Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
#2916758
Tanna schreef: Waar was dat, Nynke?
Tussen de Hordijk en de Pietersdijk. Ik weet niet eens of het een officieel losloopgebiedje is, maar voor zover ik altijd zie, lopen alle honden daar los. Het is maar een klein stukje, maar net genoeg voor ouwe wolfjes  :P
Lil schreef: Ja, natuurlijk zien jullie het allemaal helemaal verkeerd.

1 ding heb ik de afgelopen maand geleerd: het is altijd de schuld van de andere, want dan hoef je zelf niets te doen en dat is lekker gemakkelijk. Zo veel gemakkelijker dan iets aan het probleem te doen.
  Hoe bedoel je dat ??  :-\ :-\  In dit geval maken mijn honden geen probleem, ze keken niet eens naar de andere hond :-\ :-\
Door Vivianneb
#2916760
Stomme witte herders ook... stelletje bemoeiallen  ::) En ja - mijn witjes zijn dus ook zo he.. die hebben ook het eerste instinct om meteen naar een hond toe te rennen en dan niet op de normale beleefde manier maar op de "olifant in porcelein kast" manier... ik ken welgeteld 1 witje van de heel veel die niets van andere honden wil weten en ze met rust laat.
Ik train me dan ook een ons om er zo snel mogelijk bovenop te zitten maar dat gaat wel eens mis..
Maar ik zal eigenlijk altijd de honden aanlijnen zodra ik anderen zie..
Nu rijden die van mij niet, en blijft het altijd bij een snelle groet en dan komen ze als een speer weer terug rennen met blije bekken.. en als ze afgesnauwd worden door baas of hond nog veel sneller.

Maar die opmerking van die mevrouw is raar..  ja
Door Lil
#2916767
Die andere mensen die zeggen dat jij het fout doet. DAt is makkelijk, dan hoeven zij nooit ervoor te zorgen dat hun hond het goed doet.

Hond valt mijn hond aan en dan ben ik dat schuld want ik had ze los moeten doen, dat principe dus.
Hier zelfde probleem. Hond valt als een idioot uit, mijne beide doen niets. Mijn honden zijn schuld dat hun hond uitvalt, want de een is een herder (ziet er zo echt niet meer uit) en de ander is groot, dus zijn ze het schuld dat de hond van de ander uitvalt.

Hond van mijn buren blaft in de tuin en spring als een idioot tegen de schutting. DAt zijn mijn honden schuld, want eens in de 14 dagen zegt Jones 5 x woef terug voordat hij naar binnen rent.

Lekker makkelijk van die andere partij om anderen (mij of jou) de schuld te geven, spaart hun het opvoeden van hun hond.
Door Martine-Tom
#2916772
Vivianneb schreef: Stomme witte herders ook... stelletje bemoeiallen  ::) En ja - mijn witjes zijn dus ook zo he.. die hebben ook het eerste instinct om meteen naar een hond toe te rennen en dan niet op de normale beleefde manier maar op de "olifant in porcelein kast" manier... ik ken welgeteld 1 witje van de heel veel die niets van andere honden wil weten en ze met rust laat.
Ik train me dan ook een ons om er zo snel mogelijk bovenop te zitten maar dat gaat wel eens mis..
Maar ik zal eigenlijk altijd de honden aanlijnen zodra ik anderen zie..
Nu rijden die van mij niet, en blijft het altijd bij een snelle groet en dan komen ze als een speer weer terug rennen met blije bekken.. en als ze afgesnauwd worden door baas of hond nog veel sneller.

Maar die opmerking van die mevrouw is raar..  ja
Ik vond ze reuze meevallen hoor! Ok ze kwamen op Tom af maar 1 kef van Tom en dat waren 2 witte sprinten de andere kant op  :biggrin2:
Door Cizsel
#2916780
Lil schreef: Die andere mensen die zeggen dat jij het fout doet. DAt is makkelijk, dan hoeven zij nooit ervoor te zorgen dat hun hond het goed doet.

Hond valt mijn hond aan en dan ben ik dat schuld want ik had ze los moeten doen, dat principe dus.
Hier zelfde probleem. Hond valt als een idioot uit, mijne beide doen niets. Mijn honden zijn schuld dat hun hond uitvalt, want de een is een herder (ziet er zo echt niet meer uit) en de ander is groot, dus zijn ze het schuld dat de hond van de ander uitvalt.

Hond van mijn buren blaft in de tuin en spring als een idioot tegen de schutting. DAt zijn mijn honden schuld, want eens in de 14 dagen zegt Jones 5 x woef terug voordat hij naar binnen rent.

Lekker makkelijk van die andere partij om anderen (mij of jou) de schuld te geven, spaart hun het opvoeden van hun hond.
Dat inderdaad. Zo ervaarde ik dat met dat verhaaltje van mij dus ook op de vorige pagina.
+1
Door Vivianneb
#2916861
Martine-Tom schreef: Ik vond ze reuze meevallen hoor! Ok ze kwamen op Tom af maar 1 kef van Tom en dat waren 2 witte sprinten de andere kant op  :biggrin2:
Ja echte helden he  :biggrin2:
Door Tanna
#2916890
Nynke schreef: Tussen de Hordijk en de Pietersdijk. Ik weet niet eens of het een officieel losloopgebiedje is, maar voor zover ik altijd zie, lopen alle honden daar los. Het is maar een klein stukje, maar net genoeg voor ouwe wolfjes  :P
Dan ken ik die honden waarschijnlijk niet, want daar kom ik nooit.
Door Nynke
#2917223
bloemetje schreef: Ach nyn laat gaan. T is toch altijd de schuld van een ander..
Maar ik baal gewoon dat ik zelf niet adrem genoeg ben om ze meteen te vertellen dat het niet aan het duo Sloom en Traag ligt, maar aan dat ongeleide projectiel van haar  :-\ 

Ik ben wel blij dat jullie mij wel gelijk geven in elk geval  :P :P
Gebruikersavatar
Door Neally
#2917238
Zoals ik het lees is het wel een beetje maf. Zou die hond werkelijk zien dat je honden aan de lijn zitten. En daardoor bij zijn bazin blijven?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2917240
Nynke schreef: Maar ik baal gewoon dat ik zelf niet adrem genoeg ben om ze meteen te vertellen dat het niet aan het duo Sloom en Traag ligt, maar aan dat ongeleide projectiel van haar  :-\ 

Ik ben wel blij dat jullie mij wel gelijk geven in elk geval  :P :P
Helaas herken ik mezelf hier ook in, tot het effect op Jacy niet meer te negeren was. Daarna een hele assertieve agressieve periode gehad, alles wat in mijn ogen te dichtbij kwam al wegsturen, desnoods met schopbewegingen. Nu blijf ik gelukkig zelf rustig, als ik het niet wil gooi ik gewoon een handje trainers naar de hond. Al vaak gedaan, pas 1 keer commentaar gehad, meeste mensen hebben niet door dat hun hond aan het eten is en geeft mij rustig tijd om door te lopen, diep ademhalen en me niet meer druk maken en vriendelijk 'goededag' te zeggen  :crazy2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2917456
Nynke schreef: Maar ik baal gewoon dat ik zelf niet adrem genoeg ben om ze meteen te vertellen dat het niet aan het duo Sloom en Traag ligt, maar aan dat ongeleide projectiel van haar  :-\ 

Ik ben wel blij dat jullie mij wel gelijk geven in elk geval  :P :P
Volgende keer aan lijnen en als hij dan weer op jullie af stormt baasje aanspreken dat ze aangelijnd zijn en dat dus niet het probleem kan zijn ;-)
Door Nynke
#2917464
dinky89 schreef: Volgende keer aan lijnen en als hij dan weer op jullie af stormt baasje aanspreken dat ze aangelijnd zijn en dat dus niet het probleem kan zijn ;-)
Goed plan !!!    Alleen kan Jeppe niet goed aan de riem lopen vanwege de syringomyelia  :-\ :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door