je moet nemen,  het afscheid nemen van iets of iemand waar je zielsveel van houdt, maar loslaten is de ultieme daad van liefde in zo'n geval.
Je ziet het vanzelf, je weet het wanneer het moment daar is,............... :bigarmhug:
Door sella
#2954700
Weet dat als het echt te vroeg zou zijn, de dierenarts dat absoluut zou aangeven.
Mijn Amber heeft vele diepe dips gehad, elke keer krabbelde ze op. Ik weet nog heel goed dat ze toen heeft geholpen Diego uit te zoeken.
In de avond was haar blik gebroken. Toen zouden we haar donderdags laten inslapen, maar ze werd zo slecht dat we haar woensdags met een klere gang heb ben laten inslapen omdat we haar niet gunden te stikken.
Al hoewel ik spijt heb van sommige dieren in te slapen bij die dierenarts of de mannier waarop het gegaan is, nooit heb ik spijt gehad van hun een rot einde te beparen.
Idealiter worden ze niet meer wakker op een ochtend, maar dat zijn er niet veel.
Sterkte lieve Barbara, elke beslissing die je neemt is goed. Overleg ook bij twijfel met de dierenarts. Die heeft mij toen ook beloofd te waarschuwen als ik te ver zou gaan met Amber, omdat je onbewust je grenzen al doende verlegd.
#2954717
Dit is één van de moeilijkste beslissingen, die wij mensen die van hun dieren houden, moeten nemen. En de meesten hier hebben het al eens meegemaakt.

Uiteraard hoop ik dat het een dip is, maar als jij morgen toch voor dat verdrietige moment staat, dan wens ik je heel veel sterkte en zijn we bij jou in gedachten! :bigarmhug:
#2954754
Dank jullie wel, het helpt echt. Ik zie het nog niet, dat hij er klaar mee is. Bij Djinty en Balou zag ik het wel, bij hem niet. Vanmiddag met uitlaten ook, balletje gaat mee, interesse voor ander hondje, na de grote plas als 'teefje' zelfs een keer de poot optillen tegen een bosje, en bij thuiskomst heeft hij een lekker stuk gedroogde kipfilet gegeten wat er prima ingebleven is. En het pijnlijke moment wanneer ik de andere vier meeneem en echt in zijn ogen zie dat hij het liefst mee zou willen. Wat zijn koppie betreft is hij er zelf dus echt nog niet klaar mee. Blijft zijn lijf over, helaas geen kleinigheid. Ik heb onze osteopaat een berichtje gestuurd of ze ruimte heeft voor een spoedje. Ik denk het niet, wellicht is ze zelfs op vakantie, maar ik wacht even af. Donderdag de 17e, als ons dat gegeven is, laat ik hem beoordelen door onze vaste DA die dan weer terug is van vakantie. Tot die tijd hopen dat hij niet slechter wordt en de warme dagen doorkomt. Zie ik in zijn ogen dat het klaar is dan weet ik 100% zeker van mezelf dat ik hem meteen kan laten gaan, inderdaad juist omdat ik zo vreselijk veel van hem hou.

Ik weet dat er mensen zijn die om deze reden zeggen: nooit meer een hond. Maar ik zou niet zonder kunnen, ik kan me een leven zonder honden echt, echt niet voorstellen. Maar dit is inderdaad wel het moeilijkste, loslaten............. 
#2954758
Ach, ik hoop zo dat je mooie vent iets heeft opgelopen met t zwemmen. Dat ie weer n beetje Faydor is.
Sterk zijn en zijn smekende ogen proberen te negeren als je met de anderen er op uit gaat.
Ach, ik hoop t zo. Hij heeft wel weer iets gegeten en zelfs heel dapper als een heuse reu op drie poten tegen een
boom gepiest.
Het is zo moeilijk. Maar als hij alleen maar 'oude man' is. Kan hij nog een tijdje bij je zijn.
Heel veel sterkte. Dikke kus en kroel voor je dappere man.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door