Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2886685
Wat ik zelf doe is elke dag beneden stofzuigen, 1 omdat ik dat gewoon fijn vind, 2 omdat Doki longpatiënt is, en elke dag een doekje over het gasfornuis (rvs) verder net hoe mijn pet staat. Ik heb dagen dat ik niks anders doe dan opruimen en schoonmaken en dan ook rare dingen ga doen als de krabpalen stofzuigen en mandjes wassen enzo  :biggrin2: En er zijn dagen dat ik geen moer doe en het allemaal wel prima vind.
Elke zondag verschoon ik mijn bed, ik was de was als de mand vol zit en ik strijk als ik geen kleding meer in de kast heb, en mopper dan vervolgens dat het zoveel is  :P

Ramen zemen moet ik echt weer eens doen...maar ik heb daar zo de pest aan dat ik vind dat ze best nog even meekunnen haha.
Door Nadia
#2886697
Weet even niet wie het zei. Maar de vlek voor zijn kan wèl!
Tuurlijk heeft het geen zin om een schoon aanrecht te poetsen om te voorkomen dat het vuil word. Of te dweilen oid. Ik hoop dat gesnapt word dat ik dat niet bedoel. Heeft ook geen zin om nu  paracetamol te nemen om te zorgen dat ik morgen geen hoofdpijn heb.
Maar kalkvlekken zeep vlekken kun je wel voor zijn. Door dus de douche kraan bad bij te houden. Afdrogen scheelt al de helft. Dan gewoon regelmatig even met iets schoon maken en je hebt het altijd schoon. Zonder dat je echt hoeft te poetsen.
Ik heb vandaag veel rare dingen gedaan (naar tuincentrum, naar milieu park, nieuw grind bij de boom in de voortuin gelegd etc). Dus toen vriendje om half 5 thuis kwam had ik beneden nog niks in het huishouden gedaan. Wat eigenlijk wel de planning was.
Toen hebben we even met zijn 2tjes gevlogen. Yordi heeft gezogen. Ik achter hem aan gedweild. Toen is vriendje in de garage gaan opruimen (we zijn de garage aan het opknappen/herindelen, dus met en met word er wat gedaan). Heb ik in die tijd even alles met een sop afgeveegd, kleden uitgeklopt, wc gepoetst, hondjes eten gegeven. 40 minuutjes zijn we bezig geweest.

Ik zie niet in waarom ik niet van het leven kan genieten of dat hier niet geleefd kan worden omdat ik het graag schoon en fris heb. Ik vind dat zo'n raar gezegde. Of een excuus?? Ik vind het huishouden doen niet vervelend. Maar schrobben is niet mijn ding. Ik geniet ook van een blinkende wc pot. En een heerlijk fris ruikend huis.
Als iemand veel tijd in de tuin stopt word toch ook niet gezegd dat die niet geniet of leeft?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2886703
Wij doen altijd de douche cabine met koud water afspoelen scheelt heel veel poetswerk en we drogen hem altijd af met een handdoek dat wel, dus dat hoef ik bijna nooit schoon te maken, soms doe ik de ramen van binnen met een spuitbus  met ruitenvloeistof en een hydrofiel doek na, strijken echt wat alleen nodig is, ik heb daar zo'n hekel aan zo saai werk :(

Ik stofzuig echt niet ieder dag, dweilen 1 x per week. Ligt er ook aan wat voor honden je hebt denk ik..
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2886706
En ik moet de vaatwasser van gisteren nog er uit halen, vandaag mijn vrijwilligers dag ja dan helemaal geen tijd om te poetsen, en ik zit nu even met de laptop...
Door Nadia
#2886711
Strijken vind ik ook niet leuk :(
Helaas elke week hemden die gestreken moeten worden omdat vriendje in uniform werkt. Zijn pantalon broek word pas gewassen en gestreken als hij vies is.
Dus ik probeer de strijk echt bij te houden. Zodat ik er niet tegenop hoef te kijken.
Laatst was ik wat langzamer, had vriendje een vuile handdoek in de schone wasmand gegooid. Dus ik vroeg verontwaardigd waarom hij dat gedaan had. Sorry zegt hij, ik dacht dat het nog vuil was. Normaal ligt het alweer gestreken in de kast voor ik het in de wasmand heb kunnen gooien. ;D ik vond het wel een compliment. De was word hier trouwens altijd meteen in de wasmand gegooid ;)

Oh, nog een tip. Ik heb op de badkamer een hoge wasmand staan. Als ik met zo'n 'heup mand' met schone was naar boven loop. Dan neem ik de mand niet leeg mee naar beneden. Ik kijk dan altijd of er vuile was is wat mee naar onder kan. (Ik heb beneden de wasmachine met 2 grote verzamel wasmanden). Zo stapelt de was zich nooit op.
Door Nadia
#2886713
bloemetje schreef: Wie zegt er nou nadia dat jij niet leeft/geniet??? Ik niet maar doe t anders dan jij.

Niet gericht naar mij, maar er word wel gezegd/gevraagd of bij mensen waar het huis glimt die mensen wel genieten.
Zo word er ook vaker gezegd, bij ons is het niet super schoon, want wij leven thuis ;)
Door inge58
#2886780
Ik hou er ook van om de boel bij te houden hoor.
Gewoon veel routine klusjes en iedere dag iets extra aanpakken.
Altijd een schoon en opgeruimd huis.  :)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2886792
Nadia schreef: Zojuist ook nog even de waterkoker ontkalkt
Dat hoeft hier niet meer. Vanmiddag stond er een plas water op het aanrecht; waterkoker lek.  :D
Toen ik de theepot vulde dacht ik al: ik had toch meer water opgezet?  ::)  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door