Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2873386
MarijeEnBoomer schreef: Ik denk inderdaad dat je ze te goed verzorgd Lizzy!
Spoel je ze echt elke dag af?
Nee, eens in de week. En dan eens in de twee weken maak ik ze schoon, laat ik ze 48 uur drogen, smeer ik ze in met Dubarry creme en laat ik ze weer 24 uur drogen.
#2873427
Als ik de andere reacties zo lees, denk ik ook dat je veel te lief bent voor de laarzen.
Misschien kan je ze eens laten zien wie de baas is, door ze eens in de zoveel tijd op de rug te leggen enzo en 'tssss' te zeggen. Helpt vast  :P
Door Lil
#2873498
koekje schreef: Als ik de andere reacties zo lees, denk ik ook dat je veel te lief bent voor de laarzen.
Misschien kan je ze eens laten zien wie de baas is, door ze eens in de zoveel tijd op de rug te leggen enzo en 'tssss' te zeggen. Helpt vast  :P
oei, dan ben ik wreed. Ik schop schoenen/laarzen gewoon uit en dan vliegen ze de hoek in en daar blijven ze liggen totdat ik ze daar weer uit haal.  :-[
#2873566
koekje schreef: Als ik de andere reacties zo lees, denk ik ook dat je veel te lief bent voor de laarzen.
Misschien kan je ze eens laten zien wie de baas is, door ze eens in de zoveel tijd op de rug te leggen enzo en 'tssss' te zeggen. Helpt vast  :P
Dat is een echte 'koekje'  en zoals gewoonlijk hilarisch ;D
Lizzy schreef: Nee, eens in de week. En dan eens in de twee weken maak ik ze schoon, laat ik ze 48 uur drogen, smeer ik ze in met Dubarry creme en laat ik ze weer 24 uur drogen.
Dat doe ik hooguit eens in de zoveel maanden...
#2873573
Je moet je laarzen (en sschoenen) niet iedere dag dragen. Ze moeten rusten en drogen. Niet alleen drogen van water, maar ook van transpiratievocht. Mijn oudoom was leraar op de schoenmakersvakschool. Wij zijn thuis gedrild wat betreft schoenen. Iedere week poetsen en altijd 2 paar schoenen. Nooit 2 dagen dezelfde schoenen dragen, maar iedere dag wisselen.
Verder moesten wij ook altijd degelijke schoenen dragen, geen hakjes, of flutschoenen.
#2873585
Ik heb de ANWB laarzen....nu al 3 jaar denk ik en nee ik loop er niet ieder dag op maar wel heel regelmatig. Ze zijn in die drie jaar niet 1 keer schoongemaakt.  :-[ Maar doen het nog steeds. Ik vermoed dat als ik ze schoonmaak ze er weer als nieuw uitzien. Ik schop ze uit, gooi ze in een hoek tot de volgende keer dat ik ze weer nodig heb.
#2873589
Toch zou het vreemd zijn als het aan het schoonmaken en verzorgen ligt. Het lijkt me dat soepel leer veel meer veerkracht heeft dan hard, nat-droog-nat-droog leer. Dat scheurt toch, volgens alle regels der logica?

Maar ja, aan de reacties te lezen lijkt het inderdaad alsof de Dubarry wel een tamelijk masochistisch laarsje is. :-\ :biggrin2:
#2873597
koekje schreef: Als ik de andere reacties zo lees, denk ik ook dat je veel te lief bent voor de laarzen.
Misschien kan je ze eens laten zien wie de baas is, door ze eens in de zoveel tijd op de rug te leggen enzo en 'tssss' te zeggen. Helpt vast  :P
Hier ben ik het mee eens!
Het is net als met honden en katten die een keer niet willen eten en die je dan wat 'lekkers' aanbied, die krijg je nooit meer terug naar het normale voer! Vasten moeten ze, tot ze vreten wat ze horen te vreten! ;)

Je moet gewoon een veel hardere laarzen mama worden!  :-*
#2873714
Ik verzorg al mijn schoenen ongeveer 1x per jaar. Allemaal onder de kraan, drogen op een rijtje, smeren en spuiten, en weer drogen. Zo kunne we weer een jaarte tegenaan. :biggrin2:
Mijn meindl schoenen heb ik dagelijks aan en die gaan schop uit in de hoek met modder en al, volgende dag weer aan. (ze doen het wel beter als de lowa's met deze behandeling)

Ik wilde ook nog eens dubarry's, maar eerlijk gezegd hoor ik hier toch te veel wat de schofterig hoge prijs niet waar maakt. Dus dan kan ik net zo goed look-alikes nemen, of lopen die minder.
Zag dat de anwb idd look-alikes hebben, nog nooit gekeken daar.Ook voor niet leden betaalbaar.
Door Lil
#2873722
Lida. S schreef: Je moet je laarzen (en sschoenen) niet iedere dag dragen. Ze moeten rusten en drogen. Niet alleen drogen van water, maar ook van transpiratievocht. Mijn oudoom was leraar op de schoenmakersvakschool. Wij zijn thuis gedrild wat betreft schoenen. Iedere week poetsen en altijd 2 paar schoenen. Nooit 2 dagen dezelfde schoenen dragen, maar iedere dag wisselen.
Verder moesten wij ook altijd degelijke schoenen dragen, geen hakjes, of flutschoenen.
Ik draag ze 2 keer per dag zonder problemen. Enige reden dat ik ze moet vervangen is dat ik de rubberen zolen in 1 jaar tijd dermate afslijt dat er compleet nieuwe onder moeten en tja laten verzolen is (bijna) even duur als de leren wandelschoenen zelf. Maar mijn schoenen zijn echt wel droog na 11 of 12 uur rust. Wandelschoenen draag je maar 1 uurtje en niet een hele dag zoals je gewone leren schoenen.
#2878029
Nou, mijn Dubarry's zijn weer terug naar hun oorspronkelijke baasje :-\ (naar Dubarry). En nou maar afwachten wat hun oordeel is.... Henk reageerde in ieder geval wel fijn ("nee, dit is echt weer niet goed en ik weet dat je ze goed verzorgd"). Net zo beroerd verzorgen als dat de meeste van jullie doen raadt hij toch echter niet aan :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
#2878031
Lizzy schreef: Nou, mijn Dubarry's zijn weer terug naar hun oorspronkelijke baasje :-\ (naar Dubarry). En nou maar afwachten wat hun oordeel is.... Henk reageerde in ieder geval wel fijn ("nee, dit is echt weer niet goed en ik weet dat je ze goed verzorgd"). Net zo beroerd verzorgen als dat de meeste van jullie doen raadt hij toch echter niet aan :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Heb je gevraagd over het vet?
#2878033
MarijeEnBoomer schreef: Heb je gevraagd over het vet?
Ja. Alleen vet dat geschikt is voor Gore-tex. Dus o.a. Dubarry vet. Collonil outdoor, dat soort handel. Maar ja.... jij hebt die van jou 3 jaar, ik heb die van mij 7 maanden :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door