Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2938132
Salade Caprese: plakjes buffelmozzarella, plakjes (smaakvolle) tomaten en blaadjes basilicum. Dit leg je om en om neer.
Hier overheen olijfolie met versgeperste teen knoflook. Lekker bij de BBQ maar ook heerlijk met een ciabattabroodje.

Een andere makkelijke en lekkere salade is: avocado, tomaten en potje zongedroogde tomaat. Dit in stukjes snijden en beetje olie erbij uit potje van de zongedroogde tomaat. Gaat goed samen met kip en/of met stokbrood.

En als toetje: banaan opensnijden en beetje uitlepelen en in alufolie doen. In de holte doe je seroendeng. Alufolie dichtvouwen en dit warm laten worden op de BBQ. Succes verzekerd en doet het ook goed met bolletje ijs erbij.
#2938166
Heerlijke pasta salade:

Pasta koken en af laten koelen (ik gebruik glutenvrije die is ook niet zo plakkerig)
Uitje en knoflook heel fijn snijden
Gerookte zalm of grote garnalen er door
Stukjes komkommer en rode paprika
Peper, zout, scheut olijfolie
Kan ook avocado er door doen
Stokbroodje er bij met zelfgemaakte kruiden boter en smullen maar  :D
#2938531
Hier waldorf favoriet
kipfilet in bouillon koken en af laten koelen en fijnsnijden
4/5 stengels bleeksellerie in dunne reepjes snijden
blikje mandarijntjes uitlekken
2 handjes rozijnen en walnoten
1 appel mooiste is een rode in blokjes

Alles doorelkaar mengen wat mayonaise en griekse yoghurt erdoor wat peper en zout naar smaak en smullen maar
#2938560
100 gr. cous cous bereiden volgens de gebruiksaanwijzing. Halve rode en een halve gele paprika in hele fijne blokjes snipperen, een hele tomaat in 12 stukken snijden, zaadlijsten verwijdren en deze 12 stukken in hele fijne blokjes snijden,  en rasp van een halve tot een hele bio citroen (naar smaak) alles mengen in een grote schaal, 15 gr. verse peterselie en 15 gr. verse pepermuntbladen fijnsnijden en door de cous cous salade mengen.  Flinke scheut olijfolie en het sap van een halve bio citroen en goed mengen. Zout en verse peper naar smaak toevoegen. Eet-ze!
#2938566
Mowgli schreef: 100 gr. cous cous bereiden volgens de gebruiksaanwijzing. Halve rode en een halve gele paprika in hele fijne blokjes snipperen, een hele tomaat in 12 stukken snijden, zaadlijsten verwijdren en deze 12 stukken in hele fijne blokjes snijden,  en rasp van een halve tot een hele bio citroen (naar smaak) alles mengen in een grote schaal, 15 gr. verse peterselie en 15 gr. verse pepermuntbladen fijnsnijden en door de cous cous salade mengen.  Flinke scheut olijfolie en het sap van een halve bio citroen en goed mengen. Zout en verse peper naar smaak toevoegen. Eet-ze!
Bizar, ik wilde net iets vergelijkbaars opschrijven  :o ;D. Ik doe er ook nog fijngehakte kappertjes en fijngehakte zwarte olijven door. En ik maak een soort vinaigrette van limoensap en olijfolie en knijp daar nog flink wat knof in uit  :)
#2938568
Maaltijdsalade (of voor erbij) maak ik vaak deze: http://www.smulweb.nl/recepten/1105009/ ... ren-salade

En dan niet de peultjes 10 minuten laten koken.  :-X  Even blancheren is ook goed.  ;)



Oorspronkelijke bron: boekje van het Nederlands Zuivelbureau (was te lui om het over te tikken en het staat altijd wel ergens op internet)  8)
#2938570
- Judith - schreef: Bizar, ik wilde net iets vergelijkbaars opschrijven  :o ;D. Ik doe er ook nog fijngehakte kappertjes en fijngehakte zwarte olijven door. En ik maak een soort vinaigrette van limoensap en olijfolie en knijp daar nog flink wat knof in uit  :)
Wij eten deze salade altijd bij de falafel, en daar hebben we ok al olijven bij, dus geen olijven in de salade ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door