Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2927722
Mooi rapport toch?!
En bone is bone, daar ga ik wel in mee, maar uitzwaren doet ze straks pas en dan kan het beeld echt anders zijn..

Maar dat de lab veel te dik wordt gehouden is een feit.
Familie heeft net een pup gekocht, teefje was met 9 weken al het, niet puppy dik nee, gewoon vet. Maar de, volgens hun goed aangeschreven fokker, zei dat ze zo perfect was. Pup was zwaarder dan onze drie weken oudere dame (en uiteindelijk horen ze niet zoveel te gaan schelen)... Pup werd dan wel weer afgespeend op vers.
#2927736
tammie schreef: Staan ze ook maar dan persoonlijk zie ik ze liever in het echt dan vanaf een foto als het over deze zaken gaat :)
nou ik heb ze na getrokken Tamara en je schrikt je rot!! :-\ niet de voor ouders van Buddy maar wel van Simon en van Marley.
echt bijna allemaal veel en veel te dik. :( ik heb tot een paar generaties foto`s gevonden maar boy o boy daar werd ik verdrietig van. dat had niks met bone te maken.
ben blij dat de fokkers van onze honden gelukkig hun honden in top conditie hebben :)
en natuurlijk kan een foto vertekenen maar allemaal?? ;)
Door Martine-Tom
#2927759
Een vriendin van me heeft 2 slanke tot schrale labjes en die krijgt bij menig fokker niet eens een lab mee omdat zij ze te mager zou houden ::)
Wees blij dat ze zo slank is, want bone bij lab betekend eigenlijk bijna altijd dat ze te dik zijn.
Door tammie
#2935824
sorry meiden even niet op het forum geweest.

Hidde&Roef, nee foto's kunnen nooit allemaal vertekenen :)
Vanavond viel ons, mij en 2 vriendinnen ook weer op hoeveel 2 zusjes van elkaar kunnen verschillen wat betreft bouw/zwaarte.
Indra's zusje poos niet gezien en tja het verschil is er (ook zij had een zeer goed behaald bij haar laatste show).
Nu valt mij wel op dat Indra met haar eerste loopsheid voller lijkt te zijn geworden, ze is prima op gewicht.
Pepper mag er wat mij betreft wel iets meer bij maar ook zij is niet té mager.
En houd ik er voor mijzelf al rekening mee met wat @martine en Tom en Corine omschrijven over de labrador waardoor Pepper al snel té mager oogt nu. Maar ook het feit dat een op gezond gewicht labrador niet veel meer wordt gezien en dat vind en blijf ik doodzonde vinden voor het ras. Het is absoluut zo niet nodig.

Nog iets meer dan 3 weken en dan zien we vanzelf wat de keurmeester weer te vertellen heeft :)

Lizzy, bedankt voor jouw pb'tje terug. Fijn dat jij mijn gevoel hierin hebt bevestigd dat ik de goede weg in ben geslagen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door