Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2649813
Bedankt voor de antwoorden, even weer wat meer beeld overal bij!

'Vroeger' had ik samen met mijn vader ook altijd een moestuin. Naja...hij vooral. Maar die was zoooooooooo groot. Nu willen mijn ouders ook wel weer eigenlijk. Dus binnenkort moet daar de grond maar eens even om. Nog tips om door de grond te mengen dan? Of zijn we daar nu al te laat mee?
#2649946
We zeiden idd al tegen elkaar, handig de mest over het land... Die beesten van ons produceren elk jaar genoeg om 2x per jaar volledig het land te bemesten. Maar uiteraard net een paar weken geleden uitgereden.

Maar eens op zoek naar compost dan! Dank je!
#2650263
hannabelgje schreef: Net nog ff wat plantjes gescoord onderweg naar huis. Een cherry tomaat, een snackpaprika en een steviaplantje. De rest vond ik veel te duur.
Ik zag op het moestuinforum een link naar een manier om stevia-extract te maken, klonk niet te moeilijk  :) Ik heb nog een paar zaadjes, misschien toch maar proberen te zaaien  :-\ :-\
#2651246
(even stoom afblazen).

Pfff.. wat zijn mannen toch vervelend.. Of tenminste, mijn vriend wel... Ik mag niets doen van hem wat met klussen te maken heeft (ookal wil ik het nog zo graag en ookal kan ik het nog zo goed). Maar... Die m2 bakken zouden al weken terug klaar zijn.. Toen het bekend werd dat het vandaag mooi weer zou worden (dik een week terug) heb ik hem laten weten dat ik vandaag echt echt echt die bakken nodig had (het over grote deel van mijn plantjes zijn al dood).
Helaas pindakaas.. Donderdag heeft hij 1 bak zonder de poten gemaakt. Gister heeft hij de andere bak gemaakt en alle poten en wielen eronder. Maar.. nu moet het gronddoek er nog in.. En ik mag het niet doen, maar hij heeft andere 'prioriteiten' die dus geen prioriteiten zijn.. Ondertussen zit ik al de hele ochtend met mijn zaadjes klaar voor het moment..
Straks draait de zon en dan is het naar mijn idee minder goed om te zaaien (bakken staan dan niet meer in de zon).

Zucht.. Mijn engelen geduld raakt op..  :angel2:

HELP MIJN MAN IS KLUSSER!!    :wall:
#2651250
Dan zou ik toch gewoon beginnen eraan hoor. Zoekt ie het maar uit, hij niet luisteren, ik niet luisteren.

Hoewel :P ik zit nu ook op de bank te wachten tot meneer klaar is....IK zou gaan klussen (beitsen in de tuin, en da's niet handig met honden) maar meneer heeft het in zijn kop gekregen en is ineens begonnen met auto's wassen (ik was ff met de honden lopen) dus nu zit ik te wachten tot hij klaar is, want de honden kunnen momenteel niet alleen in de kamer blijven. Zucht.
#2651274
Roosj schreef: (even stoom afblazen).

Pfff.. wat zijn mannen toch vervelend.. Of tenminste, mijn vriend wel... Ik mag niets doen van hem wat met klussen te maken heeft (ookal wil ik het nog zo graag en ookal kan ik het nog zo goed).
HELP MIJN MAN IS KLUSSER!!    :wall:
Kom nou zeg. Gewoon zelf doen. Dan maar een keer ruzie erover. Jij wilt bakken, hij maakt ze niet, dan doe je het zelf. Dit is de enige manier om een patroon te doorbreken.
#2651284
Antheman schreef: Kom nou zeg. Gewoon zelf doen. Dan maar een keer ruzie erover. Jij wilt bakken, hij maakt ze niet, dan doe je het zelf. Dit is de enige manier om een patroon te doorbreken.
Daar ga ik helemaal in mee  :biggrin2: :biggrin2:

Ik heb vandaag bietjes-zaailingen overgepoot en een beetje zevenblad geschoffeld in de kippentuin  :)
#2651809
Lol, nou uiteindelijk is het goed gekomen na idd wat ruzie gehad te hebben ;)

De 2 m2 bakken staan. Alles is voor de zomer gezaaid. Bepaalde dingen binnen (spinazie, broccoli, pompoen, watermeloen, selderij en komkommer), maar de rest lekker buiten. Ik heb wat Tuinnetten/vijvernetten over de 2 m2 bakken gespannen en 1 over de grote bloembot waar de wortels in zitten. De bedoeling hiervan was om vogels, mijn honden, mijn katten en mijn konijnen uit de bakken te weren, maar de kat wilde er bovenop springen en mijn hond wilde door het gaas heen prut eten.. Mmm.. toch maar in de gaten houden ;)

Nu nog afwachten of het allemaal gaat lukken..

Er ging trouwens minder aarde in de m2 bakken als ik verwacht had. Ik heb de aarde ook gemengd met breker zand zodat het luchtiger wordt en als toplaag nog een laagje breker zand tegen slakken.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat uiteindelijk de oogst is ;) Het oogt wel heel mooi :)

En wie weet krijgen we wel nog een melding over een wietplantage hahahaha :p
#2651948
Worteltjes, bietjes, radijsjes, sla, zijn opgekomen. Suger peas, snijbiet en spinazie zijn al weer flink gegroeid. Eind vd maand weer wat zaaien om zo een doorlopende oogst te hebben in mijn bakken. En verder nog wat plantjes voorzaaien onder glas.
#2651968
net 3 courgettes in de koude grond gezet.. :P
geen idee of dat slim is, maar ik heb gewoon wat gras omgespit en daar die dingen ingezet...
water erbij.. klaar.. zoek ut uit..  :biggrin2:

ik moet nog veel meer planten maar heb nog steeds geen bakken en geen aarde maar wel een heleboel plantjes..  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door