Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2902950
Ik ken maar 1 hovawart en dat is echt een verschrikking  :-X
Ze vreet elke hond op waar ze de kans toe zou krijgen, baasjes lopen dubbel gezekerd met haar en kunnen haar amper houden als ze een hond ziet (aan het einde van de lijn op 2 poten krijsen en blaffen incl kwijlslierten) zal vast niet representatief zijn maar mijn beeld van de hovawart is dus niet zo gezellig helaas  :-\
Door Lil
#2902968
Ik ken leuke hovawarts en die liepen goede resultaten op behendigheidswedstrijden. Haalden ook 1 of 2 GG diploma's.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2902975
Ik ken ook drie hele leuke hovawarts. Het eigenwijze herken ik wel, maar bij deze drie was dat leuk, gewoon een lekker vleugje humor en karakter.
Door Martine-Tom
#2902981
Gelukkig dat het idd niet representatief is! Ik ben niet snel bang maar dit is echt de enige hond waar ik een blokje voor om loop..
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2903093
Juul schreef: Een hovawarth is vooral erg waaks als ie volwassen is. En wel zodanig dat je dat niet moet onderschatten.

Ik vind 'm hier wel wat van weg hebben.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&t=284374

In de verte. Om ook maar te zeggen dat het gewoon heel iets anders kan zijn als uiterlijk doet vermoeden? Jou beschrijving roept bij mij niet direct hovawarth of turkse herder op,
Ik vind een beschrijving van hem aan de ene kant ook lastig aangezien hij bijna 9 maanden is en ook nog eens met zijn hormonen. Gister dacht meneer even compleet de andere kant uit te lopen, roepen en hij kijkt me aan met zijn arrogante hoofdje en loopt gewoon snel door. Dus ik heb hem op een niet zo aardige manier opgehaald, bij het veld aangekomen heb ik hem laten liggen en zodoende 5 minuten laten liggen. Blijkbaar heeft het indruk gemaakt want vanmorgen speelde zich hetzelfde af en toen keek hij (ik riep er al achteraan of moet ik je halen) en toen besloot meneer toch maar bij me te komen dus we boeken vooruitgang  :)
Door Ulrike
#2903109
Bekenden van ons hebben turkse herders (kangals) en daar vind ik hem eigenlijk erg weinig van weg hebben. Ook niet van de berghonden uit Spanje en eigenlijk ook niet van de podenco  :-\. Toch zou ik me kunnen voorstellen dat het een griekje is of een spanjaard. Je zegt dat hij een transportchip heeft. Wat bedoel je daarmee? Heb je misschien een chipnummer? Aan de hand van het chipnummer kun je vaak wel zien in welk land deze gezet is.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2903111
Er loopt 1 hond in de buurt waar hij ontzettend veel op lijkt alleen liep die man veel harder dan mij en kon ik niet even vragen. Normaal kun je aan het chipnummer zien waar hij vandaan komt maar een transportchip wordt gezet door een particulier (heb ik mij laten vertellen) en er staat dus ook geen landnummer in. Zijn chipnummer is: 939000010409806
Door Ulrike
#2903120
Wat jammer dat je van zijn chip ook niet wijzer wordt  :-\! Ik zou een toekomstige eigenaar er wel op wijzen dat er een mogelijkheid bestaat dat hij uit het buitenland komt en dus mediterrane ziektes bij zich kan dragen. Mocht hij een keer ziek worden, dan zou het zonde zijn als ze daar niet op bedacht zijn en dus niet goed kunnen behandelen. Gelukkig krijgen maar relatief weinig honden er last van hoor, maar ik zou het er zelf wel bij vermelden  ;).
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2903122
Ulrike schreef: Wat jammer dat je van zijn chip ook niet wijzer wordt  :-\! Ik zou een toekomstige eigenaar er wel op wijzen dat er een mogelijkheid bestaat dat hij uit het buitenland komt en dus mediterrane ziektes bij zich kan dragen. Mocht hij een keer ziek worden, dan zou het zonde zijn als ze daar niet op bedacht zijn en dus niet goed kunnen behandelen. Gelukkig krijgen maar relatief weinig honden er last van hoor, maar ik zou het er zelf wel bij vermelden  ;).
Dankje voor de tip! Ik ben in zijn advertentie hier ook zo duidelijk en eerlijk mogelijk geweest omdat ik het niet eerlijk vind dat ze achteraf achter dingen moeten komen. Zo is mij verteld dat hij prima alleen kan zijn en na het boodschappen doen lagen de planten van de vensterbank, spiegels van de muur en ga zo maar door en wil dat hij een baasje krijgt die alles van hem weet en 100% voor hem gaat want dat verdiend hij echt!
Door Ulrike
#2903130
Amanda/Dino schreef: Dankje voor de tip! Ik ben in zijn advertentie hier ook zo duidelijk en eerlijk mogelijk geweest omdat ik het niet eerlijk vind dat ze achteraf achter dingen moeten komen. Zo is mij verteld dat hij prima alleen kan zijn en na het boodschappen doen lagen de planten van de vensterbank, spiegels van de muur en ga zo maar door en wil dat hij een baasje krijgt die alles van hem weet en 100% voor hem gaat want dat verdiend hij echt!
Super! Als je hem anders zou beschrijven dan hij is, heb je inderdaad alleen maar de kans dat hij weer een negatieve ervaring erbij krijgt van een mislukte plaatsing. Daar heeft niemand wat aan, hij niet en eventuele adoptanten ook niet.

Is hij gecastreerd? In sommige landen willen ze dan nogal jong doen? Maar mocht hij al oorspronkelijk uit het buitenland komen, dan is hij natuurlijk al een hele poos in Nederland. Zo jong castreren ze alleen in Roemenië geloof ik en ik denk niet dat hij daar vandaan komt  :-\. Is er helemaal niks te herleiden via alle voormalige baasjes?

Je zou eens een topic kunnen openen op het buitenlandse honden forum. Wellicht dat mensen daar een idee hebben of misschien een stichting hem zelfs herkent. Toch zou het me ook niks verbazen als hij gewoon van oorsprong Nederlands is.

Waar hij ook vandaan komt, hij is prachtig en het lijkt me echt een leuke eigenwijze puber  :D.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door