Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#2931659
chipjolie schreef: Ik ga deze keer ook met een pup toilet werken, ook proberen om met natuurlijk materiaal te werken, eerst kranten en daar overheen aarde en grasjes (tip van Ian dunbar)
das me toch net wat veel van het goed, de aarde en de grasjes.
Ik ben wel benieuwd of dat tot nóg betere resultaten leidt.
#2935883
Ik heb er nu een bak in staan met incontinetie matjes erin. Werkt prima, heel soms een ongelukje maar op de grond liggen uitwasbare matrasbeschermers voor kinderen en daarover heen antislip/1000 dingen mat van de lidl. Werkt echt super. de ren is droog, schoon en stinkt niet! En het ziet er netjes uit. geen natte vieze kranten die ze aan het versnipperen zijn.
Gebruikersavatar
Door nova
#2936382
**Jillaroo** schreef: Ik heb er nu een bak in staan met incontinetie matjes erin. Werkt prima, heel soms een ongelukje maar op de grond liggen uitwasbare matrasbeschermers voor kinderen en daarover heen antislip/1000 dingen mat van de lidl. Werkt echt super. de ren is droog, schoon en stinkt niet! En het ziet er netjes uit. geen natte vieze kranten die ze aan het versnipperen zijn.
Scheelt echt he? :)
Door kaszi
#2936391
Gebruik al jaren geen kranten meer, 1 het wordt zo snel vies, het stinkt en ze versnipperen ze ook nog eens en 2 je moet die hoeveelheid echt vuile en gore kranten nog eens met de wagen naar het containerpark doen en tegen betaling afleveren.  Al jaren vetbedden, doeken die zeer regelmatig gewassen worden, ze kunnen ook naar believen buiten door de op een kier staande schuifdeur (zomer en winter)
Deze keer heb ik een grote bak waar ik houtpellets (voor katten en de niet klonterende) in doe. Gaat als een tierelier. Ok er gebeuren nog ongelukjes, maar ze doen nu op bijna 4 weken ook al veel in de bak. Volgende week zet ik de bak buiten waar ze zelf naartoe kunnen gaan dan.
#2936420
yorokobi schreef: Bij mij waren de puppen 3 weken oud toen ze voor het eerst aan gaven buiten te willen poepen. Echt bizar snel. Nu willen ze ook echt om de 2 uur buiten plassen en poepen maar dus ook snachts, zijn nu 4,5 week oud. Moet zeggen dat een shiba wel een heel zindelijk ras is
De Flatcoated fokker van mijn jongste hond (kennel Winchmore) heeft de pups dag en nacht de kans geboden buiten te poepen en plassen zodra ze begonnen aan te geven dat ze moesten. Zij gaf ze niet alleen overdag de kans om buiten hun behoefte te doen, maar ging ook 's nachts haar bed uit als ze piepten, om ze buiten te laten. De pups gaven het daardoor al in het nest duidelijk aan.
Toen ik m'n puppy ophaalde was ze al helemaal zindelijk!!! Natuurlijk was de sluitspier nog niet voldoende ontwikkeld om het te kunnen ophouden, dus vereiste het wel tijdig buiten laten en zo, maar de wéns / het begrip van waar te poepen & plassen, dat was al volledig voor elkaar. De energie die zij daarin gestoken heeft, heeft het de pups (en natuurlijk ook hun nieuwe eigenaren) een heel stuk makkelijker gemaakt!
#2944959
Niet te geloven! Gisteren zijn ze naar de ren gegaan. Lekbak achterin gezet met een vieze krant erin uit de kist.
Vanmorgen hmmm de kleedjes toch wel erg nat, maar na het eten lopen er zo 4 achter elkaar naar de bak om te plassen/poepen!
De eersten hebben het dus al in de gaten. Vind het echt ongelofelijk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door