Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2927454
Dank voor jullie ideeen! Dat Italiaanse klinkt wel lekker! Het gaat om ongeveer 15 personen heel de dag in de buitenlucht, die lusten wel wat! Ik wil eigenlijk geen salades kant en klaar halen, een van de keurmeesters is kok en dat vind ik dan zo vreselijk lullig staan he? Maar ja, zelf maken is ook wel weer een boel werk en ik heb het - op aardappelsalade na - ook nog nooit zelf gemaakt. Pastasalade klinkt heerlijk, maar.... recept? Pastasalade en dat Italiaanse brood is wel een leuke combi!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2927505
Jantina schreef: Pastasalade klinkt heerlijk, maar.... recept?
Dat is niet zo moeilijk. Ik doe meestal ongeveer als volgt:
- Kleine pasta (vlindertjes, of kleine pennen of van die wokkels) gaar koken en afgieten, eventueel drupje olie erdoor
- In een grote kom met dressing van wat dikke Turkse yoghurt (suzme 10%, verkrijgbaar in emmertje bij de groenteturk), schep(je) mayonaise, snuf paprikapoeder, drupje milde azijn, klein beetje zout en peper
- Erbij een rode (punt)paprika in kleine blokjes, lente-ui in ringetjes, augurk in kleine blokjes, stuk komkommer in jullienne, zo ook een worteltje. Je zou er ook wat gaargekookte doperwten bij kunnen doen. Naar wens vlees toevoegen in de vorm van salami in blokjes of een gare gerookte kipfilet.
- Dan een hand peterselie fijnhakken en erbij en voor de smaak ook wat blaadjes basilicum fijnchoppen.
Roeren, smaken in laten trekken en dan opeten.

Eigenlijk kan er alles in wat jou lekker lijkt. Zolang je het maar klein snijdt.
Doe er geen bietjes in. Dan wordt alles namelijk roze en dat hoort niet.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2927537
Gevulde wraps met zalm, komkommer en roomkaas enzo. Wat je ook lekker vindt er in doen. Strak oprollen in folie en je kan het ter plaatse snijden. Humus! Hahahah zie elders op de bar met turks brood erbij. Een simpele witlofsalade met appel en walnootjes en wat eigengemaakte mayo erdoor.
Gazpacho in thermosflessen. Blijftie lekker koud.
Een mooie schaal fruitsalade of gewoon een grote schaal lekkere aardbeien.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2927868
Anne in Duitsland schreef: Wauw! Dat ziet er echt megaculinair uit! En die geroosterde groenten ook - mjam! :dribble:
S
Anne die gegrillde groentes zijn echt waanzinnig lekker,wel een goede balsamico gebruiken! En echt je kan meer gegrillde groentes erbij doen,welke jij lekker vindt en dan die balsamico erbij doen waanneer de groentes nog lauw warm zijn!

Tip mocht je nog groente over hebben,is het ook heerlijk op een broodje evt met wat mozzerella ,maar ook dat is niet echt nodig!

Ik vreet me "dood" in die groente,houd ook bewust teveel over om dat lekker op een ciabatta of gewoon stokbroodje te doen!! Gatver loopt alweer het water(val) in mijn mond!!!! ;D
Gebruikersavatar
Door Radja
#2927869
Jantina schreef: Dank voor jullie ideeen! Dat Italiaanse klinkt wel lekker! Het gaat om ongeveer 15 personen heel de dag in de buitenlucht, die lusten wel wat! Ik wil eigenlijk geen salades kant en klaar halen, een van de keurmeesters is kok en dat vind ik dan zo vreselijk lullig staan he? Maar ja, zelf maken is ook wel weer een boel werk en ik heb het - op aardappelsalade na - ook nog nooit zelf gemaakt. Pastasalade klinkt heerlijk, maar.... recept? Pastasalade en dat Italiaanse brood is wel een leuke combi!
Janitina,bedoel jij met dat Italiaanse mijn broodkrans? Zo ja dan weet ik zeker dat de die keurmeester wie ook kok is,het wel kan waarderen dat jij/ jullie die kransen hebben gemaakt! ( voor zoveel personen zou ik er toch 2 maken) dus van een 1 kilo meel,en de rest verdubbelen ;)

Heel veel succes en mocht jij het idd gaan maken,hoor ik graag of het lekker was!
#2927981
Radja schreef: S
Anne die gegrillde groentes zijn echt waanzinnig lekker,wel een goede balsamico gebruiken! En echt je kan meer gegrillde groentes erbij doen,welke jij lekker vindt en dan die balsamico erbij doen waanneer de groentes nog lauw warm zijn!

Tip mocht je nog groente over hebben,is het ook heerlijk op een broodje evt met wat mozzerella ,maar ook dat is niet echt nodig!

Ik vreet me "dood" in die groente,houd ook bewust teveel over om dat lekker op een ciabatta of gewoon stokbroodje te doen!! Gatver loopt alweer het water(val) in mijn mond!!!! ;D
Geen zorgen, ik heb drie jaar in de buurt van Modena gewoond, er komt hier alleen maar goede balsamico het huis in! :D Balsamico en olijfolie zijn twee levensmiddelen waar ik niet op bespaar!
Ik grill vaak groenten en pers er dan, als ze net van het vuur komen, knoflook boven uit. Die dus alleen verwarmd wordt door de nahitte die de groente heeft. Dan een plens balsamico en olijfolie erover - mjam! Moet je niet de volgende dag met je baas moeten tongen, want dat kost je je baan! ;D

Edit: schandelijke typefout verbeterd.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op zo 18 mei 2014, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2927983
Anne in Duitsland schreef: Geen zorgen, ik heb drie jaar in de buurt van Modena gewoond, er komt hier alleen maar goede balsamico het huis in! :D Balsamico en olijfolie zijn twee levensmiddelen waar ik niet op bespaar!
Ik grill vaak groenten en pers er dan, als ze net van het vuur komen, knoflook boven uit. Die dus alleen verwarmd wordt door de nahitte die de groente heeft. Dan een plens balsamico en olijfolie erover - mjam! Moet je niet de volgende dag me je baas moeten tongen, want dat kost je je baan! ;D
ANNE!!  :o :o
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door