Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Thurin
#2929635
Riek schreef: Misschien nog een klein tipje.
Het bedrag wat je nu bij de benzinepomp bespaart,  als je dat nu eens in een glazen pot stopt.
En dan na een maand tellen en jezelf eens verwennen door er iets moois van te kopen.
Een sjaal of een paar schoenen wanneer het genoeg is.
Je mag jezelf best eens een opsteker geven.
ja dit advies kreeg ik ook toen ik stopte met roken. Helaas niet volgehouden om geld apart te leggen maar wel om te stoppen met roken hahaha..
Maar ik zal dat is gaan doen...
Door Nadia
#2929645
Niet dat ik de redbull wil promoten. Maar waarom koop je dagelijks een blikje? En dan niet in de winkel. Das toch veel goedkoper?
Maar dat moe zijn enzo. JA!!! Dat komt ECHT door je voeding.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2929647
Thurin schreef: Ik ben inderdaad vaak moe..slaap slecht....en grijp daardoor inderdaad sochtends al naar de Redbull. Maar komt dit echt door mijn voeding?
grotendeels wel als je het mij vraagt, en ook zeker door je light/caffeine produkten.
Thurin schreef: Ik weet het het kan nog beter maar het is een klein stapje toch??  :-[
Nou ik vind het anders al een heel flinke stap!!!

Houd er wel rekening mee dat als je stopt met cola en caffeine en veel suikers dat je wel een aantal dagen wat hoofdpijn en slap kunt voelen. Hoort erbij maar gaat ook weer over. Enne je bent gestopt met roken dus dan kan je dit ook  ;) (ben zelf ook jaren geleden gestopt met roken)
Door Thurin
#2929653
Nadia schreef: Niet dat ik de redbull wil promoten. Maar waarom koop je dagelijks een blikje? En dan niet in de winkel. Das toch veel goedkoper?
Maar dat moe zijn enzo. JA!!! Dat komt ECHT door je voeding.
Eigenlijk puur gemakzucht....en de winkels zijn dicht op de tijden dat ik van of naar huis ga.
Door Thurin
#2929657
Kaio schreef: grotendeels wel als je het mij vraagt, en ook zeker door je light/caffeine produkten.
Nou ik vind het anders al een heel flinke stap!!!

Houd er wel rekening mee dat als je stopt met cola en caffeine en veel suikers dat je wel een aantal dagen wat hoofdpijn en slap kunt voelen. Hoort erbij maar gaat ook weer over. Enne je bent gestopt met roken dus dan kan je dit ook  ;) (ben zelf ook jaren geleden gestopt met roken)
Ja daar ga ik ook rekening mee houden. Het thuisfront is minder enthousiast dan ik omdat ze bang zijn dat ik niet te genieten wordt. ...ik hoop dat ik dat kan voorkomen....
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2929694
Goede tips komen al voorbij. Mijn tip: absoluut geen producten waar kunstmatige zoetstoffen in zitten. Daarnaast koolhydraten verminderen. Groente vermeerderen (hele dag door) en proteïne vermeerderen. Ik merk bij mijzelf dat ik echt lat heb als ik teveel koolhydraten eet. Bij mijn avondeten doe doe ik het wel. Maar probeer op de dag zo min mogelijk. Wel iets maar geen grote hoeveelheden.

Ik ontbijt met 250 ml yoghurt. Soms wat muesli of cruesli er in. Heel soms ipdv een lepeltje frambozenjam. 4 vd 7 dgn kale yoghurt ongeveer. Ik neem het ook gewoon mee naar mijn werk. Muesli/cruesli wel apart. Ik hou van knapperig ;)

Tussen de middag wil ik het liefst een salade. Meestal koop ik een zakje sla van 200 gr. Soms gemengd. Soms alleen ijsberg met kruiden of zo. Dan gaat daar standaard nog een halve komkommer bij en een handje snoeptomaatjes. Verder dan soms een stengel bleekselderij. Wat augurkjes. Ook maar net wat ik op m'n werk heb liggen. Verder dan een blikje tonijn of een bol mozarella of wat fetakaas. Waar ik trek in heb. Ik heb altijd een potje saladekruiden op m'n werk staan en peper en zout. Dus daarvan ook wat.

Als ik geen salade eet, dan meestal 5 crackers (wasa achtige) met kaas of zo. Ik eet ze liever niet te vaak. Die crackers gaan wel wat verspreid over mn werkdag.

Het liefst neem ik ook nog een banaan mee. Die eer ik dan om een uur of elf. Verder drink ik mn koffie van thuis en water en thee.

Avondeten is bij mij momenteel vooral makkelijk en snel klaar. Dus vaak rijst of pasta met veel groente en wat vlees, vis of kip. Uiteraard hebben wij ook wel eens makkelijk eten. Maar ik probeer de dag erna wel wat te balansen.
Door Thurin
#2929746
Bedankt voor de reacties.

Inmiddels 4 flesjes water op en nr. 5 staat voor mij neus...en ga nu een appel eten want begin trek te krijgen...

Helaas lust ik geen yoghurt, kwark, karnemelk of iets in die trant. Dus ben ik nog opzoek naar ontbijt opties.
Door Laura2004
#2929760
Ik ontbijt vrijwel altijd een smoothie met een banaan, sinaasappel en aardbeien (en soms ander roodfruit) met een scheutje havermelk erdoorheen, nooit yoghurt of kwark.  En als ik later op de ochtend trek krijg rijst- of maiswafels met zelfgemaakte humus en geroosterde groenten oid. Ik breng weinig variatie aan in mijn ontbijt. Ik eet de grootste maaltijd wel al rond 13.00uur (net zoals iedereen hier in Spanje).
Door Martine-Tom
#2929765
Zou het niet handig zijn om een weekje bij te houden wat je eet en wanneer je honger hebt (en al dan niet eet) en dan daar een schema op maken, niet iedereen is hetzelfde dus misschien is het handig om gewoon eens blanco naar je eigen patroon te kijken en dan daarop verder te klussen
Door Anne in Zweden
#2929792
Is het nooit in je opgekomen dat je misschien slecht slaapt door die megahoeveelheden Red Bull die je drinkt? Dat spul is ervoor gemaakt om mensen hyper te maken! Tel daar de cafeïne bij op in de cola, en het is geen wonder dat je je ogen niet dicht krijgt 's nachts!

En inderdaad, dat wat je eet is daarop ook van invloed. Mens, wat zul jij je stukken beter gaan voelen de komende tijd nu je wat aan je eet- en drinkgewoonten gaat doen! Ik kan niet wachten op de eerste positieve berichten over hoe lekker je je voelt! :-*
Door Thurin
#2929806
Anne in Duitsland schreef: Is het nooit in je opgekomen dat je misschien slecht slaapt door die megahoeveelheden Red Bull die je drinkt? Dat spul is ervoor gemaakt om mensen hyper te maken! Tel daar de cafeïne bij op in de cola, en het is geen wonder dat je je ogen niet dicht krijgt 's nachts!

En inderdaad, dat wat je eet is daarop ook van invloed. Mens, wat zul jij je stukken beter gaan voelen de komende tijd nu je wat aan je eet- en drinkgewoonten gaat doen! Ik kan niet wachten op de eerste positieve berichten over hoe lekker je je voelt! :-*
Nee eerlijk gezegd niet. Ik heb vanaf het moment dat ik uit huis was tot aan 3 jaar geleden opgestaan en gaan slapen met cola. Nooit iets aan de hand. Ik ben toen van gewone cola overgestapt naar Light en ben het gaan beperken tot max 2 liter cola op een dag. naar mijn idee slaap ik voornamelijk slecht omdat mijn lichaam mij in de weg zit. Pijntjes hier en daar, slapende ledematen enz enz. Dus mijn oplossing.....de kilo's moeten er af.

Ik zal mij een stuk lekkerder voelen als ik resultaat ga merken aan mijn lichaam....de kilo's er eindelijk af gaan.

Zojuist een bak sla opgegeten met een flesje water....nu maar hopen dat dit genoeg is tot aan het avond eten.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2929824
Thurin schreef: Nee eerlijk gezegd niet. Ik heb vanaf het moment dat ik uit huis was tot aan 3 jaar geleden opgestaan en gaan slapen met cola. Nooit iets aan de hand. Ik ben toen van gewone cola overgestapt naar Light en ben het gaan beperken tot max 2 liter cola op een dag. naar mijn idee slaap ik voornamelijk slecht omdat mijn lichaam mij in de weg zit. Pijntjes hier en daar, slapende ledematen enz enz. Dus mijn oplossing.....de kilo's moeten er af.

Ik zal mij een stuk lekkerder voelen als ik resultaat ga merken aan mijn lichaam....de kilo's er eindelijk af gaan.

Zojuist een bak sla opgegeten met een flesje water....nu maar hopen dat dit genoeg is tot aan het avond eten.
Tuurlijk wel... Gewoon besluiten dat dit het is tot het avondeten. Je zult wel hongergevoel krijgen, maar als je dat negeert, gaat het ook wel weer weg. Bij mij tenminste wel.
Door Anne in Zweden
#2929825
Mini's 3-tal schreef: Tuurlijk wel... Gewoon besluiten dat dit het is tot het avondeten. Je zult wel hongergevoel krijgen, maar als je dat negeert, gaat het ook wel weer weg. Bij mij tenminste wel.
En anders: water drinken, desnoods met een scheutje citroensap erdoor. Handje rauwe noten wil ook weleens helpen de afstand te overbruggen (rauwe noten dus, geen geroosterde en gezouten noten!).
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2929836
Maximaal 2 liter cola light per dag....
Och meis toch. Weet wat aspartaam met je doet. De lichamelijke klachten die je hebt, zouden heel goed daarvan ook kunnen zijn. Been there, done that.
Geen light producten meer. Gewoon niet doen. Liever 1 blikje gewone cola en ervan genieten (voor zover je dat wil met al die suiker) dan 2 ltr light.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door