Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2880018
newfies schreef: vraagje: is het niet wat vroeg voor courgette? Ik dacht dat dit , net als pompoen, pas rond april voorgezaaid kan worden?! :shy: of ben ik nou voor nop braafjes aan het wachten totdat het april is?
Ik heb besloten dat we geen vorst meer gaan krijgen tot november  :biggrin2: :biggrin2:  en daarbij is dit een courgette waar bij stond dat deze al in maart gezaaid kan worden en het nu al maartweer is  :P Hij staat onder glas in de koude bak en als hij straks in de volle grond staat kan ik um bij nachtvorst nog afdekken met plastic of vliesdoek  :)
#2880028
Meldt zich!  :)

Dit jaar ga ik ook beginnen met het "echte werk"  :D
Ik heb een grote bak buiten (4x1 m) en misschien komt daar nog wel een extra bak bij. Helaas geen kasje of iets dergelijks, misschien volgend jaar. Ik heb wel van die kweekbakjes voor binnen.

Zal ik me braaf aan de data op de verpakkingen van de zaadjes houden, of meteen maar helemaal los gaan nu?  :biggrin2:
Ik heb zaadjes van cherrytomaat, komkommer, sperziebonen, wortel, radijs, rucola, pluksla en kropsla. Wil eigenlijk ook nog pompoenzaadjes maar ik weet niet goed welke, het zijn zoveel soorten! Jullie nog tips?

Wat zou ik nu al kunnen (voor)zaaien? Het is hier in het noorden over het algemeen een paar graden kouder dan in het zuiden / midden. Vanmorgen was het gras ook een beetje wit, dus nachtvorst hebben we hier ook nog  :-\

Heb er zoveel zin in!  :D
#2880080
de mediterrane snelgroeiende planten zoals tomaten, komkommer en paprika's zou ik niet voor eind maart binnen zaaien, die kunnen toch niet voor de IJsheiligen naar buiten. Of je moet een kas hebben  :P

Pompoenplanten overwoekeren jouw 4*1 meter binnen een week bij warm weer 8)

Ik hou me niet echt aan de maanden op de zakjes, maar dat had je vast al gezien aan mijn postings van de laatste 2 weken  :D :D :D

Wortels zou ik ter plekke zaaien, omdat ide groeien met haarworteltjes die je snel beschadigt bij het verspenen. Sla kan wel al lijkt mij :) :)

Succes Kim !!
#2880083
Nynke schreef: de mediterrane snelgroeiende planten zoals tomaten, komkommer en paprika's zou ik niet voor eind maart binnen zaaien, die kunnen toch niet voor de IJsheiligen naar buiten. Of je moet een kas hebben  :P

Pompoenplanten overwoekeren jouw 4*1 meter binnen een week bij warm weer 8)

Ik hou me niet echt aan de maanden op de zakjes, maar dat had je vast al gezien aan mijn postings van de laatste 2 weken  :D :D :D

Wortels zou ik ter plekke zaaien, omdat ide groeien met haarworteltjes die je snel beschadigt bij het verspenen. Sla kan wel al lijkt mij :) :)

Succes Kim !!
OEPS heb ik net vanmorgen de paprika's, puntpaprika's en tomaten voorgezaaid binnen :P

Gisteren heb ik (verplicht) bio pompoen gegeten en de zaden gedroogd en die zitten nu te wachten tot april / mei tot ik ze binnen ga voor zaaien. Omdat er hier best veel grond (lees tegels) zijn kunnen de pompoenen hier ook lekker hun gang gaan  8)
#2880087
Sarah5 schreef: OEPS heb ik net vanmorgen de paprika's, puntpaprika's en tomaten voorgezaaid binnen :P

Gisteren heb ik (verplicht) bio pompoen gegeten en de zaden gedroogd en die zitten nu te wachten tot april / mei tot ik ze binnen ga voor zaaien. Omdat er hier best veel grond (lees tegels) zijn kunnen de pompoenen hier ook lekker hun gang gaan  8)
Als je ze maar lang genoeg binnen houdt :P of binnen kan zetten bij nachtvorstjes ;)
#2880093
Nynke schreef: Als je ze maar lang genoeg binnen houdt :P of binnen kan zetten bij nachtvorstjes ;)
Oké dan pot ik ze eventueel nog wel een keer binnen over als ze heel hard groeien, dan kunnen ze altijd nog de tuin in  :)

in mijn 'vorige' (moes)tuin heb ik een mega artisjok staan, moet ik die afdekken met vorst? Nu ligt er al een natuurlijke beschermlaag blad overeen, en hij is alleen maar groter geworden na de oogst.
#2880108
Kim_S schreef: Ik was vergeten te zeggen dat ik naast die 4x1 m nog 2,5 hectare rondom het huis heb  ::)
Dus die pompoenplantjes vinden wel een plekje  :biggrin2:

Sla kan dus al? En dan voorzaaien neem ik aan?
Haha ja dat scheelt nogal :P het mooie van pompoen is dat ze relatief weinig aarde nodig hebben als ze eenmaal in een goed bemest stuk grond staan groeien ze gewoon over de tegels heen.
#2880194
Kim_S schreef: Ik was vergeten te zeggen dat ik naast die 4x1 m nog 2,5 hectare rondom het huis heb  ::)
Dus die pompoenplantjes vinden wel een plekje  :biggrin2:

Sla kan dus al? En dan voorzaaien neem ik aan?
Pompoen kan prima op je mesthoop!
#2880219
Neally schreef: Hoeveel zaaien jullie? Voor de hele straat groente genoeg? Of alleen voor je eigen gezin?
Ik heb een moestuintje van 7m2, dus we halen het niet om voor de hele buurt te kweken  :biggrin2: :biggrin2: Soms geef ik de naaste buren weleens een kropje andijvie of een paar bietjes, maar daar blijft het bij  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door