Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2925518
Of even afstappen en in de berm schoppen.
Maar er zijn ook zat systemen inmiddels om mee te nemen.
Op zich ook wel goed, je wilt met de fiets ook niet ineens een hoop tegen komen...
Door HoochieHummie
#2925543
Hier in het bos poepen de honden altijd ver van het pad en ruim ik niet op, schop wel vaak poep van andere honden van het pad af. In de uiterwaarden mogen ze absoluut niet in het grasland poepen, wordt gemaaid door boer met koeien, wel in de berm waar verder ook niemand loopt, maar vaak wachten ze wel tot we weer bijna bij huis in het bos zijn.
Met de pony in het bos als je het aanvoelt komen snel van het pad af, komt het wel op het pad of op de weg bij huizen of op een fietspad dan schoppen we het ook aan de kant, verder op landweggetjes ruimen we niet op.
Gebruikersavatar
Door Else
#2925544
@ Lil,  hoho niet te snel oordelen. Ik was diegene die het aan de kaart stelde dat ik eigenlijk vind dat iemand ook z'n paardenpoep op moet ruimen (zie mn eerdere post in dit topic).
Ik rijd zelf geen paard maar heb nog nooit iemand gezien die het daadwerkelijk wel ging opruimen. Zag t al voor me dat iemand een schep achterop z'n paard bond  ;D maar blijkbaar zijn daar handigheidjes voor zodat je t snel en tactisch op kunt ruimen. Goed bezig!!
Door bloemetje
#2925673
Hier zijn veel stallen en fokkerijen voor paarden. Na een buitenrit moeten de ruiters hun route weer teruglopen mrt schep en kruiwagen. Het werd hier een plaag. Eerst kon je op de stoep amper nog lopen van de paardenpoep, dus schopten ze t in de berm, daarna konden de hondjes de berm niet meer in omdat t daar vol lag :-\
Nu is er gern overlast meer. Ik ruim overigens in bebouwde kom op en in de polder diep in t gras niet. Poep van andere mensen ga ik niet ruimen tenzij ik niet anders kan.
Door Tanna
#2925688
In ons park is geen opruimplicht, dat scheelt. Het is alleen jammer dat er veel honden gewoon op de paden poepen en hun baasjes dan te beroerd zijn om het even op te ruimen. Toen mijn hond vorige zomer coccidiose had heb ik twee maanden lang overal de poep opgeruimd, ook in het park en in het bos. Het rondje voor het slapengaan lopen we langs de singels en dan ruim ik de poep altijd op, als enige in de hele buurt :-\........... Waarom doe je dat? vragen mensen al jaren. Ja hallo, omdat dat normaal is, denk ik dan. Ik hoop nog altijd op iemand die 's avonds laat tegen me moppert over hondenpoep en dat ik dan zeg : houd je hand eens op......... en hem een zakje warme poep in zijn knuistje stop! :D
Door Lil
#2925785
Else! schreef: @ Lil,  hoho niet te snel oordelen. Ik was diegene die het aan de kaart stelde dat ik eigenlijk vind dat iemand ook z'n paardenpoep op moet ruimen (zie mn eerdere post in dit topic).
Ik rijd zelf geen paard maar heb nog nooit iemand gezien die het daadwerkelijk wel ging opruimen. Zag t al voor me dat iemand een schep achterop z'n paard bond  ;D maar blijkbaar zijn daar handigheidjes voor zodat je t snel en tactisch op kunt ruimen. Goed bezig!!
O Sorry, jij redeneerde hoe die gasten redeneren. Sorry!!!

Het is hier echt bar en boos af en toe, dus ik raak nogal gepikkeerd van die meisje met paarden van 30.000 euro en meer die menen niet af te hoeven stappen.
Door Lil
#2925787
Tanna schreef: In ons park is geen opruimplicht, dat scheelt. Het is alleen jammer dat er veel honden gewoon op de paden poepen en hun baasjes dan te beroerd zijn om het even op te ruimen. Toen mijn hond vorige zomer coccidiose had heb ik twee maanden lang overal de poep opgeruimd, ook in het park en in het bos. Het rondje voor het slapengaan lopen we langs de singels en dan ruim ik de poep altijd op, als enige in de hele buurt :-\........... Waarom doe je dat? vragen mensen al jaren. Ja hallo, omdat dat normaal is, denk ik dan. Ik hoop nog altijd op iemand die 's avonds laat tegen me moppert over hondenpoep en dat ik dan zeg : houd je hand eens op......... en hem een zakje warme poep in zijn knuistje stop! :D
Ja, Boris heeft ook eens een besmettelijke bacterie gehad (was toen ook ziek). Toen heb ik hem eerst 1 week alleen in de eigen tuin laten poepen en daarna ook zes weken alles opgeruimd, ook in het bos en in het veld etc (en was blij dat hij niet in de brandnetels gaat).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door