Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2952774
Joaquin schreef: Ik keek niet omdat ik het juist niet wilde weten.. trek dit soort dingen erg slecht
Och tuurlijk, wat stom! Sorry!!!
Gebruikersavatar
Door moontje71
#2952848
Ik wilde hier als nieuweling toch nog even op reageren.
Dit is al een ouder filmpje, de man in kwestie is destijds gearresteerd en heeft een korte periode vast gezeten ( veel te kort uiteraard ).
Hij heeft ook een dieren verbod gekregen voor 25 jaar.
Het hondje is toen in een opvang geplaatst en ging het toen goed mee.
Ik heb dit vandaag even uit laten zoeken via vrienden bij de dieren bescherming,ik kan alleen niet achter de woonplaats van de man komen deze word strikt geheim gehouden.
Ik kan vannacht in ieder geval een stuk beter slapen ik hoop jullie ook.
Door ycheyenne
#2952863
Laatste bericht wat ik heb kunnen vinden is van 7 april 2014, daarna kreeg ik te horen via een opvang dat de duitse politie er boven op zat en dat het hondje elders op een beschermd adres geplaatst was.
Dat hij in elkaar geslagen was, is kolder. Het is bewerkt, hij heeft namelijk doodsbedreigingen mogen ontvangen vanuit de dierenwereld, die dermate uit de hand liepen dat een arrestatie hem enkel nog kon helpen. Hij poste de foto, de actie met zijn hondje was omdat zijn vriendin de relatie had gebroken.
Dit is een van de haatpagina's : https://www.facebook.com/addeteuch2014?fref=ts  Het filmpje is in maart online gekomen en inmiddels wereldwijd gedeeld
Door kakocavi
#2952925
Tsja, zielig voor het beestje. Maar als je alle filmpjes van mishandelde dieren wilt zien ben je zo een paar maanden bezig. Met stokken geslagen paarden, uitgemergelde honden, levend gevilde wasbeerhonden, enzovoorts enzoverder. Wat heeft het precies voor zin om het zoveelste filmpje hier te gaan posten?
Gebruikersavatar
Door nova
#2952964
Dat je een hond zo behandelt, slaat nergens op, maar dat je dat ook nog voor een camera doet, en het vervolgens op FB zet, dan mis je toch echt ergens iets. Die knakker is geschift in het quadraat .
triest voor de hond,  :-\

Edit: nu pag. 2 gelezen. dat die man  doodsbedreigingen heeft gekregen is enkel een sigaar uit eigen doos... Hondje zal ook wel doodsbang zijn geweest op dat moment.  Hoe noemt men dat hier? snelrecht of zo..
Laatst gewijzigd door nova op za 05 jul 2014, 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2952983
Ik kijk dat soort dingen ook nooit en deel ze ook nooit.
Nu begrijp ik dat deze een heel erge inhoud heeft.
Maar weet je wat ik echt vind van al die dingen zoals deel dit en dat, want!
Je  weet bij sommige niet wat erachter zit, ook vaak helemaal niet of het recent is, hele volksstammen beginnen zich erover opwinden en de meest walgelijke commentaren hebben. Ja ik vind het walgelijk om doodsbedreigingen te uiten, gewoon dat maakt je dan in ieder geval weinig beter dan die man. Ofwel je schiet hem echt kapot ( wat zo goed als niemand zal doen hoeveel bedreigingen men ook heeft geuit) ofwel je houdt je kop dicht en verlaagt jezelf niet tot zo'n nivo!
Ik vind dat best walgelijk gedrag van mensen, kan er gewoon niks aan doen  :-[ het is ook gewoon een soort van massahysterie, dde uitingen worden steeds erger omdat de voorgaande ook al gewaagd was en dan verlies je jezelf ook vaak erin, gaat er ook helemaal in mee.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 05 jul 2014, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2952985
Kaio schreef: Ik kijk dat soort dingen ook nooit en deel ze ook nooit.
Nu begrijp ik dat deze een heel erge inhoud heeft.
Maar weet je wat ik echt vind van al die dingen zoals deel dit en dat, want!
Je  weet bij sommige niet wat erachter zit, ook vaak helemaal niet of het recent is, hele volksstammen beginnen zich erover opwinden en de meest walgelijke commentaren hebben. Ja ik vind het walgelijk om doodsbedreigingen te uiten, gewoon dat maakt je dan in ieder geval weinig beter dan die man. Ofwel je schiet hem echt kapot ( wat zo goed als niemand zal doen hoeveel bedreigingen men ook heeft geuit) ofwel je houdt je kop dicht en verlaagt jezelf niet tot zo'n nivo!
Ik vind dat best walgelijk gedrag van mensen, kan er gewoon niks aan doen  :-[
+1!

Die hetzes die ontstaan zijn minimaal net zo erg als de filmpjes die eraan vooraf gaan, eigenlijk nog erger omdat die mensen dan ook nog vinden dat ze in het recht staan en goed bezig zijn.
Ronduit misselijkmakend!
Door *Natasja*
#2953002
Ik heb toevallig deze week dit bericht (van een dierenartsenpraktijk) op facebook gedeeld:
Dagelijks zie je op Facebook weer nieuwe filmpjes van mishandelingen van dieren verschijnen. De ene idioot stompt zijn hond tegen de kop, de andere mafkees gooit een hond van een hoog gebouw en weer een andere sukkel steekt een kitten in brand.
Het doel van het plaatsen van zulke filmpjes is meestal niet dat we de daders willen pakken, want vaak zijn dit beelden die in het buitenland zijn gemaakt waardoor de kans nihil is dat we onze buurman of de neef van onze beste vriendin zullen herkennen.
Het enige wat ermee bereikt wordt is dat normale mensen geshockeerd raken en dat gestoorde types die nog niet tot zulke daden zijn overgegaan op ideeën worden gebracht.
Denk er eens over na wat je ermee wilt bereiken als je zulke filmpjes plaatst. Als je denkt dat er ook maar een kleine mogelijkheid bestaat dat de daders worden gepakt dan is delen een goed idee, maar dan ook echt alleen om die reden. Een andere reden lijkt ondenkbaar. Het is immers alleen maar gruwelijk om naar te kijken en daar zit toch niemand op te wachten?
En een aantal maanden geleden heb ik een bericht geplaatst dat fb-vrienden die dit soort walgelijke foto's en filmpjes op facebook plaatsen, ik zal verwijderen als vriend. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt, maar ik hoef dat niet op mijn scherm bij mijn ontbijt. Komt ook nog eens bij dat facebook tegenwoordig filmpjes automatisch start op het moment dat je eroverheen scrollt, dus ik heb ook niet meer de mogelijkheid om niet te kijken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2953010
*Natasja* schreef: Ik heb toevallig deze week dit bericht (van een dierenartsenpraktijk) op facebook gedeeld:

En een aantal maanden geleden heb ik een bericht geplaatst dat fb-vrienden die dit soort walgelijke foto's en filmpjes op facebook plaatsen, ik zal verwijderen als vriend. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt, maar ik hoef dat niet op mijn scherm bij mijn ontbijt. Komt ook nog eens bij dat facebook tegenwoordig filmpjes automatisch start op het moment dat je eroverheen scrollt, dus ik heb ook niet meer de mogelijkheid om niet te kijken.
Klopt.

Weet je wat het erge is? Dat ik me eigenlijk ook altijd rot voel en sommige beelden gewoon echt niet meer van mijn netvlies af krijg. Je kan gewoon niets doen voor zo'n dier en dat maakt het ook zo erg  :'(
Ik deel dit soort filmpjes ook nooit, het dient nergens toe.
En ik ga ze ook gewoon niet meer kijken. Het is inderdaad gewoon alleen maar shockerend, verder niks.
Door keetje
#2953017
Ik kan er ook niet (meer) tegen dat soort filmpjes, dat wil niet zeggen dat ik mijn ogen sluit voor die ellende maar ik slaap er gewoon niet meer van. Via FB krijg je ook de meest walgelijke filmpjes op je pagina, ik word er strontziek van, letterlijk en figuurlijk. Ik heb dus ook een tijd terug vriendelijk gevraagd die filmpjes niet meer op mijn pagina te plempen. Tot nu toe gaat dat redelijk, gisteren ging er iemand in de fout, dat kan gebeuren maar heb er wel even een pb-tje aan gewaagd.
Gebruikersavatar
Door corina
#2954059
Zo te zien is hij toch de verkeerde tegen gekomen
En hebben ze hem net zo behandeld als hij deed met de hond. ;D
Laatst gewijzigd door corina op zo 06 jul 2014, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2954103
corina schreef: Zo te zien is hij toch de verkeerde tegen gekomen
En hebben ze hem net zo behandeld als hij deed met de hond. ;D
verklaar mij eens wat er nu opgelost is door dit pak slaag??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door