Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3020948
Hebben jullie gelijk in hoor, was ook vooral sarcastisch bedoeld  ;)
Deze dame werkte er net 2 weken en was zelf nog nooit in de wijk geweest, woont wel in Rotterdam maar kent het alleen van horen zeggen, maar zoals ze erover vertelde was echt niet te gek. Nou snap ik dat het geen zeeland is  :P maar ze had het bijvoorbeeld over achterstallig onderhoud in dit specifieke deel van de wijk, rijden we de wijk in, allemaal voortuintjes met hekjes erom, kabouters in de tuinen, vogelhuisjes enz...gewoon gezellig dus. Het zou er niet schoon zijn, en met dat we stonden te praten kwam er net een poepzuiger langs van de gemeente om de veldjes schoon te maken, ik heb amper zwerfvuil gezien, in de bosjes lag ook eigenlijk nagenoeg niks, op wat blikjes redbull na. Er was eigenlijk maar 1 heel slecht onderhouden tuin te zien en dat ging om de tuin van "mijn" huisje  ;D
Het beeld wat zij neerzette klopte gewoon echt niet, over veiligheid weet ik niet veel natuurlijk, zolang ben ik er ook niet geweest, maar er stonden overal fietsen in de voortuin, brommers/scooters, beeldjes enz, als het zo onveilig was en veel diefstal vandalisme zou dat ook niet zo zijn geweest lijkt mij (hier hoef je dat in elk geval niet te doen dan zijn ze zo weg  :-X).

Gaf ze zelf ook toe hoor achteraf  ;)
Door Tanna
#3021089
Naomi B schreef: Ehm Martine, ik moet wel eerlijk zeggen. Bepaalde delen van de Beverwaard hebben wel zo hun reputatie zeg maar. Ik hoop voor jou dat jij een huisje krijgt wat goed zit en goed voelt. Maar kijk idd wel heel goed om je heen daar of je je echt thuis voelt.
Martine komt dacht ik niet in de Beverwaard te wonen maar aan de andere kant van de A16.
Ik woon trouwens al 30 jaar in de Beverwaard en ik moet "mijn" wijk toch wel even verdedigen hoor, het is hier prima wonen! En die reputatie, dat valt in werkelijkheid best mee. Toen ik mijn huis kocht was die reputatie ook slecht, maar de slechte berichten hoor je eigenlijk alleen maar van mensen die hier nog nooit zijn geweest. Inmiddels wonen er in de buurt veel kinderen van de mensen die hier ruim 30 jaar geleden zijn komen wonen en er nog steeds wonen. Als het zo slecht zou zijn gingen ze wel ergens anders heen.
Ik heb net de hond uitgelaten in een stikdonker park, zonder dat ik me daar onveilig of ongemakkelijk voel. En ook 's avonds laat of 's nachts heb ik nog ooit iets raars meegemaakt, behalve dat iedereen die je tegenkomt je groet.
Door Martine-Tom
#3021113
Tanna schreef: Martine komt dacht ik niet in de Beverwaard te wonen maar aan de andere kant van de A16.
Ik woon trouwens al 30 jaar in de Beverwaard en ik moet "mijn" wijk toch wel even verdedigen hoor, het is hier prima wonen! En die reputatie, dat valt in werkelijkheid best mee. Toen ik mijn huis kocht was die reputatie ook slecht, maar de slechte berichten hoor je eigenlijk alleen maar van mensen die hier nog nooit zijn geweest. Inmiddels wonen er in de buurt veel kinderen van de mensen die hier ruim 30 jaar geleden zijn komen wonen en er nog steeds wonen. Als het zo slecht zou zijn gingen ze wel ergens anders heen.
Ik heb net de hond uitgelaten in een stikdonker park, zonder dat ik me daar onveilig of ongemakkelijk voel. En ook 's avonds laat of 's nachts heb ik nog ooit iets raars meegemaakt, behalve dat iedereen die je tegenkomt je groet.
Ja het ging wel om Beverwaard  :)
Ik vond in elk geval het stuk waar we gingen kijken echt meevallen, gewoon gezellig, de buurman kwam al kijken wie we waren, kinderen speelden op het veldje, veel verzorgde tuintjes, koop en huurwoningen door elkaar, ik heb er echt geen naar gevoel bij gehad en zou er zo gaan wonen!
Door Tanna
#3021124
Martine-Tom schreef: Ja het ging wel om Beverwaard  :)
Ik vond in elk geval het stuk waar we gingen kijken echt meevallen, gewoon gezellig, de buurman kwam al kijken wie we waren, kinderen speelden op het veldje, veel verzorgde tuintjes, koop en huurwoningen door elkaar, ik heb er echt geen naar gevoel bij gehad en zou er zo gaan wonen!
Oh, toch!  :)
In elk geval kan ik er reclame voor maken, dat zie je! ;) ;D ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3021142
Tanna schreef: Kinderen van Zuid, dus! :) :)
+1  :)

Vanaf m'n dertiende tot een jaar of 20, toen ben ik voor een jaartje op de Mathenesserlaan gaan wonen.
Dat telt toch ook wel mee?  ;D
Woonde weliswaar in B'drecht maar op Zuid naar de middelbare school en had ook vriendinnetjes in IJsselmonde.  ;)
Ik heb op heel veel plaatsen gewoond, maar voel me toch echt wel een Rotturdammertje.  ;)




:bigarmhug:  voor Martine.
Door Martine-Tom
#3021150
-Annemarie- schreef: +1  :)

Vanaf m'n dertiende tot een jaar of 20, toen ben ik voor een jaartje op de Mathenesserlaan gaan wonen.
Dat telt toch ook wel mee?  ;D
Woonde weliswaar in B'drecht maar op Zuid naar de middelbare school en had ook vriendinnetjes in IJsselmonde.  ;)
Ik heb op heel veel plaatsen gewoond, maar voel me toch echt wel een Rotturdammertje.  ;)




:bigarmhug:  voor Martine.
Yep een echte Rotterdamse  :biggrin2:
Door Tanna
#3021162
-Annemarie- schreef: +1  :)

Vanaf m'n dertiende tot een jaar of 20, toen ben ik voor een jaartje op de Mathenesserlaan gaan wonen.
Dat telt toch ook wel mee?  ;D
Woonde weliswaar in B'drecht maar op Zuid naar de middelbare school en had ook vriendinnetjes in IJsselmonde.  ;)
Ik heb op heel veel plaatsen gewoond, maar voel me toch echt wel een Rotturdammertje.  ;)


Ja, je telt nog mee, hoor!  8)



:bigarmhug:  voor Martine.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3021260
Vond IJsselmonde altijd heel gezellig. Gewoon een dorp en geen stad. Ml is geboren en getogen in Zuid. Vanuit de flat in IJsselmonde konden we zien hoe de Beverwaard werd gebouwd. Andere kant van de snelweg.
Ik hou van de Rotterdamse mentaliteit, daarom waarschijnlijk als Drenth getrouwd met een Rotterdammer 8)
Hoe het er nu is? Geen idee.
Door Lil
#3021441
Hoorde vanochtend op de radio dat Rotterdam fijnste stad was om te wonen, gewonnen van andere steden in Europa. Dus... veel plezier!  ;)
Door Martine-Tom
#3021484
Nynke schreef: Groot artikel in het AD vandaag dat Rotterdam in 2015 de beste stad van Europa is  :P :P
:biggrin2:
Laat die nu toevallig op mijn salontafel liggen, ga het gelijk eens lezen  :D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3021486
Ik vraag me echt serieus af wat voor onderzoek daaraan vooraf is gegaan.  :-\ Welke steden hebben ze allemaal onder de loep genomen en wat zijn de criteria van wat als positief en wat als negatief wordt ervaren door bewoners? Lijkt me toch ook wel erg persoonlijk. Hoewel het per wijk behoorlijk verschilt, vind ik Rotterdam persoonlijk echt geen fijne stad om te wonen.
Ik ken een aantal erg leuke mensen die in Rotterdam wonen en voor wie ik best nog wel eens af en toe die kant op wil rijden. Maar ik ben dan toch ook altijd weer blij als ik op de terugweg de Moerdijk over rijd. Doe mij maar Breda, hoor!
Door Martine-Tom
#3021490
Sonja schreef: Ik vraag me echt serieus af wat voor onderzoek daaraan vooraf is gegaan.  :-\ Welke steden hebben ze allemaal onder de loep genomen en wat zijn de criteria van wat als positief en wat als negatief wordt ervaren door bewoners? Lijkt me toch ook wel erg persoonlijk. Hoewel het per wijk behoorlijk verschilt, vind ik Rotterdam persoonlijk echt geen fijne stad om te wonen.
Ik ken een aantal erg leuke mensen die in Rotterdam wonen en voor wie ik best nog wel eens af en toe die kant op wil rijden. Maar ik ben dan toch ook altijd weer blij als ik op de terugweg de Moerdijk over rijd. Doe mij maar Breda, hoor!
Is idd persoonlijk, Breda zou ik weer absoluut niet willen wonen...
Een tante van me woont er, diverse wijken heeft ze al gezeten, ben altijd weer blij als ik de stad verlaat...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3021532
Sonja schreef: Ik vraag me echt serieus af wat voor onderzoek daaraan vooraf is gegaan.  :-\ Welke steden hebben ze allemaal onder de loep genomen en wat zijn de criteria van wat als positief en wat als negatief wordt ervaren door bewoners? Lijkt me toch ook wel erg persoonlijk. Hoewel het per wijk behoorlijk verschilt, vind ik Rotterdam persoonlijk echt geen fijne stad om te wonen.
Ik ken een aantal erg leuke mensen die in Rotterdam wonen en voor wie ik best nog wel eens af en toe die kant op wil rijden. Maar ik ben dan toch ook altijd weer blij als ik op de terugweg de Moerdijk over rijd. Doe mij maar Breda, hoor!
+1. Ik vind het nog altijd een heerlijke stad, maar wil er voor geen goud meer wonen. Ik heb nog een aantal dierbare vrienden in R'dam wonen, maar ga met heel veel plezier terug naar de kust.
Door Tanna
#3021534
Sonja schreef: Ik vraag me echt serieus af wat voor onderzoek daaraan vooraf is gegaan.  :-\ Welke steden hebben ze allemaal onder de loep genomen en wat zijn de criteria van wat als positief en wat als negatief wordt ervaren door bewoners? Lijkt me toch ook wel erg persoonlijk. Hoewel het per wijk behoorlijk verschilt, vind ik Rotterdam persoonlijk echt geen fijne stad om te wonen.
Ik ken een aantal erg leuke mensen die in Rotterdam wonen en voor wie ik best nog wel eens af en toe die kant op wil rijden. Maar ik ben dan toch ook altijd weer blij als ik op de terugweg de Moerdijk over rijd. Doe mij maar Breda, hoor!
Het stukje Rotterdam waar ik woon - en Martine binnenkort ook  :biggrin2:- is niet bepaald stad te noemen. Er zijn zelfs Rotterdammers die van het bestaan van onze wijk niet afweten, zo'n afgelegen durpje is het! We wonen op loopafstand van Oud-IJsselmonde, waar panden staan die al eeuwen oud zijn, er zijn nog boerderijen in de buurt...........kortom, breek me de bek niet open! 8) En, heel belangrijk, een riant losloopgebied voor onze hondjes vlakbij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door