Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2656127
spreeuwtje schreef: Waar laat ik die kwammers dan? De deksel komt omhoog!!
In een pot in een slaapkamer, waar het niet heel koud is maar ook niet verwarmd. Zonder deksel dus  :) :) de plant moet wel daglicht hebben  :biggrin2:
#2656129
Nynke schreef: Het nadeel van regelmatig sproeien is, als je tenminste 2 keer per dag bedoelt o.i.d., dat de wortels van de plantjes heel oppervlakkig wortelen. Geef je ze maar 1 keer per 2-3 dagen water, dan groeien de worteltjes veel dieper, waardoor de plantjes sterker worden.
Dat wist ik niet! Ik sproei altijd dagelijks als het niet geregend heeft ;) De aarde is dan weer gort droog.
#2656145
Roosj schreef: Dat wist ik niet! Ik sproei altijd dagelijks als het niet geregend heeft ;) De aarde is dan weer gort droog.
Daarom zeg ik het ook, daar leer je weer van  :D :D  Beter is om 1 keer per 2-3 dagen de aarde echt zeiknat te maken, de bovengrond droogt dan de dag erna wel weer op, maar daaronder blijft het vochtiger, waardoor de worteltjes naar beneden groeien  :)
#2656156
Nynke schreef: Daarom zeg ik het ook, daar leer je weer van  :D :D  Beter is om 1 keer per 2-3 dagen de aarde echt zeiknat te maken, de bovengrond droogt dan de dag erna wel weer op, maar daaronder blijft het vochtiger, waardoor de worteltjes naar beneden groeien  :)
AH! Oke.. Weer wat geleerd!!

Enne.. Kwamkwammers nog niet naar buiten.. hellup.. Die van mij staan er al vanaf gisteren..
Oh menn.. Moet ik ze nu weer gaan 'uitgraven' ..
#2656158
Nadia schreef: AH! Oke.. Weer wat geleerd!!

Enne.. Kwamkwammers nog niet naar buiten.. hellup.. Die van mij staan er al vanaf gisteren..
Oh menn.. Moet ik ze nu weer gaan 'uitgraven' ..
Hoe is de nachtvorstverwachting bij jullie??  Anders zou ik de planten sowieso afdekken met een dubbele laag vliesdoek o.i.d.  :-\ :-\
#2656258
Nynke schreef: Zeker weten heeft dat nog zin  :D :D  langs de korte schutting bij de schuur tot de achterdeur bedoel je? Dat is de zonkant bij jou, dus dat is het beste lijkt mij  :) :)  Je hebt al een paprika- en een tomatenplantje en ik heb w.s. ook een courgetteplantje over  8)

Spreeuw; je hebt klimbonen en stambonen; kijk dus even op het zakje welke je hebt  ;) en de kwamkwammer kan nog niet naar buiten !!!!!  of de nachttemp. bij jou is 15 graden hoger dan bij ons  ::) ::)
Ohh leuk !!! Ik denk dat ik maar een middagje bij je langs moet komen voor een spoedcursus Nynke !
Ik heb hier tenslotte nog zo'n lang ding voor je staan ;)
Ik zal morgen eens goed kijken hoe de zon staat, maar volgens mij is langs de linkerkant, dus van het huis naar het water het meeste zon...
En ik was even vergeten wat voor plantjes ik van je had gehad- maar ze doen het goed !
#2656421
Nynke schreef: Daarom zeg ik het ook, daar leer je weer van  :D :D  Beter is om 1 keer per 2-3 dagen de aarde echt zeiknat te maken, de bovengrond droogt dan de dag erna wel weer op, maar daaronder blijft het vochtiger, waardoor de worteltjes naar beneden groeien  :)
Dat is logisch. Ze gaan hier dus morgen pas weer krijgen ;)
#2656422
Ilona81 schreef: Zo, ik heb ook weer wat geleerd qua water geven. Wist ik ook niet. Doe je dat ook zo met zaadjes die binnen warm staan?

Moeten zonnebloemen trouwens warm blijven staan als ze kiemen of ook kouder?
Ik heb zonnebloemen gezaaid voor de konijnen (ze mogen de hele plant hebben). Ik heb ze zoals op het zakje stond vorige week zondag buiten gezaaid. Dus ik neem aan dat ze dan wel kouder kunnen..
#2656442
Ik kan me niet herinneren wanneer wij een paar jaar geleden een zonnebloem gezaaid hebben, maar hier vind je wat info: http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tui ... aien.64512

Onze zonnebloem werd zo hoog dat je de bloem alleen nog kon zien vanaf de 2 bovenverdiepingen  :biggrin2: :biggrin2:  Hij krijgt trouwens wel een groot wortelstelsel, dus zorg voor ruimte !!

miik schreef: Ohh leuk !!! Ik denk dat ik maar een middagje bij je langs moet komen voor een spoedcursus Nynke !
Ik heb hier tenslotte nog zo'n lang ding voor je staan ;)
Ik zal morgen eens goed kijken hoe de zon staat, maar volgens mij is langs de linkerkant, dus van het huis naar het water het meeste zon...
En ik was even vergeten wat voor plantjes ik van je had gehad- maar ze doen het goed !
Lijkt me super gezellig !!!  Maar de meeste wijsheden heb ik uit boeken, van het moestuinforum en andere websites en het is ook wel een beetje logisch nadenken  8)
Da's mooi dat de zon aan de lange schuttingkant staat !! Daar heb je best wat ruimte !! En dan misschien de struik een beetje kort snoeien die bij het hekje staat  :P :P
Ja, die hak, die wil ik echt graag hebben !! Je hebt zo een peebeetje  ;)
#2656450
Ik wil tegen het gaas van mijn kippenhok wat bessenstruiken laten groeien. Iemans andere suggesties? De kippen mogen er van snoepen, het moet te leiden zijn en voor Zoë geen dorens hebben. De buren hebben nl een japanse wijnbes en die hebben hele gemene dorentjes die altijd in Zoë's kussentjes blijven steken.
In het kippenhok komt een elstar en een golden delicious laagstam.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door