Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2917812
Ik heb de teflonpannen weg gedaan, omdat ik die troep niet wil binnen krijgen, ik geloof niet dat teflon in de oven wel veilig is.
Door Nadia
#2917916
Hier ook metaal zonder teflon. Zowel teflon als silicone vertrouw ik niet met verhitting.  Problemen met storten zijn makkelijk op te lossen.
Door Dreetje
#2917975
Nadia schreef: Hier ook metaal zonder teflon. Zowel teflon als silicone vertrouw ik niet met verhitting.  Problemen met storten zijn makkelijk op te lossen.
Dat is bij mij vaak het probleem, hoe los jij dat op?
Door Nadia
#2917983
Goed  in invetten/beboteren. En evt daarna bebloemen. Dus gewoon een dun laagje bloem op de boter strooien
Even spelen met de temperatuur van het storten. Beslag met veel boter niet te ver laten afkoelen.

Of wat nooit kan mislukken, een vel bakpapier op de bodem. Even op maat knippen.
Door Tanna
#2918022
Fido schreef: Ik vertrouw weekmakers niet en vertrouw siliconen niet en al helemaal niet als het met voeding verhit gaat worden.
Geef mij maar metalen vormen.
Helemaal mee eens!
Ik gebruik trouwens altijd wel bakpapier in de metalen bakvormen. Stuk bakpapier tot een prop maken, even natmaken onder de kraan, uitknijpen en dan kun je het eenvoudig in de bakvorm doen.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2918113
Tanna schreef: Helemaal mee eens!
Ik gebruik trouwens altijd wel bakpapier in de metalen bakvormen. Stuk bakpapier tot een prop maken, even natmaken onder de kraan, uitknijpen en dan kun je het eenvoudig in de bakvorm doen.
Oh goede tip!

Hier ook metalen bakvormen ivm slecht gevoel bij weekmakers en teflon.
Door Tanna
#2918348
*Dorothea* schreef: gewoon lekker zo'n roestig blik zonder teflon  8)
Ik gebruik sinds 1980 een cakeblik en een taartrooster (mist al die tijd al 1 pootje), geërfd van mijn oma. 8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door