Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Pluto
#2943776
Hope schreef: Wij hadden een hond die niet tegen een pension kon, en de mogelijkheid om te zorgen dat het ook niet hoefde. Maar heb je een hond die het prima vind, dan is er niets mis mee.
Heerlijk om onbezorgd weg te kunnen!
Dat is dan weer het andere uiterste. Onbezorgd gaan we weg als ze mee gaan maar naar bepaalde dingen, zoals bij ons regelmatig ziekenhuisopname's, kunnen ze domweg niet mee. Dan is de optie pension de optie die het minst kwaad kan voor de honden. Joke had het liefst dat ze thuis konden blijven of bij iemand in huis maar aangezien Loesje 1. graag kennismaakt met andere honden dmv haar bekkie en 2. wegloopt als ze de kans krijgt is dat geen optie. Althans dan gaat ze helemaal bezorgd van huis. Het pension waar ze nu heen gaan is dan een compromis. Ze kan niet weglopen en geen andere honden bijten, dat is dan even het belangrijkste.
Door Ike
#2943789
Ik heb me de eerste keer dat we Ike in pension deden (nu zo'n 4 jaar geleden) schuldig gevoeld, daarna zei iemand tegen me joh je hebt hem 8 jaar lang mee genomen, nu je en andere manier van vakantie moet gaan "vieren"  (we vliegen tegenwoordig en zitten dan verzorgd in n hotel) geniet er dan ook van, je zorgt t hele jaar door goed voor m en er ontbreekt m aan niets,
die twee keer per jaar n weekje zonder hond weg maakt je geen slechte baas.
Dat is ook eigenlijk zo en ik weet ook dat Ike goed verzorgd wordt, dat scheelt n heleboel  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2943840
Voor ons is het pension dagopvang. Simpelweg omdat je een hond als Oscar niet zomaar ergens achter kan laten. Ik heb hem 1 keer een middag bij een vriendin gelaten, die een grote tuin heeft en die middag nergens heen hoefde. Maar Oscar is een hond die je in zo'n situatie nog niet alleen kan laten om te gaan plassen, dus damn, dan vraag je echt wel iets van de oppas!
Wij zijn daar helemaal op ingesteld en hier thuis kan hij wel even alleen beneden blijven als we moeten plassen, was ophangen enz. Maar wij zorgen dus dat er 24/7 iemand thuis is, of hij gaat mee. En dat al 3 jaar, elke dag, elke week, elke maand, elk jaar. ALTIJD. (inmiddels kan hij met geschikt weer ook regelmatig 2 a 3 uur alleen in de auto blijven, dus we hebben iets vrijheid terug)

Maar aangezien altijd niet bestaat, hebben we een escape nodig voor die ene keer dat we niets geregeld krijgen. En dan is dat een pension, zo simpel is het. Ik vind het ook wel jammer dat er zo negatief over gedaan wordt, maar ik voel me niet aangesproken. Wij hebben ons héle leven op Oscar aangepast, maar wonderen bestaan niet en wij krijgen het ook wel eens niet rond. We hebben het over 3 of 4 keer in 3 jaar tijd. Waarvan de laatste keer alweer dik 1,5 jaar geleden is. Maar als het morgen weer moest, ging ie morgen weer. Want soms moet je gewoon wat.

Oscar vindt het, uiteraard, niet leuk in het pension. Want wij zijn daar niet en hij krijgt veel prikkels. Maar hij vindt het minder eng als alleen thuis blijven en hij is na een dag pension wel moe, maar niet gestrest. Dus hij hersteld ook veel sneller en beter van een dag pension, dan van een dag alleen thuis blijven. Het is dus het minst kwaaie.

Op vakantie moet Oscar mee, want je kan hem geen week in een kennel laten zitten. Een ander kan er dan helemaal niets mee, ze krijgen hem er ook niet uit, dus dat kan gewoon niet. Dus Oscar gaat mee, of we gaan niet. Nu vinden wij het super leuk als hij mee gaat, dus dat is geen probleem.
Nu is Oscar wel op een heel ander punt dan 1,5 jaar geleden, dus mocht er een keer iets zijn als een ziekenhuisopname, dan zou hij toch het pension in gaan. En hoewel het ze dan moeite zou kosten, zouden ze nu denk ik wel wat met hem kunnen. En dan kom ik weer op wat ik een goed pension vind: een pension die bereid is om naar de gebruiksaanwijzing van mijn hond te luisteren. Dan lukt het wel met die mafketel van ons.
Door Lil
#2944257
Boris kon niet in pension, twee verschillend pensions en twee keer uitgebroken. Vreselijke verlatingsangst had hij als jonge hond, maar hij is gelukkig zo gemakkelijk dat je hem bij iedereen die hem niet alleen laat kunt onderbrengen. Honden, katten, paarden, kippen geen probleem. Schaapjes wilt hij erg graag keurig voor je ophalen.  ::)

Jones is nog niet in pension geweest, maar dat zal vast wel ervan komen. Ik heb dan wel hoge eisen aan het pension, want gooi maar gewoon bij elkaar gaat hem niet worden. Maar denk dat zo'n 30 km van mij vandaan eentje zit die wel slim is. Die zeggen we laten wel kennismaken met een hek ertussen. Kan het niet, heeft hij domweg pech en krijgt hij een buitenkennel ipv een binnenkennel en heeft hij zijn eigen speelweide aan 'zijn' kennel liggen. O ja, en ze gaan daar met ELKE hond wandelen, alleen aangelijnd want ze nemen geen risico ook niet bij gehoorzame honden. Is hij lastig 1 keer per dag half uur tot drie kwartier en kan hij samen met anderen mee aan de lijn, dan 2 keer per dag een half uur of 1 keer per dag een uur. Dagopvang is zonder wandelen en geen mogelijkheid tot buitenkennel. Daarvoor moeten ze sociaal zijn of je betaald vol pensiontarief en moet op tijd reserveren natuurlijk en krijgt alsnog die buitenkennel en haalt hem gewoon eerder weer op. Dus in het hoogseizoen is dat bijna niet te doen (andere optie is pech gehad, hele dag in de binnenkennel en alleen op de weide als de rest binnen is, maar dan kan hij net zo goed thuis blijven waar hij in huis kan en via het luik zijn eigen tuin in. Hier is dagopvang eigenlijk nooit nodig, want er is dan ook altijd wel iemand bereid die hem een paar uurtjes aandacht geeft en eten en zo).

Dus als meneer geënt is gaan we het gewoon een keer proberen.

Pa wil niet dat Jones in pension gaat, want die arme hond heeft veel aandacht nodig als ik er niet ben etc. Nou, hij heeft toen hij nog niet bij mij was in pension gezeten en dat ging goed. Dus meneer gaat het gewoon leren. Ik ben alleenstaand en wat als ik eens in het ziekenhuis terecht kom of wat als mijn ouders niet meer op hem kunnen passen? Uitlaten kunnen ze al niet met hem...

Lang leve de pensions en ja het vergt wel zoekwerk om een geschikte te vinden als je geen doorsnee hond hebt.

O ja, hij gaat dan wel br*k eten in dat pension. Ja, jammer dan.
Het pension waar ze bereid zijn om kvv te geven is vragen om problemen. O, we gooien hem wel met wat even grote/sterke/zware reuen op de wei en dan komt het wel goed mevrouw, leert hij vanzelf hoe zich te gedragen.  :-X :-X :-X
Leuk voor mijn angsthaas die probeert te vluchten van honden die willen domineren. Daar gaat hij vast van leren dat bijten als je bang bent heel effectief is.  :-X :-X :-X
Door Irish
#2944268
Mocht ik definitief in het zuiden gaan wonen en de ruimte er voor hebben wil ik wel op Jones passen :)
Door Lil
#2944290
Irish schreef: Mocht ik definitief in het zuiden gaan wonen en de ruimte er voor hebben wil ik wel op Jones passen :)
Dat zou wel heel gaaf zijn!  :D :-*
Door inge58
#2944318
Ik heb dan ook wel het geluk dat mijn hondjes echt heel makkelijk zijn hoor.
Geen stress kippen en niet agressief tegen wie dan ook.
Alleen Django moet wel bij Music in de buurt zijn,dat is zijn grote steun en toeverlaat.
Dus haal ze niet uit elkaar,dan gaat het prima!  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door