Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
#2907075
Mini's 3-tal schreef: Zo is het. Vraag sinds een tijdje aan mensen die mij egoistisch vinden omdat ik geen kinderen heb/wil en daarmee o.a. hun pensioen niet opgebouwd wordt, wie er dan voor hun kinderbijslag betaalt, maar er geen gebruik van maakt. En echt niet omdat ik mezelf zo goed vind (al is dat natuurlijk wel zo :biggrin2: ::)), maar er altijd meerdere manieren zijn om ergens naar te kijken en het een niet beter is dan het andere.

......[/evil] :biggrin2:
dus eigenlijk is kinderen krijgen heel egoïstisch. Dat is zowel aanspraak maken op kinderbijslag én op aow/pensioen.
Conclusie; er mogen geen kinderen meer geboren worden, dan stopt die kinderbijslag vanzelf, of je moet er ergens tussen 65 en 67 zelf een eind aan breien. :crazy2:
Door fem fatale
#2907078
Ik werd vanochtend wakker van spelende katten en bracht ze naar de woonkamer. Terug in bed keek ik nog even op Twitter, waar het vol was met mensen die om 7-8 uur waren opgestaan, allemaal hadden ze honden/kinderen.

Echt doe mij maar katten. Om halfelf in de woonkamer gezet, ik heb lekker geslapen tot nu en nu gaan we nog even knuffelen in bed.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2907083
K&D schreef: dus eigenlijk is kinderen krijgen heel egoïstisch. Dat is zowel aanspraak maken op kinderbijslag én op aow/pensioen.
Conclusie; er mogen geen kinderen meer geboren worden, dan stopt die kinderbijslag vanzelf, of je moet er ergens tussen 65 en 67 zelf een eind aan breien. :crazy2:
Zoals ik zei, het een is niet beter dan het ander, alleen anders. En oordelen dat een ander egoistisch is, vind ik kortzichtig. Het enige dat het stoppen met kinderen krijgen oplost, is het in overbevolkingsprobleem. Maar geen idee hoeveel problemen dat aan de andere kant van de schaal toevoegt.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2907085
Ik vond die van mij gisteren bijzonder leuk in de supermarkt. Zei nix en bewoog ook amper. Ik had meer last van de andere mensen, die zeiden de hele tijd 'ahhhhh'.
Door Anne in Zweden
#2907097
Mini's 3-tal schreef: Zo is het. Vraag sinds een tijdje aan mensen die mij egoistisch vinden omdat ik geen kinderen heb/wil en daarmee o.a. hun pensioen niet opgebouwd wordt, wie er dan voor hun kinderbijslag betaalt.
Ooow, die heb ik ook weleens te horen gekregen: je bent een egoïst omdat je niet meehelpt aan pensioenen etc. Dan zeg ik doodleuk: "En jij dan, is dat de reden dat jij een kind hebt genomen?" (Dat soort mensen krijgt geen kinderen, ze nemen ze.) "Welnee," ga ik in één adem door, "jij hebt een kind gekregen omdat je een mini-me wilde, of iets om je eigen ambities op te projecteren, of omdat je graag een product van jullie liefde in je armen wilde houden. Dat mag hoor, maar wie is hier dan de egoïst? Je hebt bij de beslissing om een kind te krijgen gegarandeerd geen seconde gedacht: dit doe ik omdat het goed is voor de samenleving. En als je het niet erg vindt ga ik nu de computer aanzetten om een hoop geld aan de belastingdienst over te vorken voor jouw kinderbijslag."

Ik vind kinderen gewoon niet leuk. Punt. En dus ga ik ze ook niet proberen te krijgen.

Herstel. Ik vind een aantal kinderen in mijn familie/vriendenkring best leuk, maar die zijn dan ook goed opgevoed. Daar staat of valt alles mee. En verse baby's vind ik ook leuk. Maar ik hoef er zelf echt geen!
Door K&D
#2907103
Mini's 3-tal schreef: Zoals ik zei, het een is niet beter dan het ander, alleen anders. En oordelen dat een ander egoistisch is, vind ik kortzichtig. Het enige dat het stoppen met kinderen krijgen oplost, is het in overbevolkingsprobleem. Maar geen idee hoeveel problemen dat aan de andere kant van de schaal toevoegt.
vandaar ook de:  :crazy2: na de laatste tekst...
Want er is wat dat betreft geen eenvoudige oplossing.  ;) het probleem hebben 'we' (de overheid) zelf gecreëerd.
koekje schreef: Ik vond die van mij gisteren bijzonder leuk in de supermarkt. Zei nix en bewoog ook amper. Ik had meer last van de andere mensen, die zeiden de hele tijd 'ahhhhh'.
Wacht maar tot ze met het driewielertje over de stoep raggen over iemands route. Of met een vriendje 'stoepranden'... :naughty: dan is het 'ahhhhh' vlotjes over...
:biggrin2:
Door Martine-Tom
#2907110
Ik heb een hond en katten omdat ik dat leuk vind...en wie ze niet leuk vind neemt ze gewoon lekker niet  ;)

En kinderen heb ik niet en ga ik nooit krijgen ook, ik denk dat ik er meer tijd aan die beslissing besteed heb dan de gemiddelde ouder die dus besloot wel aan kinderen te beginnen. En in die beslissing is belasting overgens geen enkele overweging geweest.
Ik ben net zo goed "moeder" maar dan van een kind wat in mijn hart leeft en nooit verder zal komen dan dat, en de eerste de beste die het lef zou hebben om recht in mn gezicht te zeggen dat ik een egoist ben omdat ik geen kinderen heb...nouja ik zou graag zeggen dat die een probleem heeft maar ik ben niet geweldadig dus wsl zou ik me verbaasd omdraaien en weglopen.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#2907125
Kim_S schreef: Dat werkt inderdaad vrij goed. Maar dan nog moet er echt elke minuut gezeurd worden om iets lekkers hoor  ::)
Of er liggen ineens allerlei zakken snoep en chocola in het karretje als ik even niet kijk  :biggrin2:
ja, dat was hier ook wel eens een verrassing als ik bij de kassa stond  ::)
Door Borke
#2907339
kinderen zijn de toekomst - daarom.

En wij zijn bewust kinderloos en ik vind veel kinderen opopgevoed dus vervelend, maar ook veel kinderen vind ik leuk.
Door Lil
#2907468
fem fatale schreef: Ik werd vanochtend wakker van spelende katten en bracht ze naar de woonkamer. Terug in bed keek ik nog even op Twitter, waar het vol was met mensen die om 7-8 uur waren opgestaan, allemaal hadden ze honden/kinderen.

Echt doe mij maar katten. Om halfelf in de woonkamer gezet, ik heb lekker geslapen tot nu en nu gaan we nog even knuffelen in bed.
De honden gaan braaf via het luik in de tuin plassen en laten mij slapen. Mevrouw kattenkop krijst mij wakker: ik heb mijn voer te laat! Of het springt bovenop je of beiden. Heb liever de honden ;)
Gebruikersavatar
Door Riek
#2907514
Kim_S schreef: Ik vind trouwens kinderen ook lang niet altijd leuk, ook al heb ik er zelf 2. Honden idem, en daar heb ik er 3 van.
Het ligt er heel erg aan hoe de ouders / baasjes er mee omgaan ook.
Dit had mijn tekst kunnen zijn.
Ik roep weleens;  kinderen en honden zijn pas leuk als ze luisteren.

Liever werk ik niet op woensdagmiddag.  Want er zijn genoeg onopgevoede projectielen.
Ooit werd gepropageerd opvoeden doe je samen.
Nou ik ben niets te beroerd om wat bij te dragen daar aan  :biggrin2:
Ben behoorlijk duidelijk als het me niet aanstaat.
Door Martine-Tom
#2907545
Riek schreef: Dit had mijn tekst kunnen zijn.
Ik roep weleens;  kinderen en honden zijn pas leuk als ze luisteren.

Liever werk ik niet op woensdagmiddag.  Want er zijn genoeg onopgevoede projectielen.
Ooit werd gepropageerd opvoeden doe je samen.
Nou ik ben niets te beroerd om wat bij te dragen daar aan  :biggrin2:
Ben behoorlijk duidelijk als het me niet aanstaat.
Ik werd ooit aangesproken dat het onhygienisch is dat Tom de supermarkt mee in gaat...terwijl haar 2 dochters met hun handen in de croisantjes bak aan et graaien waren  ::)
Door Nynke
#2907596
Het is dan wel geen zaterdag meer, maar toch:

Ik ben ook helemaal niet dol op kinderen, dat weten de meesten van jullie wel denk ik. Ik erger me aan de herrie die ze maken en dan vooral het onverwachte daarvan. Als er een zootje hier voorthuis aan het spelen is irriteert dat me minder dan als er 1 in de supermarkt zit te krijsen in het winkelwagentje.
Toen wij een huis zochten had ik ook tegen de makelaar gezegd dat we graag in een kindarme wijk wilden wonen en toen we hier kwamen wonen, 13 jaar geleden o.i.d., waren er niet zo veel, maar Rotterdammers zijn bang dat ze uitsterven geloof ik dus ze schieten hier al zevenblad uit de grond  :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2908585
Nynke schreef: Het is dan wel geen zaterdag meer, maar toch:

Ik ben ook helemaal niet dol op kinderen, dat weten de meesten van jullie wel denk ik. Ik erger me aan de herrie die ze maken en dan vooral het onverwachte daarvan. Als er een zootje hier voorthuis aan het spelen is irriteert dat me minder dan als er 1 in de supermarkt zit te krijsen in het winkelwagentje.
Toen wij een huis zochten had ik ook tegen de makelaar gezegd dat we graag in een kindarme wijk wilden wonen en toen we hier kwamen wonen, 13 jaar geleden o.i.d., waren er niet zo veel, maar Rotterdammers zijn bang dat ze uitsterven geloof ik dus ze schieten hier al zevenblad uit de grond  :-\ :-\

Ik ook niet en uiteraard bewust kinderloos.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door