Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2930333
Hihi van een bos waar ik nooit kom weet ik niet wat de prikkels zullen zijn. ;)  ( lekker flauw  :P )

Bij een opgroeiende hond die ook nog op alles reageerde en die dus ook zijn beweging moest opbouwen door andere zaken is dat best lastig. Lange weg maar er is ook al een heel eind afgelegd. Gelukkig is ie ergste puber af. Dus tegenwoordig geen vliegles meer voor mij.  :biggrin2: Is ook met klassiek conditioneren en look at that getraind en een anti lanceerhulpmiddel zodat de fout niet gemaakt kon worden.
Door Lil
#2930449
Martine hoe kun je een hond die jaagt vrij geven??? Dan is hij in het bos binnen enkele minuten zoek als het vreemd is heb je een, nieuw fb berichtje: where is my angel met als melding dood teruggevonden...
Door Martine-Tom
#2930453
Lil schreef: Martine hoe kun je een hond die jaagt vrij geven??? Dan is hij in het bos binnen enkele minuten zoek als het vreemd is heb je een, nieuw fb berichtje: where is my angel met als melding dood teruggevonden...
ik sprak nu ook over de hond van din ;)
Door Fido
#2930638
Dank voor de reacties, met veel interesse gelezen!

We hadden snel door dat we met Google een, laten we zeggen, Ferrari in handen hadden. Erwin heeft gelijk les genomen bij Ellen en Tjitse (1-2x in de week) en dat houd oa in dat er ruim 300 km wordt gereden. Helaas wonen we meer dan 150 km uit elkaar. Maar het resultaat is er naar, Google doet het fantastisch bij de schapen en gaat steeds beter buiten. Kan nu op bepaalde plaatsen en bepaalde tijden los lopen omdat het commando Lay down er goed in zit. Hij plopt direct neer en nu zijn we dat aan het opbouwen qua moeilijkheidsgraad aan drijfprikkels enz. Wel aan de lange lijn!

Voorlopig blijft die lange lijn. Google is een hond die laat volwassen aan het worden is maar daarom is ie O zo leuk!!! Meneertje is zo'n altijd vrolijk optimistische vind alles leuk leuk leuheuk hond. We hebben hem nog nooit een grom horen geven ook niet naar andere honden. Zo onbevangen en zo veel vertrouwen in alles en daar zijn we heel zuinig op!
Een echte werk border in het veld maar de allergrootste vrolijke slijmbal en knuffel ik kruip in je schoothond thuis en voor anderen.
Door renate1985
#2930649
Basco is ook echt een jager. Hij wilt overal achteraan katten, konijnen, herten. Gelukkig hebben we voor hem een goed alternatief en dat is de bal. Daar kan hij achteraan en levert hem altijd succes op. Zie ik dat hij achter een konijn aan wilt dan roep ik bal en rent hij direct naar mij.
Maar nu er overal jonge hertjes en konijnen zijn houden we hem aan de lijn. Die beestjes zijn vaak niet snel genoeg en wil niet dat hij ook maar 1x succes kan hebben bij wild.
Gelukkig komt hij tot nu toe altijd als ik bal roep maar wil met al die jonge dieren geen enkel risico nemen dat hij dan misschien ineens niet komt.

Basco mag dus nog steeds jagen maar dan alleen achter zijn bal aan  ;D
Door Lil
#2930687
Kaela schreef: Bbbbrrrrr niet zulke enge dingen over Oscar zeggen Lil. We houden hem wel aan het lijntje!
Dat gaat bij jullie ook niet gebeuren dat hij wegloopt.  ;) :-*

Maar hier gaat dus een hond als die hiepert ook aan het lijntje, hij heeft 1 keer laten zien wat hij dan doet  :-\ (wegrennen uit het zicht aangezien hij meende iets gezien te hebben hoewel er gelukkig dus niets was; ik stond doodsangsten uit in die 3 minuten).


@ Google is leeeeeeeuuuuukkkkkk!!!!  :D Maar ja, pfff een hele hele hele hele echte werkhond.


@ renate1985 vervanging voor jachtgedrag is een hele goede. Doe ik ook met alle honden maar dan voor Jones met een voerdummy. Mag hij en jagen en eten, vindt hij meer dan super geweldig.  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2930692
Lil schreef:
Maar hier gaat dus een hond als die hiepert ook aan het lijntje, hij heeft 1 keer laten zien wat hij dan doet  :-\ (wegrennen uit het zicht aangezien hij meende iets gezien te hebben hoewel er gelukkig dus niets was; ik stond doodsangsten uit in die 3 minuten).


Met Tom heb ik een mazzelcombi, hij hyperde enorm maar zijn drang om mij in zijn zichtveld te houden is groter, als hij wegrende was het genoeg om DOEEEEEEEEEEI te gillen en om te draaien, spontaan was die kat, of hond of spin of wat dan ook ineens totaal niet belangrijk meer  ;D

Elke hond is anders gelukkig, wat ik alleen maar wil zeggen is dat er dus meer manieren zijn om een probleem aan te pakken, afhankelijk van de hond en wat je er als baas mee kan en wil qua energie en tijd en wat bij je past.
Hier nu ook weer even in een trainingsdip, Tom is allergisch voor gras wat bloeit en net gemaaid is...zoals nu dus, van de jeuk doet hij geen oog dicht en is daardoor overdag mega hyper, heel fijn dus  :-X
Door Lil
#2930693
Martine-Tom schreef: Met Tom heb ik een mazzelcombi, hij hyperde enorm maar zijn drang om mij in zijn zichtveld te houden is groter, als hij wegrende was het genoeg om DOEEEEEEEEEEI te gillen en om te draaien, spontaan was die kat, of hond of spin of wat dan ook ineens totaal niet belangrijk meer  ;D

Elke hond is anders gelukkig, wat ik alleen maar wil zeggen is dat er dus meer manieren zijn om een probleem aan te pakken, afhankelijk van de hond en wat je er als baas mee kan en wil qua energie en tijd en wat bij je past.
Hier nu ook weer even in een trainingsdip, Tom is allergisch voor gras wat bloeit en net gemaaid is...zoals nu dus, van de jeuk doet hij geen oog dicht en is daardoor overdag mega hyper, heel fijn dus  :-X
ach de arme Tom. Volgend jaar maar op tijd beginnen met druppels daarvoor lijkt mij. Cay kreeg daar ook natuurlijk spul voor en dat werkte erg goed. Niet dat ze door het gras zelf kon lopen, maar normaal uitlaten ging wel weer.

p.s. ik heb altijd honden gehad die in paniek raakten als je uit het zicht was. Erg wennen zo'n zelfstandig geval dat het liefste 300 meter van je weg rent.
Door Martine-Tom
#2930694
Lil schreef: ach de arme Tom. Volgend jaar maar op tijd beginnen met druppels daarvoor lijkt mij. Cay kreeg daar ook natuurlijk spul voor en dat werkte erg goed. Niet dat ze door het gras zelf kon lopen, maar normaal uitlaten ging wel weer.

p.s. ik heb altijd honden gehad die in paniek raakten als je uit het zicht was. Erg wennen zo'n zelfstandig geval dat het liefste 300 meter van je weg rent.
Dit is het eerste jaar dat ie er zoveel last van heeft  :-\
Voorheen was het wel als we in vers gemaaid gras een poosje gingen zitten maar ze erg als nu is hte echt voor het eerst....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door