Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2915228
*Dorothea* schreef: Ja er zit veel prijsverschil, maar dan nog zijn pijnstillers voor dieren veel duurder.
Raar maar waar maar metacam voor mensen is veel goedkoper dan voor honden. En dat is niet omdat het 10 keer over de kop gaat (nou ja misschien voor de farmaceut).
Maar voor minder dan een euro koop je een doosje paracetamol, voor die prijs heb je nog niet eens 1 tablet metacam.  :-\
Misschien kunnen alle dierenartsen zich samen inzetten om de prijzen lager cq gelijk aan dezelfde humane medicijnen te krijgen.
Heel klantvriendelijk en zeker wat betreft pijnstillers ook diervriendelijk en de marge voor de dierenarts waarschijnlijk gelijk.
Farmaceutische industrie is te machtig!
#2915257
HoochieHummie schreef: Misschien kunnen alle dierenartsen zich samen inzetten om de prijzen lager cq gelijk aan dezelfde humane medicijnen te krijgen.
Heel klantvriendelijk en zeker wat betreft pijnstillers ook diervriendelijk en de marge voor de dierenarts waarschijnlijk gelijk.
Farmaceutische industrie is te machtig!
Dat is verboden  :-X. Er mogen geen prijsafspraken gemaakt worden door dierenartsen.

Wat mij betreft mag die hele apotheek van de dierenarts verdwijnen en dat alle medicijnen bij de apotheek gehaald moet worden. Zal ons werk zoooooooooveeeeeeeeel simpeler maken, geen gezeikzeur meer over de prijs, geen retour brengen tegen geld meer, geen rente verlies aan de investering van al die medicijnen, geen tijdsverlies aan apotheek beheer, geen afschrijving meer van medicijnen die je moet hebben en je eens in de tig jaar nodig hebt, meer ruimte en minder schoonmaken van kolere laatjes met kiertjes enz.

Gewoon alleen medicatie voor eigen gebruik en 1e hulp. En dan hup..... receppie voorschrijven en gaat u daar maar halen.
Alleen investering in wat papier en inkt en u betaald voor de handtekening van de dokter die nodig is op het recept. Dát is pas pure winst!!!!  :groupwave2:

O ik droom nog even verder en duim nog even door dat het heel snel gaat gebeuren  :angel2:  :P
#2915263
Fido schreef: Dat is verboden  :-X. Er mogen geen prijsafspraken gemaakt worden door dierenartsen.

Wat mij betreft mag die hele apotheek van de dierenarts verdwijnen en dat alle medicijnen bij de apotheek gehaald moet worden. Zal ons werk zoooooooooveeeeeeeeel simpeler maken, geen gezeikzeur meer over de prijs, geen retour brengen tegen geld meer, geen rente verlies aan de investering van al die medicijnen, geen tijdsverlies aan apotheek beheer, geen afschrijving meer van medicijnen die je moet hebben en je eens in de tig jaar nodig hebt, meer ruimte en minder schoonmaken van kolere laatjes met kiertjes enz.

Gewoon alleen medicatie voor eigen gebruik en 1e hulp. En dan hup..... receppie voorschrijven en gaat u daar maar halen.
Alleen investering in wat papier en inkt en u betaald voor de handtekening van de dokter die nodig is op het recept. Dát is pas pure winst!!!!  :groupwave2:

O ik droom nog even verder en duim nog even door dat het heel snel gaat gebeuren  :angel2:  :P
Ik bedoel niet onderling afspraken maken maar gezamenlijke actie tegen de industrie.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat jullie het uit handen willen geven, zou mij persoonlijk niet veel uitmaken maar voor mensen zonder eigen vervoer misschien wel lastiger maar dat is weer een ander probleem  :-\
#2915312
HoochieHummie schreef: Ik bedoel niet onderling afspraken maken maar gezamenlijke actie tegen de industrie.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat jullie het uit handen willen geven, zou mij persoonlijk niet veel uitmaken maar voor mensen zonder eigen vervoer misschien wel lastiger maar dat is weer een ander probleem  :-\
Zo werkt dat niet. In verhouding wordt er minder verkocht aan diergeneesmiddelen dan humane geneesmiddelen. De kosten aan ontwikkeling en registratie zijn gelijk en moet er toch uit gehaald worden.
Zodra een geneesmiddel is geregistreerd voor een bepaald dier moeten da dat middel gebruiken en voorschrijven. Doe je dat niet dan overtreed je de wet en ben je als dierenarts (of als paraveterinair) strafbaar. Het is geen onwil of kassa vullen het is de wet waar we ons aan moeten houden  ;)
Niet mee eens? Dan goed nadenken waar je de volgende keer op gaat stemmen  :biggrin2:
(Ik zou het niet weten, helaas)
#2915315
Vivianneb schreef: Alle apotheken bezorgen toch?

En jeetje wat een gedoe zo zeg Fido! Nooit bij stilgestaan dat het op die manier gaat :/

Triest eigenlijk, want een dierenarts heeft zo 100 andere banen waar je eigenlijk een hele opleiding voor moet hebben..
Ja het is een heel gedoe als je het goed wil doen.
Medicijnen worden besteld en bij binnenkomst gecontroleerd en ingevoerd in de computer. Dat invoeren houdt in: hoeveelheid, batchnummers (voor tracking en tracing) en exp.datum/houdbaarheid. Opiaten worden nog eens bij gehouden in opiatenlijsten tevens retour sturen brief als bewijs ontvangst opiaten.
Dan worden de medicijnen opgeruimd. Counter, apotheekkast, opiatenkast of in een aparte koelkast.

Als je medicijnen uitpond, dat wil zeggen uit een grote verpakking in een kleinere hoeveelheid uitlevert, en je knipt een tablettenstrip door dan moet op dat gedeelte vd strip die terug gaat te lezen zijn naam en sterkte van het geneesmiddel én de exp.datum. Je moet dus heel goed opletten wat je doet en eventueel een stickertje schrijven met de gegevens die je op de "rest" strip plakt.
Bij afleveren moet een etiket met bepaalde gegevens op het medicijn staan (bij verlies traceerbaar).

Daarnaast moet je de houdbaarheid datum van alle medicijnen bij houden en controleren. Aangeprikte flesjes hebben een bepaalde houdbaarheid. Sommige 24 uur ander 14 dagen of nog anders. Datum voorbij is weggooien gebruikt of ongebruikt. Weggooien in aparte afvoerbakken waar we weer voor moeten betalen.

Ik hoop zo een idee te hebben gegeven wat voor werk erbij komt kijken. Dit is hoe wij het doen, wij zijn bijna gecertificeerd en dat vergt de puntjes op de i. Ook apotheken werken zo!
Helaas niet alle apotheekhoudende dierenartsen  :-\ en al lijkt het onzin maar iedereen zou het een fijn idee vinden dat als er iets in een traject van medicijnen fout gaat er héél snel gereageerd kan worden om leed te voorkomen  ;)
#2915393
Ik heb net een mail teruggekregen van de site waar ik de medicijnen heb gevonden dat ze echt niets leveren zonder recept van de dierenarts. Wettelijke bepalingen..
Nou volgens mij is er geen DA die een recept uitschrijft "voor de concurrent"..dus Carporal is beschikbaar, 300 % goedkoper maar je kan het eigenlijk niet of  nauwelijks kopen..Ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen..ga dit toch echt niet met mijn DA bespreken dat gaat mij te ver..
#2915396
Ik heb ook een tijdje bij dat diergeneesmiddel.nl besteld en na mij 1ste bestelling (novacam) kreeg ik een arts aan de lijn die wilde weten voor welke hond en voor welke kwaal dit voorgeschreven was en na dit besproken te hebben kreeg ik het geleverd. Dit is al wel zo'n 2 jaar geleden, maar ik hoefde dus niet een papiertje oid van mij da te overleggen.
#2915399
Summerditches schreef: Ik heb net een mail teruggekregen van de site waar ik de medicijnen heb gevonden dat ze echt niets leveren zonder recept van de dierenarts. Wettelijke bepalingen..
Nou volgens mij is er geen DA die een recept uitschrijft "voor de concurrent"..dus Carporal is beschikbaar, 300 % goedkoper maar je kan het eigenlijk niet of  nauwelijks kopen..Ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen..ga dit toch echt niet met mijn DA bespreken dat gaat mij te ver..
Er staat op de site dat je hun da kan mailen, zou k gewoon eens doen  :)
#2915405
Angelique schreef: Ik heb ook een tijdje bij dat diergeneesmiddel.nl besteld en na mij 1ste bestelling (novacam) kreeg ik een arts aan de lijn die wilde weten voor welke hond en voor welke kwaal dit voorgeschreven was en na dit besproken te hebben kreeg ik het geleverd. Dit is al wel zo'n 2 jaar geleden, maar ik hoefde dus niet een papiertje oid van mij da te overleggen.
Ze zeggen dat er er dierenartsen zijn die wel meewerken..anders moet ik naar Alkmaar komen mijn hond door een dierenarts laten keuren en dan krijg ik een recept..en "weg is uw winst"..
#2915467
Fido schreef: Zo werkt dat niet. In verhouding wordt er minder verkocht aan diergeneesmiddelen dan humane geneesmiddelen. De kosten aan ontwikkeling en registratie zijn gelijk en moet er toch uit gehaald worden.
Zodra een geneesmiddel is geregistreerd voor een bepaald dier moeten da dat middel gebruiken en voorschrijven. Doe je dat niet dan overtreed je de wet en ben je als dierenarts (of als paraveterinair) strafbaar. Het is geen onwil of kassa vullen het is de wet waar we ons aan moeten houden  ;)
Niet mee eens? Dan goed nadenken waar je de volgende keer op gaat stemmen  :biggrin2:
(Ik zou het niet weten, helaas)
Dank voor het typwerk, niks aan toe te voegen.
#2915474
Martine-Tom schreef: Mijn vorige kat had diabetes en reageerde heel slecht op Caninsulin, heeft ook heel wat voeten in aarde gehad voor ik over kon op lantus.
Begonnen via een buuf die zelf lantus spoot en uiteindelijk via de da kunnen krijgen...op de lantus deed ie het zoveel beter..
O maar dat mag gewoon hoor, als de kat niet in te stellen is op caninsulin dan mag je lantus starten. Wat dan weer niet mag, is meteen lantus starten.
#2915475
*Dorothea* schreef: O maar dat mag gewoon hoor, als de kat niet in te stellen is op caninsulin dan mag je lantus starten. Wat dan weer niet mag, is meteen lantus starten.
Het makke was dat ik net een nieuwe da had en gelijk op lantus wilde (over gestapt omdat oude da daar niet aan wilde en zij wel) en dat was even het lastige.
Geloof dat zij toen 1 keer can heeft voorgeschreven en toen over is gegaan op lan.

Is ook alweer 3 jaar geleden dus mss was het toen ook lastiger nog?
#2915478
Martine-Tom schreef: Het makke was dat ik net een nieuwe da had en gelijk op lantus wilde (over gestapt omdat oude da daar niet aan wilde en zij wel) en dat was even het lastige.
Geloof dat zij toen 1 keer can heeft voorgeschreven en toen over is gegaan op lan.

Is ook alweer 3 jaar geleden dus mss was het toen ook lastiger nog?
Ik denk dat het ook met de dierenarts te maken heeft, sommigen hebben zoiets van Lantus wasda?

Maar het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Zo is er een antibioticainjectie voor katten die 10 dagen werkt. Erg handig als de kat lastig is met pillen. Dus veel gepromoot, veel gebruikt. Maar nu is de wet aangescherpt (wat op zich goed is) en mag het middel niet meer ingezet worden zonder dat er eerst een kweek gedaan is. Dus nu moeten we al die eigenaren die in het verleden erg tevreden waren over dit middel ineens weer nee verkopen en pillen meegeven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door