Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2904414
Mini's 3-tal schreef: Katten horen redelijk slank tot mager te zijn he? Nu is Scooby dat ook niet, maar ik verhoog vaak pas de voeding als je echt ribben begint te zien. En daarbij vielen katten die van brok overgingen naar vers bij mij altijd wat af. Ze eten dan wel barf en geen kvv. Erover nadenkend, misschien zit er gewoon minder voedingswaarde aan de kvv? Als ik laatst las wat er af en toe in al dan niet "witte" kvv belandt, zou dat natuurlijk best kunnen.

Het blijft lastig met de beesten in ieder geval.
Daar ben ik inmiddels ook wel van overtuigd, het gespuis hier krijgt nu ipv degomeat bibi en daar eten ze echt opvallend veel minder van terwijl ze nog steeds hetzelfde gewicht hebben.
Dego hou ik erbij vanwege de afwisseling en de aangename prijs, maar denk dat qua voedzaamheid er betere zijn, Tom is van Dego over op barf en ook bij hem merk ik heel veel verschil...

OT:
Net helemaal in een deuk gelegen, een dinnetje doet een opleiding tot da-assistente en vandaag hadden ze een lezing oid over onderandere honden met onderbeet...komt er ineens een foto van Tom voorbij  ;D ;D ;D ;D
Hadden ze willekeurig van internet geplukt, zelf gaan googlen, Hond Onderbeet en dan is Tom de 7e foto geloof ik...helemaal geweldig, hij word nog eens beroemd  ;D
#2904449
TMG1961 schreef: Noppie krijgt 250-265 gram per dag. Maar hij is behoorlijk actief gedurende de dag.
Hij kreeg eerst 200 gram per dag maar was daarvan wat afgevallen dus verhoogd naar 250 gram per dag.
Het is niet dat ie geen honger heeft, is een kwestie van er geen zin in hebben want zodra ie doorheeft wat voor een smaakje hij krijgt eet ie direct alles op of gaat direct bij Pixie kijken of daar nog wat in de bak ligt.
Onze katten eten vrij veel smaken, maar zijn wel kieskeurig. Het helpt hier enorm door er een plukje vis doorheen te doen, dan eten ze alles. Katten zijn nou eenmaal vaak kieskeurig.
Overigens lijkt mij 250 gram ook heel veel. Nu eten onze luie geholpen, ietwat op leeftijd zijnde dames ook wel heel weinig met 80-100 gram per dag. Maar misschien is teruggaan naar de 200 gram wel weer prima, nu hij aan het versvlees gewend is.
#2904460
Heb hem net even gewogen en hij weegt nu tussen de 6,5 en 7 kg.
Heb net eten voor hem en Pixie klaar gemaakt en heb Noppie wat ribbetjes van konijnkarkas erbij gegeven, heeft ie al eens van gehad en eet ie.

Hij is best actief, binnen dan, hij moet nog even weekje of 1,5-2 wachten voordat terras afzetten klaar is. Moet nog 10 latten in de beits zetten, daarna kan ik gaan beginnen met proberen er wat van te maken
#2904471
Het gewicht is niet zo informatief, bij mijn katten zouden echt veel te zwaar zijn met dat gewicht, voor andere katten is het te licht. Je moet de ribben goed kunnen voelen zonder dat ze uitsteken. Van boven moet je een taille kunnen zien.
#2904475
fem fatale schreef: Het gewicht is niet zo informatief, bij mijn katten zouden echt veel te zwaar zijn met dat gewicht, voor andere katten is het te licht. Je moet de ribben goed kunnen voelen zonder dat ze uitsteken. Van boven moet je een taille kunnen zien.
Je kunt zijn ribben voelen, of ie een taille heeft zou ik eens moeten kijken als ie lang genoeg stil blijft staan  :biggrin2:
#2904495
Lekker gewerkt vandaag, ondanks een hele slechte nacht. Ben erg blij dat ik vandaag gezien heb dat ons boompje voor weer blaadjes krijgt! Ik heb hem vorig jaar gesnoeid en ik heb echt maar wat gedaan. Dus ik was een beetje bang dat ie niet meer uit zou lopen. Verderop in de straat staat eenzelfde boompje die dus echt kaal bleef na het snoeien.
#2904507
hannabelgje schreef: Mijn katten zijn extreem actief en krijgen echt maar 100-120 gram per dag. Ze zijn schraal, maar dat horen ze ook te zijn met oosters bloed erin.
Die van mij zitten iets hoger, 2 zijn schraal, de derde vind ik te dik, de dierenarts vind haar aan de lichte kant (de 2 schrale zijn -vermoedelijk- ook deels oosters).

Wat wel opvalt is dat mijn katten zwaar zijn voor hun formaat. Ik merk bij andere katten dat ik verbaasd ben over hoe licht ze zijn, terwijl memsen bij de mijne altijd schrikken van dat ze zwaarder zijn dan verwacht.
#2904520
Kim_S schreef: Voor de verandering vandaag eens een telefonische afwijzing gehad ipv een brief  ::)
Maar weer gestaag verder zoeken / solliciteren...
Boeh  >:(

Gewoon even terzijde....solliciteer je in nederland of duitslanf? (of allebei)
#2904546
Angelique schreef: Boeh  >:(

Gewoon even terzijde....solliciteer je in nederland of duitslanf? (of allebei)
Beide. En dat is zowel Nederlands als Duits  :P :biggrin2:

Ja balen maar in deze tijd is het erg lastig om iets te vinden. Ik ben niet de enige die daar last van heeft helaas.
#2904631
hannabelgje schreef: Mijn katten zijn extreem actief en krijgen echt maar 100-120 gram per dag. Ze zijn schraal, maar dat horen ze ook te zijn met oosters bloed erin.
Weinig oosters bloed in Noppie..ik ga meer voor een brits korthaar en dan eigenlijk meer een kruising brit..althans dat is wat ik er in zie
#2904636
Vanmorgen gewerkt, vanmiddag gewerkt, vanavond gewerkt. Tussendoor thuis gegeten, lasagne gemaakt, en op het werk opgegeten.

En nu aan een lekker biertje wat we als souvenir mee genomen hebben van het weekend weg.
#2904644
Kim_S schreef: Voor de verandering vandaag eens een telefonische afwijzing gehad ipv een brief  ::)
Maar weer gestaag verder zoeken / solliciteren...
Ik ken het zo. Het is verschrikkelijk moeilijk. Na anderhalf jaar afwijzingen dan toch ineens een uitnodiging voor een gesprek. Dat ging vanavond super en nu heb ik voor het eerst sinds al die tijd weer hoop. Zou er toch licht zijn aan het eind van deze rot tunnel. Ik hoop het zo. En ook voor jouw dat er zo'n licht komt.
#2904648
Kim_S schreef: Beide. En dat is zowel Nederlands als Duits  :P :biggrin2:

Ja balen maar in deze tijd is het erg lastig om iets te vinden. Ik ben niet de enige die daar last van heeft helaas.
Als wat Kim? Geen 400 euro-baantje zeker?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door