Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2927448
Vandaag voor het eerst gebruikt! Nat laten worden in bad, uit laten lekker op de kraan.
Na het lopen en rennen aan gedaan, en Gijs leek er echt heel gelukkig mee! Normaal probeert hij in de waterbak te gaan liggen, lijft hijgen en vind hij geen rust, en nu bleef hij lekker rustig zitten, het hijgen was ook minder.

Volgens mij heel fijn! Hij blijft alleen niet goed liggen, hij zakt naar een kant...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2927450
eelke schreef: Vandaag voor het eerst gebruikt! Nat laten worden in bad, uit laten lekker op de kraan.
Na het lopen en rennen aan gedaan, en Gijs leek er echt heel gelukkig mee! Normaal probeert hij in de waterbak te gaan liggen, lijft hijgen en vind hij geen rust, en nu bleef hij lekker rustig zitten, het hijgen was ook minder.

Volgens mij heel fijn! Hij blijft alleen niet goed liggen, hij zakt naar een kant...
komt door hun waggelkont rollend gangwerk
Door eelke
#2927451
Kaio schreef: komt door hun waggelkont rollend gangwerk
Ja inderdaad  :biggrin2: en dat ding komt ook maar tot halverwege zijn kont natuurlijk. Misschien nog maar iets voor verzinnen.
Door Lil
#2927452
Hier exact dezelfde ervaring. Zonder dat driehoekje op de borst blijft hij beter zitten. Waardoor hij hier vooral afzakt is door het optillen van de poot bij het plassen.
Door Kinnie
#2927461
Ik ben enorm benieuwd....
Was wat huiverig na de ervaring dat een koelmat en bandana werkelijk 0,0 werken.
Heb hem nu besteld, de hurtta, vooral voor op hete dagen, of bij wat hogere temperaturen en speuren oid, iets waarbij hij niet kan afkoelen in het water. Of op shows die buiten zijn. Hoop dat deze wel werkt ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#2927778
Hier geen afzakproblemen met de jas. Wel allemaal mensen die willen weten waarom hij in hemelsnaam een jas aan heeft met dat warme weer. En dan zeg ik: voel maar even  :P
Maar ook een bejaarde mevrouw uit de straat die mij aanspreekt: zag ik jouw hond nou met een koeljas aan? Uhh hoe weet u dat nou. Bleek ze een vriendin te hebben die zelf een koeljasje aanhad  tijdens het fietsen en dat was ook zo'n blauwe kleur (wist zelf niet dat dat voor mensen ook bestond).
Door eelke
#2927789
We hebben hem vandaag 'in actie' gebruikt. Hij verdampt wel snel zeg!
Het draaien is wel erg vervelend...bij een paard gebruik je bilkoorden omdat tegen te gaan, zou ik zoiets er aan kunnen maken?
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2927810
eelke schreef: We hebben hem vandaag 'in actie' gebruikt. Hij verdampt wel snel zeg!
Het draaien is wel erg vervelend...bij een paard gebruik je bilkoorden omdat tegen te gaan, zou ik zoiets er aan kunnen maken?
Eelke ,hier hetzelfde met de winterjas van Hurtta voor Lotje ( 85 cm)

De bijbehorende bilkoorden van elastiek heb er afgeknipt ,deze schuurden aan de binnenkant van haar  dijen,echt niet leuk  :-\
Ze vond het zelf ook erg irritant ,wilde dan niet plassen
Nu heb ik er klittenband aan gemaakt onder de buik door ,dat werkt tenminste goed zonder schuren.
De jas draait dan ook minder op de kont.
Door Lil
#2927886
Daantje schreef: Eelke ,hier hetzelfde met de winterjas van Hurtta voor Lotje ( 85 cm)

De bijbehorende bilkoorden van elastiek heb er afgeknipt ,deze schuurden aan de binnenkant van haar  dijen,echt niet leuk  :-\
Ze vond het zelf ook erg irritant ,wilde dan niet plassen
Nu heb ik er klittenband aan gemaakt onder de buik door ,dat werkt tenminste goed zonder schuren.
De jas draait dan ook minder op de kont.
Boris had graag een fotootje van deze constructie in de hoop dat zijn vrouwtje dat ook zo kan knutselen.
Door HoochieHummie
#2927890
Hier bij de doggen ook last van verschuiven van de winterjassen maar ik doe nu de bilkoorden kruisen en dan gaat het beter. Ik zal het proberen uit te leggen; koord van de linker achterkant naar bv. de rechtervoorkant, ze schuren dan ook niet meer tegen de binnenkant van de dijen.
Door eelke
#2927949
Daantje schreef: Eelke ,hier hetzelfde met de winterjas van Hurtta voor Lotje ( 85 cm)

De bijbehorende bilkoorden van elastiek heb er afgeknipt ,deze schuurden aan de binnenkant van haar  dijen,echt niet leuk  :-\
Ze vond het zelf ook erg irritant ,wilde dan niet plassen
Nu heb ik er klittenband aan gemaakt onder de buik door ,dat werkt tenminste goed zonder schuren.
De jas draait dan ook minder op de kont.
Zitten die er al op? ??? Morgen nog eens goed kijken dan, was me nog niet opgevallen!
Die band die nu om te buik zit zit inderdaad eigenlijk te ver naar boven, mss haal ik wel een dekensingel voor shetjes, moet passen toch!
Anne in Duitsland schreef: Hoe snel is snel? En hoe warm is het nu bij jullie?
Nou, hij was nu niet helemaal vol zeg maar, maar ik dacht dat ie wel een paar dagen mee zou gaan. Gisteren heb ik m in bad in laten trekken en even uitgehangen. Toen we terug kwamen van het lopen even bij Gijs aan gedaan (dat werkte meteen! Top!) en daarna op de koelkast gelegd. Vanmiddag dus meegenomen naar de picknick, ter plaatse aangedaan, toen was hij nog wel een beetje nat, maar niet erg meer. Ter plaatse nat maken is wel lastig want als ie m aan heeft rolt er ook veel water af. Volgens mij deed ie toen ook niet heel veel.
Thuis gekomen weer even in de wasbak laten weten, weer aan gedaan, en Gijs was meteen rustig.
Het was hier wel echt goed warm, ben verbrand terwijl ik factor 30 smeerde en toch al wel wat voorgebruind ben.

Ik denk dat ie wel een paar uur koud blijft hoor, bij gebruik. Alleen de koelband die ik heb hoef je maar om de 4 a 5 dagen op te laden, maar die wordt ook veel dikker als hij heeft liggen weken, de jas (gelukkig) niet.
Door Anne in Zweden
#2927973
eelke schreef: Zitten die er al op? ??? Morgen nog eens goed kijken dan, was me nog niet opgevallen!
Die band die nu om te buik zit zit inderdaad eigenlijk te ver naar boven, mss haal ik wel een dekensingel voor shetjes, moet passen toch!

Nou, hij was nu niet helemaal vol zeg maar, maar ik dacht dat ie wel een paar dagen mee zou gaan. Gisteren heb ik m in bad in laten trekken en even uitgehangen. Toen we terug kwamen van het lopen even bij Gijs aan gedaan (dat werkte meteen! Top!) en daarna op de koelkast gelegd. Vanmiddag dus meegenomen naar de picknick, ter plaatse aangedaan, toen was hij nog wel een beetje nat, maar niet erg meer. Ter plaatse nat maken is wel lastig want als ie m aan heeft rolt er ook veel water af. Volgens mij deed ie toen ook niet heel veel.
Thuis gekomen weer even in de wasbak laten weten, weer aan gedaan, en Gijs was meteen rustig.
Het was hier wel echt goed warm, ben verbrand terwijl ik factor 30 smeerde en toch al wel wat voorgebruind ben.

Ik denk dat ie wel een paar uur koud blijft hoor, bij gebruik. Alleen de koelband die ik heb hoef je maar om de 4 a 5 dagen op te laden, maar die wordt ook veel dikker als hij heeft liggen weken, de jas (gelukkig) niet.
Ooow, ik schrok al, dacht dat ie al na een kwartier of zo niet meer werkte!  ;D Dat ie geen dagen meegaat, wist ik, dat heb ik op alle sites waar de jas werd aangeboden gelezen. 1-4 uur of zo, afhankelijk van de hitte en de activiteit van de hond. 1,5 -2 uur is voor mij voldoende, dat zijn de langste wandelingen zo'n beetje die ik normaal gesproken maak.
Door eelke
#2927975
Ik denk dat ik m vooral ga gebruiken voor na de wandeling als het net nog iets te warm is, of voor als het +30 graden is en ze toch echt nog even uitgelaten moeten worden tijdens de wandeling.
Als het warm is lopen we niet zo ver, da's al vermoeiend genoeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door