Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2929620
Lizzy schreef: Wat een leukerd! Ik vind Ukkie eigenlijk wel geniaal :biggrin2:
+1
Robin wil nog steeds een Bordeaux dog en die moet Pluisje heten  ;D


Volg je hart  ;)
Door Lizzy
#2929625
MarijeEnBoomer schreef: +1
Robin wil nog steeds een Bordeaux dog en die moet Pluisje heten  ;D


Volg je hart  ;)
Ja, ik vind dat dus echt pure humor he ;D ;D ;D ;D

Ik vind eerlijk gezegd Uk leuker dan King :-[
Door Lil
#2929648
Aan mij heb je een slechte. Ik ben ook verliefd geworden op een hond en die heb ik dus genomen haha. Nu ga ik pas kijken als er plaats is voor een hond, dus dat scheelde.

Jij bent degene die de voordelen en nadelen afweegt.  ;)
Door Ike
#2929652
Klinkt goed bij jullie te passen dus ik zeg doen!  ;)
Alleen die naam he...... :g:.......ik voorzie een stempolletje en stem maar alvast.....
Uk dus  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2929666
Ik snap de humor er wel achter maar ukkie lijkt op ugly en hij reageerde amper op de naam en bij de namen Dino en Lona valt Ukkie nogal buiten de poort vandaar dat ik voor King gekozen heb. Gister alleen thuis geweest en chips weer geen nadeel ontdekt! Er is wel een klein minpuntje, buiten wil hij met iedereen meespelen maar de meeste honden zijn nogal angstig voor hem terwijl het echt een lieverd is alleen buiten blaft hij met loslopen vrij veel tegen andere honden en dit stellen de meesten niet op prijs, bij mijn honden doet hij dat weer niet.

We zijn nog druk aan het nadenken en nee ik heb geen nieuw kleedje voor hem gekocht of zijn percentage vlees uitgerekend  ::) ::)

Toen ik vanmorgen mijn ogen open deed leek hij toch echt te vragen of hij niet mocht blijven  :D

Afbeelding
Door flodder en dwarrel
#2929710
Amanda/Dino schreef: Ik snap de humor er wel achter maar ukkie lijkt op ugly en hij reageerde amper op de naam en bij de namen Dino en Lona valt Ukkie nogal buiten de poort vandaar dat ik voor King gekozen heb. Gister alleen thuis geweest en chips weer geen nadeel ontdekt! Er is wel een klein minpuntje, buiten wil hij met iedereen meespelen maar de meeste honden zijn nogal angstig voor hem terwijl het echt een lieverd is alleen buiten blaft hij met loslopen vrij veel tegen andere honden en dit stellen de meesten niet op prijs, bij mijn honden doet hij dat weer niet.

We zijn nog druk aan het nadenken en nee ik heb geen nieuw kleedje voor hem gekocht of zijn percentage vlees uitgerekend  ::) ::)

Toen ik vanmorgen mijn ogen open deed leek hij toch echt te vragen of hij niet mocht blijven  :D

Afbeelding
Gij zult niet tobben........
Door Anne in Zweden
#2929717
Wat een snoeperige blik! Dat is de reden dat ik geen honden moet gaan opvangen (of katten); binnen de kortste keren zit het huis vol en wonen meneer Anne en ik op het dak! ;D

En nee, ik vind Ukkie geen leuke naam voor een grote hond. Dan krijg je iedere keer dat je z'n naam aan iemand vertelt een lachende reactie, en volgens mij voelt zo'n dier dat best aan. King is mooie, statige naam!
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2929720
Dat vind ik eigenlijk het grootste nadeel dat ik zou stoppen met opvang en puur voor nood bijspring. Ik heb vanaf maart zo'n 10 honden in de opvang gehad en met geen had ik een probleem hoe leuk ik ze ook vond en hoe lief ze ook waren. Smorgens vroeg mijn vriendin nog ga hem houden? ik zeg nee ik wil geen 3 honden en daar blijf ik bij, maar ojee wat kun je een vlinders in je buik hebben van een hond. Het lijkt alsof hij hier al jaren woont en hoewel ik blijf roepen dat ik er goed over na ga denken heb ik met mijn hart allang besloten
Door Sultan
#2929801
Die blik :smitten: :smitten: Ik zou het niet kunnen weerstaan..... Maar ja, heb sowieso al een mega zwak voor de Cane Corso :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2929838
Gefeliciteerd met je nieuwe vlam!! Ik denk dat je de keuze zelf moet maken (als die niet al gemaakt is) maar zorg er wel voor dat je je eigen plekje blijft houden. Om dezelfde reden dat Anne in Duitsland schrijft zou ik ook nooit honden durven opvangen...
Door bloemetje
#2929869
Wat een lieverd! Ja ik mag Ukkie ook wel net als bij ons Bambi  :biggrin2:. Maar ach King is ook leuk en het roept makkelijk.
Door Martine-Tom
#2929880
Kennisen van ons hadden vroeger een newf die Fluffy heette  :biggrin2:

Veel geluk met de nieuwe aanwinst...want zo te horen gaat die nergens meer heen  ;)
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2932712
Na veel wikken wegen, twijfelen, huilen, besluiten, terugtrekken, weer nadenken, weer twijfelen en weer huilen heb ik besloten een mandje te gaan zoeken voor King. Niet omdat ik hem niet dolgraag wil houden maar omdat ik mijn liefde voor opvangen niet kan loslaten. Het idee dat King de laatste hond is die ik heb kunnen helpen kan ik niet accepteren. Ik hou nu al ontzettend veel van die hond en het idee dat hij weggaat breekt mijn hart en zorgt voor veel tranen maar er zijn nog zoveel hondjes die deze kans verdienen. Ik moet nu iedere hond die opvang nodig heeft afwijzen omdat mijn opvang vol zit en dat vind ik heel moeilijk. Ik tob nog steeds omdat ik erg bang ben dat ik spijt ga krijgen maar moet nu voor ons toch echt een knoop gaan doorhakken dus heb een advertentie voor hem gemaakt. Het valt me erg zwaar dus besloten mijn liefde voor opvangen op papier te zetten en met jullie te delen.

Brief van een opvangmoeder
Jullie komen vaak ontwricht en in de steek gelaten binnen
Soms onder vlooien, soms vol wormen en vaak erg mager
Soms vrolijk, blij en kwispelend naar mij
Soms schrikkerig, angstig maar toch eindelijk vrij

Bij sommigen van jullie zie je de pijn in jullie ogen
Ik zie en merk het aan jullie
Door jullie eigenaren wordt vaak gelogen
We beginnen soms met een bad en vaak met rust
Een frisse wandeling en lekker eten
Hierdoor kom ik al veel over jullie te weten
Soms krijg ik naar een paar uurtjes al een lik of een poot
Soms duurt het dagen en zijn jullie echt verkloot

Al snel sluipen jullie stiekum in mijn hart
Die glinsterende betrouwbare ogen
Tijd voor jullie nieuwe start
En dan de advertentie voor een gouden mand
Een leuke foto en zoveel mogelijk informatie

Het eerste contact met de adoptant
Sommigen van jullie zijn onzeker en kruipen in mijn schoot
Sommigen zelfverzekerd en zoeken de aandacht
En sommigen grommen en hebben de tandjes ontbloot
En als dan alles goed gaat breekt dat ene moment aan
Het moment van afscheid nemen en loslaten
Een brok in mijn keel en een bittere traan
De papieren worden getekend
De laatste knuffels worden uitgedeeld
Eindelijk tijd voor jou nieuwe leven
Tijd voor mij om een nieuw hondje deze kans te geven

:'( :'(
Door Rianne145
#2932720
Pffff, wat een moeilijk besluit!!! Wel super dapper. Ik hoop dat je snel een gouden mandje voor hem gevonden hebt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door