Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2930709
Ik heb ze alle 3 paar druppels lavendel olie ingesmeerd
Ze ruiken nu wel lekker in ieder geval  :biggrin2:
De 2 nieuwe zitten nog steeds in nachthokje (staat open) ik laat ze maar even gaan,
Af en toe gaat grote kip effe kijken ze zijn wel bang voor haar nou ik hoop dat het goed komt ze zijn wel erg lief komen zo naar me toe  :D


De wormen kuur korrels van verm-x heb ik aan grote kip gegeven gemengd met de couscous beetje biogarde en honing dat vind ze wel wat is nog niet op maar ze krijgt niks anders
Door K&D
#2931094
Kijk, dit vind ik nou leuk!
Van FB. Mobiele kippenhokken; zo bemesten ze steeds een nieuw stuk land en hebben regelmatig een vers stukje om leeg te pikken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door kiara
#2931183
Ja dat is het ideale kippen leven! Bij mij lopen ze ook veel los hoor hoor alleen heb geen gras
Ik heb nu trouwens voor overdag grote kip effe apart in een grote honden bench naast het bestaande hok gezet kijken of ze op die manier aan elkaar wennen
S'nachts gaat het goed slapen ze wel bij elkaar
Ik vond het zielig voor de kleintjes kippen kunnen erg gemeen zijn tegen over elkaar maar dat had ik al is ervaren helaas,hoop dat dit helpt houvhet paar weken vol
De kleintjes durf ik nog niet los te laten in de tuin
Waar een bench al niet goed voor is  :biggrin2:
Door jasmijn
#2931324
K&D schreef: Kijk, dit vind ik nou leuk!
Van FB. Mobiele kippenhokken; zo bemesten ze steeds een nieuw stuk land en hebben regelmatig een vers stukje om leeg te pikken.

Afbeelding
Ja geweldig hè  :biggrin2:

Toen ik op een agrariërse school zat hadden we met een kippen werk groep gemaakt, zelf zo'n soort hok gebouwd en elke keer verplaatsen naar een nieuw stuk grond.
Soms gras en soms net leeg gehaalde akkers om leeg te pikken, was zo leuk om te zien hoe de kippen reageerden als ze weer een nieuw stuk grond hadden  :D
Gebruikersavatar
Door kiara
#2931347
Zo zouden alle dieren de vrijheid moeten hebben dus ook de varkens koeien geiten etc
Maar ja dat gebeurd toch nooit op enkele uitzondering na
Gebruikersavatar
Door kiara
#2932293
:D grote kip heb vrede gesloten met de kleintjes pffff wat een opluchting
Ingesmeerd met lavendel olie hielp niet,op een gegeven moment vond ik het zo zielig heb ik bijna 2 dagen behalve de nacht de bench ernaast gezet,nood gedwongen na 2 dagen vanwege de vele regen en ondanks zeil erop terug gezet en ja hoor het wonder is geschied
Gebruikersavatar
Door kiara
#2949311
Even handige tip gevraagd nl hoe ruim je zonder dat je al teveel moet bukken ( heb zeer slechte rug) de poepjes op en dan op de tegels
Ben nu steeds met plamuurmes aan de gang maar die lieve schatjes poepen zoveel dat ik nog meer last krijg van mijn rug
Is er iets handigs op de markt? Ben net al bij de gamma geweest dacht als ik nou groot plamuur mes koop met steel maar dat is er niet
En dan mis ik ook nog een soort opvang bakje
Aangezien de dames hele dag loslopen ligt er aardig wat
Bezem met blik werkt denk ook niet het is niet altijd even hard poepje
Dus graag tips hoe jullie dat doen

En dan nog wat ik had 2 hanen geruild van het ras wyandot heb sinds paar weken 2 cochins en tot nu toe meisjes gelukkig maar wat zijn ze slim en super leuk ras eigenlijk nog leuker
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2949314
tja wat werkt, eigenlijk niet veel want met vegen wordt het erger.
Afgelopen jaar heb ik eens in de week de hogedrukspuit erop gezet, anders echt scrobben maar dat is funest voor je rug.
Gebruikersavatar
Door kira
#2949425
Voor het opvegen kun je een stalveger en blik nemen die zijn aan steel, het loskrabben doe je dan met een schoffel op steel. Hier lopen ze op een afgezet stuk ik doe gewoon met de bezem en dat gaat erg goed, wel Een harde.
Door Nynke
#2949605
Er bestaat wel een veger en blik aan een steel en je zou een plamuurmes zelf aan een stel kunnen binden  :)  Ik gebruik zelf dus wel een plamuurmes en gewoon blik.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2949823
Nou ben niet van plan om elke dag met de hoge druk spuit aan de gang te gaan maar inderdaad bij de paarden had ik ook zo' 'n soort bezem met opvang bak misschien is dat wat
Kreeg ook nog tip zo'n ding waar ze muren mee metselen god hoe heet dat???
Bij de action voor paar euries
En kacop de aarde laat ik het ook liggen goede bemesting maar de dames hebben de onhebbelijke gewoonte om dus lekker op de tegels te poepen  >:(
Door Nynke
#2949948
kiara schreef: Nou ben niet van plan om elke dag met de hoge druk spuit aan de gang te gaan maar inderdaad bij de paarden had ik ook zo' 'n soort bezem met opvang bak misschien is dat wat
Kreeg ook nog tip zo'n ding waar ze muren mee metselen god hoe heet dat???
Bij de action voor paar euries
En kacop de aarde laat ik het ook liggen goede bemesting maar de dames hebben de onhebbelijke gewoonte om dus lekker op de tegels te poepen  >:(
Dat doen ze hier ook  :thumbdown: :thumbdown: domme dozen  :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door kiara
#2949952
Ja dom zijn ze zeker hoor ook in ander opzicht ze jatten nl van alles uit de voetbak van de schat de Berner zelfs vis/ kipkarkas etc
Ze moesten is weten
Trouwens de honden ook  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door