Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door malinois.
#2928782
Martine-Tom schreef: En vergeet dan ook niet dat Discovery naar aanleiding van alle kritiek zelf heeft aangegeven dat het om een entertainmentshow gaat, niet om een informatieve show. Derhalve is de show dus niet waarheidsgetrouw, er word geknipt zodat de entertainment waarde hoog is.
Maar in een live show kan niet worden geknipt en laat hij exact dezelfde resultaten zien. ;-)

En natuurlijk zegt NG dat als t dreigt centjes te kosten verzinnen ze van alles.
Door kakocavi
#2928799
Martine-Tom schreef: En vergeet dan ook niet dat Discovery naar aanleiding van alle kritiek zelf heeft aangegeven dat het om een entertainmentshow gaat, niet om een informatieve show. Derhalve is de show dus niet waarheidsgetrouw, er word geknipt zodat de entertainment waarde hoog is.
Natuurlijk wordt er geknipt, het proces om een hond iets permanent af te leren duurt echt wel langer dan die 50 minuten die zo'n aflevering duurt. En ja, dan halen ze de niet interessante stukken eruit, zoals in vrijwel elk programma. Dat het niet bedoeld is als een soort cursus voor hondeneigenaren valt ook wel af te leiden uit de waarschuwing aan kijkers om het vooral zelf niet na te gaan doen. Dat er altijd mensen zijn die daar niet naar luisteren, tsja, dat is helaas mens-eigen en ik vind niet dat CM daar schuld aan heeft.
Door Esther Q
#2928813
Sommige dingen van hem waardeer ik. Zoals zijn boodschap dat honden beweging en discipline nodig hebben. Net als mensen. En niet excessief genegenheid, als die eerste twee er niet zijn. Hoe hij met lichaamstaal werkt kan ik grotendeels ook waarderen. Alleen legt hij mij te veel mentale druk op de honden. Dat is niet mijn manier. Ik zoek het meer in samenwerking, gelijkwaardigheid, maar toch zonder te vergeten dat ik degene ben die ervoor moet zorgen dat alles goed verloopt en dus de leiding moet houden. Ik zou wel eens wat meer positieve beelden van hem willen zien, blije honden met blije mensen, in plaats van altijd maar die drama. Zijn shows vind ik daardoor een beetje uit balans ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2928827
Hij komt altijd zo "agressief" over. Ik heb hem nog nooit echt met veel zachtheid zien werken zoals ik dat als GT bij paarden doe.
Oke, honden zijn bij lange na geen paarden. Maar ik zie ook echt volstrekt doorgedraaide agressievelingen bij de paarden en ik corrigeer bijna nooit fysiek. Alleen als mijn veiligheid in geding komt moet ik ingrijpen door flink in te komen aan het halster, maar dat gebeurd echt maar heel zelden.

Ik heb niet veel uitzendingen gezien, ik vind het geen prettige manier van werken. Al dat corrigeren, doorgaan tot een hond uitvalt... Dan ben je in mijn ogen te ver gegaan, of het moet het uitvallen zijn wat je komt wegtrainen, dan zal je het moeten opzoeken misschien.  Ik vind het fijner om samen te werken met een hond dan te domineren. Nu gaat dat met een labrador natuurlijk makkelijker dan met een agressief beest aan je lijn. Maar ik ben geen fan van zijn uitzendingen, ik vind dat hij veel te veel corrigeert.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2928873
Ik heb zelf simpelweg een schurfthekel aan de hele "corrigeren" cultuur. Alles wat CM doet is steeds gebaseerd op verkeerd gedrag afleren of voorkomen. En ik hou daar niet van. Ik zie veel meer nut in goed gedrag aanleren. En ik zie ook veel meer nut in slecht gedrag vanuit de bron aanpassen, namelijk de emotie. Als je op de emotie gaat zitten, hoef je nauwelijks nog iets aan het gedrag te doen. Ga je enorm op het gedrag zitten, dan zul je zien dat de emotie amper veranderd en later dus weer problemen gaat geven.

Waar ik echt héél erg nieuwsgierig naar ben, is hoe het met de mensen uit zijn shows verder gaat. Als het hondje niet meer totaal overdonderd en gekneed door CM thuis bijgekomen is en daar met zijn baasjes zit die niet over die "fantastische timing en intuïtie" beschikken. Hoeveel problemen zijn er echt opgelost en hoeveel baasjes lopen weer net zo hard tegen dezelfde problemen aan. Ik zou daar wel eens onafhankelijke cijfers van willen zien.
Door malinois.
#2928946
Agressief of zelfverzekerd vind ik nogal een verschil. Ik vind hem alles behalve agressief wel enorm zelfverzekerd van zichzelf en dat moet je zeker bij dat type honden ook zijn
Door malinois.
#2928948
Kaela schreef: Ik heb zelf simpelweg een schurfthekel aan de hele "corrigeren" cultuur. Alles wat CM doet is steeds gebaseerd op verkeerd gedrag afleren of voorkomen. En ik hou daar niet van. Ik zie veel meer nut in goed gedrag aanleren.
Ja dat moet je de mensen kwalijk nemen die t zover hebben laten komen. Die de honden zo hebben laten groeien zonder enige grens te bieden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2928969
malinois. schreef: Ja dat moet je de mensen kwalijk nemen die t zover hebben laten komen. Die de honden zo hebben laten groeien zonder enige grens te bieden.
ben ik het niet mee eens. Ik durf rustig te stellen dat meer dan 80% van de probleemgevallen in zijn programma gemakkelijk te helpen zijn door een positieve benadering. Ik zou zelfs wel een hoger percentage in durven schatten, maar ik wil ook nog wel ruimte laten voor een paar echt extreme gevallen hier en daar. Maar het gros is zo te helpen zonder enige correctie. Simpelweg door de hond te vertellen wat je wel wilt en door de emotie achter het gedrag te herkennen.
Door Martine-Tom
#2928972
Kaela schreef: ben ik het niet mee eens. Ik durf rustig te stellen dat meer dan 80% van de probleemgevallen in zijn programma gemakkelijk te helpen zijn door een positieve benadering. Ik zou zelfs wel een hoger percentage in durven schatten, maar ik wil ook nog wel ruimte laten voor een paar echt extreme gevallen hier en daar. Maar het gros is zo te helpen zonder enige correctie. Simpelweg door de hond te vertellen wat je wel wilt en door de emotie achter het gedrag te herkennen.
+1
Door Lexus-me
#2928976
Kaela schreef: ben ik het niet mee eens. Ik durf rustig te stellen dat meer dan 80% van de probleemgevallen in zijn programma gemakkelijk te helpen zijn door een positieve benadering. Ik zou zelfs wel een hoger percentage in durven schatten, maar ik wil ook nog wel ruimte laten voor een paar echt extreme gevallen hier en daar. Maar het gros is zo te helpen zonder enige correctie. Simpelweg door de hond te vertellen wat je wel wilt en door de emotie achter het gedrag te herkennen.
+1

Daarbij denk ik wel dat je gedrag moet voorkomen door in eerste instantie te voorkomen dat een dier in die prikkel komt, dan hoef je hem er ook niet uit te halen door te 'touchen', en dan de prikkel langzaam weer opbouwen. Hiermee kun je een hond ook leren om op een voor ons juiste manier er mee om te gaan... Hierdoor kun je ze dus belonen voor goed gedrag en hoef je fout gedrag ook niet te corrigeren!
Door malinois.
#2928977
Kaela schreef: ben ik het niet mee eens. Ik durf rustig te stellen dat meer dan 80% van de probleemgevallen in zijn programma gemakkelijk te helpen zijn door een positieve benadering. Ik zou zelfs wel een hoger percentage in durven schatten, maar ik wil ook nog wel ruimte laten voor een paar echt extreme gevallen hier en daar. Maar het gros is zo te helpen zonder enige correctie. Simpelweg door de hond te vertellen wat je wel wilt en door de emotie achter het gedrag te herkennen.
Daar geloof ik niet in. Een hond heeft duidelijkheid nodig en daar horen zowel correcties als beloningen bij.
Maar goed uit die discussie kom je nooit. ;-)
Ieder doet wat hem/haar t beste lijkt.
Door inge58
#2929002
malinois. schreef: Daar geloof ik niet in. Een hond heeft duidelijkheid nodig en daar horen zowel correcties als beloningen bij.
Maar goed uit die discussie kom je nooit. ;-)
Ieder doet wat hem/haar t beste lijkt.
Helemaal mee eens!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door