Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2952125
Nadia schreef: Een uurtje is best lang hoor voor zo'n klein stukje banaan. Maar ach uiteindelijk smelt het toch weer in je mond :D
Gelukkig wel. Mijn plaat chocolade is met de hand niet te breken.... (Te dik) Bijl is strakker plan haha.
Gebruikersavatar
Door baileys
#2958673
miik schreef: Bananen snackjes:

Snijd de bananen in plakken. Smeer een lik pindakaas ertussen. In de vriezer voor een uur en dip ze dan in de chocolade.
Dan nog 10-15 minuten in de koelkast.... kan ook met een lik zelfgemaakte aardbeien jam, zonder suiker !

Afbeelding
Ik ben dit gisteren aan het proberen geweest.
Ik heb pure chocolade gesmolten en geprobeert te dippen, maar de chcolade is eigenlijk te dik. Hoe kan ik dit dunner krijgen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2958741
baileys schreef: Ik ben dit gisteren aan het proberen geweest.
Ik heb pure chocolade gesmolten en geprobeert te dippen, maar de chcolade is eigenlijk te dik. Hoe kan ik dit dunner krijgen?
1ste ingeving...beetje (slag)room erbij?
Door Lizzy
#2958743
Slagroom is altijd goed :biggrin2:

Ik heb ze ook gemaakt. Is niet goed voor mij. Ik schuif probleemloos 2 van zulke bananen naar binnen :biggrin2:

(ik had rauwe cacao met kokosolie en honing gemaakt als choco topping en de boel daarna in de vriezer gezet).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2958943
fransbulletje schreef: Geweekte dadels pureren, geraspte kokos erdoor en balletjes van draaien , even in de koelkast en dan door de gesmolten extra pure chocolade halen :dribble:
Niks mis mee *drukt laatste bal naar binnen*  :biggrin2:
Door miik
#2958990
_Sandra_ schreef: even terug naar het begin...
En als je nou geen banaan lust.... hoe dan pannenkoekjes maken zonder tarwe?
300 gram Hüttenkäse, 9 eieren en een klontje boter mixen en dan proteine poeder (of sojameel) erbij tot de gewenste dikte.
Maakt 9 pannekoekjes  (ik deed ze in folie en dan in de vriezer).

Ikzelf vond het proteine poeder niet zo lekker...
Dit is een recept met amandelmeel. Lekkerder, maar wel wat duurder...
Ingrediënten:
Amandelmeel (70 gram), 2 eieren, 1 eetlepel gebroken lijnzaad, 200 ml ( rijst, amandel, haver of kokos) melk en snufje zout
Meng amandelmeel, eieren, melk, lijnzaad en zout in een kom, kluts goed met een garde totdat je geen klontjes meer ziet en dan gewoon bakken. Evt met een beetje kaneel erdoor. Ongeveer 4 pannekoekjes....

Of pannekoekjes van kokos:
INGREDIËNTEN:
•2 eieren
•35 gram kokosmeel
•60 ml kokosmelk
•20 gram gesmolten kokosolie/grasboter
•20 gram honing
•Extra kokosolie/grasboter om in te bakken

WERKWIJZE:
•Meng alle ingrediënten in een kom. Zorg ervoor dat alle klontjes eruit geklopt zijn. Kokosmeel heeft nogal de neiging om te klonteren.
•Het mengsel blijft vrij dik, dit klopt, het loopt nog iets uit in de pan.
•Verwarm wat olie/boter in koekenpan.
•Gebruik ongeveer een eetlepel beslag per pannenkoekje. Je kunt meerdere pannenkoekjes tegelijk bakken in de pan.
•Bak de pannenkoekjes op laag vuur! Ze hebben de neiging snel aan te branden
•Wanneer de bovenkant droog is voorzichtig omdraaien (ze breken snel) en nog even kort bruin bakken.

Heerlijk met een beetje suikervrije jam ;)
Door miik
#2958991
Wat ik ook erg lekker vond, was gewoon een plak rookkaas, die even in de magnetron.
Even oefenen, maar als je dat precies lang genoeg doet heb je een erg lekkere cracker, die je dan weer kunt beleggen met vleeswaren of rauwkost.

Of crackers maken van liljnzaad en sesamzaad, en dan zoetig met kaneel, of juist hartig met Italiaanse kruiden....
Deze deed ik drogen in de oven.
Door Lil
#2959017
_Sandra_ schreef: even terug naar het begin...
En als je nou geen banaan lust.... hoe dan pannenkoekjes maken zonder tarwe?
amandelmeel óf boekweitmeel, melk en ei. Net als gewone pannenkoeken, alleen ander meel.
Gebruikersavatar
Door baileys
#2959052
Nadia schreef: Idd verdunnen met slagroom :)
Ok, 2 dingen geleerd
1, wil je ze netjes presenteerdbaar houden, dan moet je ze dezelfde dag eten.
2, slagroom aan de chocolade toevoegen.

Ze waren iig in de smaakgevallen, dat dan weer wel  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door