Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hamada
#2953125
Hetty 1 schreef: In welk opzicht vind jij hem onhandig Hamada?
Als de hond niet heel rustig is en met zijn poten beweegt, zie je steeds het lampje opgloeien. Ik ben toch al geen held met zoiets en dus ook niet echt handig. 8) Dus gaan ze hier naar de kapper voor een geregelde nagelknipbeurt.
Door rosmin
#2953130
ik hou nagels bij met gewone nagelvijl; iedere keer een paar nagels en een klein stukje , zo  blijft de "knip-stress"  hanteerbaar voor Sam
Gebruikersavatar
Door kayla
#2953149
Lijkt mij ook een eng ding. Zou er niet persoonlijk niet voor kiezen.

Ik gebruik de Oster nagelknipschaar.
http://www.agradi.nl/oster-nagelschaar.htm

Deze ligt goed in de hand. Bij nagels waar ik twijfel knip ik eerst ook beetje bij beetje een stukje nagel ervan af, totdat de hond begint te piepen of de poot terugtrekt. Ik zorg wel dat het knipschaartje vlijmscherp is, want als je met een bot iets knipt vinden de meeste honden de druk die je moet zetten voordat je gaat knippen al eng genoeg om totaal in paniek te schieten.

Zou dit knippen ook op een plek doen waar de hond op zijn gemak is. Hier knip ik mijn honden regelmatig de nagels als ze liggen te relaxen op de bank (daarna even stofzuigen er je ziet er niets meer van) of als ze lekker liggen te zonnen buiten.
Ik heb er hier ook eentje die het doodeng vindt en die ook nog zwarte nagels heeft.
Gebruikersavatar
Door kayla
#2953152
hannabelgje schreef: Bij mijn hond werkt die truc niet. Die geeft al iets aan als ik naar haar nagels wijs.
Persoonlijk zou ik het helemaal dan helemaal opnieuw opbouwen.

eerst tussen twee vingers de nagel vasthouden... herhalen totdat de hond kalm is, dan belonen. Dan kniptang in beeld, knipgedeelte tegen de nagel aanhouden (dichte stand), belonen als ze kalm is. Kniptang open op het uiterste puntje van de nagel zetten, belonen als ze kalm is, dit steeds opbouwen totdat je een klein stukje mag af kunt knippen.
Ook al knip je de eerste keer maar een frummeltje van alle nagels af dat is voldoende. Ze leert zo dat knippen niet pijn hoeft te doen.
Door Fido
#2953159
kayla schreef: Persoonlijk zou ik het helemaal dan helemaal opnieuw opbouwen.

eerst tussen twee vingers de nagel vasthouden... herhalen totdat de hond kalm is, dan belonen. Dan kniptang in beeld, knipgedeelte tegen de nagel aanhouden (dichte stand), belonen als ze kalm is. Kniptang open op het uiterste puntje van de nagel zetten, belonen als ze kalm is, dit steeds opbouwen totdat je een klein stukje mag af kunt knippen.
Ook al knip je de eerste keer maar een frummeltje van alle nagels af dat is voldoende. Ze leert zo dat knippen niet pijn hoeft te doen.
Bij Eddie werkt dat niet zo. Hij gilt niet omdat het pijn doet, hij gilt gewoon omdat hij vind dat je van zijn nagels af mot blijvehh  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2953160
Fido schreef: Bij Eddie werkt dat niet zo. Hij gilt niet omdat het pijn doet, hij gilt gewoon omdat hij vind dat je van zijn nagels af mot blijvehh  :biggrin2:
Tom gilt niet maar trekt zijn poot gewoon terug en kijkt of ie half dood gaat...maar dat doet ie ook als je hem knipt, wast, tandjes kijkt... ::)
Door hannabelgje
#2953164
Martine-Tom schreef: Tom gilt niet maar trekt zijn poot gewoon terug en kijkt of ie half dood gaat...maar dat doet ie ook als je hem knipt, wast, tandjes kijkt... ::)
Familie van Zoë denk ik.
Door inni
#2953211
hannabelgje schreef: Familie van Zoë denk ik.
en van Tobi......net zijn nagels groeien heel snel. Woensdag nog bij de trimster geweest en 't was vechten. Boy staat er maar te staan op 3 pootjes. Met kammen is het net andersom Boy begint bij de eerste kamstreek al te piepen, ook zonder knoopje of hindernissen. Tobi laat wel kammen zolang ik maar bij z'n tenen wegblijf.
Door Hetty_
#2953212
Iedereen bedankt voor de reacties.  :-*

De quickfinder gaat hem inderdaad niet worden.
De verkoper deed het voorkomen alsof het hartstikke makkelijk ging, nagel ertussen, lampje groen, knippen, 10 nagels in een minuutje of twee.  ???

Ik was al de hele week aan het oefenen zoals Kayla beschreven had en dat ging best goed.
En vandaag bedacht ik dat ik nog zo'n filmpje van Lizzy had waarin ze een dremel gebruikte.
En laat ik die nou ook zelf hebben.
Filmpje nog eens bekeken en het toen maar geprobeerd.

Rob ernaast met haar hertenvlees in hele kleine stukjes gesneden en maar voeren.  :D
En het lukte!  ;D
Af en toe trok ze haar poot weg, maar het vlees won het.

Dus nu 10 nageltjes gevijld, nog niet echt kort maar dat komt wel.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ashena
#2953239
Ok knip de nagels van bella dr voorpootjes elke 2 weken,  die slijten niet goed af en 1 nagel van een achterpootje want die teen is gebroken geweest en wijst wat naar boven,  zwarte nagels maar ik knip zelden in het leven.  Zo wel dan is het enkel even een bloedbad.  Enige nare eraan.  Mijn honden zijn het gewend en blijven netjes op de rug liggen (vind ik makkelijker)  oefenen helpt een hoop
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2953246
Sinds ik niet meer zo heel veel fietsen kan met Oscar ben ik ook de klos. Ik gebruik ook zo'n tang als Lizzy op de foto heeft, maar dan met een dingetje er achterop. Daar zet je de nagel op en dan knip je niet meer dan een mm ofzo eraf.

Vorige keer heb ik Oscar in het leven geknipt. Hij vond het niet leuk, maar gaf verder geen kik, dus dat knijpen om te testen werkt hier niet. Ik mocht overigens gewoon doorgaan met de andere nagels, want het vertrouwen is inmiddels zo groot dat zoiets gewoon kan. Wat maar aangeeft hoe trainbaar zoiets is.

Dremel lijkt mij ook best handig, maar ik moet eerst nog verder met de elektrische tandenborstel  ;D
Door Hetty_
#2953463
Ik vind het zelf doodeng dat knippen.
Ik heb ooit één keer in het leven geknipt en daarna met het trainen was ze iedere keer als de dood voor me,  ze kroop helemaal weg als ik iets in mijn handen had wat op een schaar leek.  :'(

Misschien dat ik het ooit nog eens ga proberen, maar voor nu vind ik de dremel prima.
Door Lil
#2953939
Ik blijf voorstander van de guillotinetangen.

Met de tang die Lizzy laat zien krijg je echt geen nagels bij Jones geknipt. Ik heb bij sommige nagels 2 handen nodig (en heb al een nieuwe tang van trimsalonkwaliteit gekocht).
Maar ik heb zoooooooooooo'n extreem brave honden. Geen enkel probleem.

In 13,5 jaar heb ik 4 keer in het leven geknipt. 2 keer bij Boris en 2 keer bij Cayley. Was geen drama en ook beide honden lieten de keer erna gewoon weer zonder angst of mopperen nagels knippen.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2953958
Ik hoef alleen bij DJ héél af en toe wat bij te knippen, hij loopt niet meer zo ver. Verder nog nooit (op een enkele keer trainen na, voor het geval het wel zou moeten). Ze lopen hier op heel verschillende ondergronden. Wat zijn jullie maatstaven om te knippen? Dat de nagelpunt niet onder het voetzooltje uitkomt zeg maar?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door