Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2906519
Welkom thuis. Ik heb zelf weinig ervaring met rolstoelen. Mijn broer wel. Die heeft een rolstoel die heel makkelijk demontabel is zodat deze goed in een auto mee kan. De rugleuning gaat er dan af en ook de zitting en dan is het zo opgevouwen. Hij is er erg blij mee en neemt deze overal mee naar toe. Het voordeel is dat deze ook mee kan in huizen waar een normale rolstoel niet door de deur of gang kan. Je maakt m smaller rn rolt hem zo naar binnen. Hij kan niet op andere stoelen zitten. Alleen op die stoel. Dus dat vind ik wel praktisch. Verder hebben hun een grote keukentafel in de huiskamer en alleen een bijzettafeltje als mini salontafel. Zo heeft hij veel ruimte in de kamer. Hij zit meestal aan die eettafel. Ook om de aardappels te schillen en andere klusjes. Dus de tafel fungeert ook als werktafel. Zijn keuken is wel aangepast. Hij heeft een kookgedeelte op hoogte. Verder slapen ze beneden. Maar dat was al voordat hij zover invalide raakte.
#2906670
pallas schreef:
De keuken is te smal om daar met de rolstoel te gaan. De meeste dingen liggen al praktischer, de lijnen van de honden zitten standaard aan de ligfiets. we zijn druk bezig om overtollige puin het huis uit te werken, maar ook voor dat geldt dat we niet alles in 1 keer kunnen. Gewoon omdat die energie er niet is.

De theebekers staan gewoon in het kastje ;) :P
Tot zover mijn praktische tips dan.

Als er een keer een paar handen nodig is bij puinruimacties, laat het dan weten. Er past ook verrassend veel in ons kleine autootje, dus dat helpt ook. Niets zo stom als steeds naar de stort heen en weer rijden. Ik kan op dinsdagen en op vrijdagochtend meestal wel en natuurlijk op zaterdag!
#2906679
Kaela schreef: Tot zover mijn praktische tips dan.

Als er een keer een paar handen nodig is bij puinruimacties, laat het dan weten. Er past ook verrassend veel in ons kleine autootje, dus dat helpt ook. Niets zo stom als steeds naar de stort heen en weer rijden. Ik kan op dinsdagen en op vrijdagochtend meestal wel en natuurlijk op zaterdag!

Zo'n mooi aanbod wijs ik natuurlijk echt niet af :-* :-* :-*
Met de secretaris kun je wel wat afspreken wbt de stort. Enne......plantjes en zaaigoed kan je met mij saampjes doen :)
#2906750
Heb je er misschien wat aan als ik specifieke situaties in mijn huis fotografeer? Ik stap over, dus niet alles is aangepast (en mijn badkamerwastafel moet nog steeds aangepast worden  >:(), maar omdat ik al een rolstoel had toen ik uit huis ging kan ik niet precies benoemen wat ik heb gedaan, terwijl mijn huis nu redelijk ideaal is voor mij (op die wastafel na dus. En het is nog niet af, moeten heel veel kleine dingetjes nog van sinds de verhuizing enzo).
#2906850
fem fatale schreef: Heb je er misschien wat aan als ik specifieke situaties in mijn huis fotografeer? Ik stap over, dus niet alles is aangepast (en mijn badkamerwastafel moet nog steeds aangepast worden  >:(), maar omdat ik al een rolstoel had toen ik uit huis ging kan ik niet precies benoemen wat ik heb gedaan, terwijl mijn huis nu redelijk ideaal is voor mij (op die wastafel na dus. En het is nog niet af, moeten heel veel kleine dingetjes nog van sinds de verhuizing enzo).
Alle info is welkom, dus ook foto's :)
Wil je een email adres van me hebben?
#2906889
Ik heb niet alles gelezen dus misschien zeg ik iets dubbels maar ik zou een ergotherapeut langs laten komen voordat de mensen van t WMO vd gemeente komen.
Een ergotherapeut kan nog beter meedenken dan de mensen vd gemeente en kunnen tevens aanvragen voor je doen waardoor er jou een stuk zorg uit handen genomen wordt.
Mijn ervaring is dat een ergotherapeut er vaker voor zorgt dat je in 1 x t juiste product krijgt en je niet achteraf spijt krijgt van hetgeen aangeschaft is voor jou.
Succes met alles, lijkt me een hele stap zo wat wel even slikken is. Hopelijk ga je uiteindelijk het gemak vd hulpmiddelen ervaren.
#2907327
pallas schreef: Alle info is welkom, dus ook foto's :)
Wil je een email adres van me hebben?
Ja is prima, doe maar in PB. Als je dan ook aangeeft welke specifieke zaken relevant zijn, hou ik daar rekening mee (al kan het antwoord hier en daar zijn dat ik het heb uitbesteed)
#2907350
Ik weet niet wat jouw fysieke beperking is, maar mijn moeder (ernstige artrose in de rug) heeft in huis erg veel baat bij een trippelstoel. Zonder dat ding, of in een rolstoel, zou ze zich in haar huis niet of nauwelijks kunnen voortbewegen.

Sterkte lief xxxxxxx
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door