Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2862470
Ik weet dat bij veel online shops je altijd moet betalen ook het artikel dat je retour wilt zenden. Staat bij de meeste ook vermeld. En dan kun je een retour aanmaken met kosten terug vragen.
Factuur van bol, even diep nadenken, volgens mij krijg je die niet meer op papier maar alleen per e-mail. Op papier alleen de pakbon.

Ja onpersoonlijk handelen maakt het er vaak niet makkelijker op voor de klant he. Zie trouwens dat leveringen en retourzendingen idd via de andere bedrijven gaan dan EN via hun voorwaarden en niet die van bol. En is bol nu dus ook een portaal waar meerdere bedrijven iets kunnen aanbieden.
Door Lil
#2862472
als ik dit zo lees, ben ik blij dat ik bij bol tot nu toe alleen boeken bestel en geen andere producten van andere leveranciers.
Door eelke
#2862474
Kaio schreef: Ik weet dat bij veel online shops je altijd moet betalen ook het artikel dat je retour wilt zenden. Staat bij de meeste ook vermeld. En dan kun je een retour aanmaken met kosten terug vragen.
Factuur van bol, even diep nadenken, volgens mij krijg je die niet meer op papier maar alleen per e-mail. Op papier alleen de pakbon.

Ja onpersoonlijk handelen maakt het er vaak niet makkelijker op voor de klant he. Zie trouwens dat leveringen en retourzendingen idd via de andere bedrijven gaan dan EN via hun voorwaarden en niet die van bol. En is bol nu dus ook een portaal waar meerdere bedrijven iets kunnen aanbieden.
Ja het maakt het er niet simpeler op...ik betaal altijd het liefst achteraf dus dacht te kunnen afwachten. Voor verschillende producten verschillende voorwaarden. Uiteindelijk 3 verschillende aanbieders naar wat blijkt (spel via bol.com, hoesje via andere site, screenprotector weer via een andere site). Maar alles moet je dan wel weer gewoon aan bol.com betalen. Vaag.
Ik heb om een factuur gevraagd waar nu precies op staat wat ik moet betalen voor welke producten, maar die kunnen ze me niet geven. Op mijn account staan nog steeds 3 producten.  ::)
Gebruikersavatar
Door Zev
#2862489
Ik heb dit ook meegemaakt. Tegenwoordig betaal ik de factuur minus het bedrag van het verkeerd geleverde product. In principe heb je dan het probleem zelf opgelost ipv dat het bedrijf het oplost, maar het voorkomt wel dat je betalingsherinneringen krijgt en facturen waar je niet op zit te wachten.
Voor nu heb je daar dus niks aan, lekker prut geregeld en jij zit met de ellende.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2862510
Feitelijk sluit jij een overeenkomst met bol.com dus moet bol.com het ook oplossen.
Is zelfs zo wanneer je software bij een winkel koopt en er problemen zijn met de software zelf dat de winkel het dan op moet lossen met de leverancier (ben de naam van de uitspraak even kwijt maar het komt ook in het arrest van de beeldbrigade terug over het kopen van software)
Door eelke
#2862513
[quote="dinky89"]
Feitelijk sluit jij een overeenkomst met bol.com dus moet bol.com het ook oplossen.
Is zelfs zo wanneer je software bij een winkel koopt en er problemen zijn met de software zelf dat de winkel het dan op moet lossen met de leverancier (ben de naam van de uitspraak even kwijt maar het komt ook in het arrest van de beeldbrigade terug over het kopen van software)
[/quote]

De oplossing voor het verkeerde product was er ook; ik mocht het houden en hoefde het niet te betalen.
Alleen moest ik een retour aanvraag doen (zonder het retour te sturen, om het simpel te houden) en daar is het mis gegaan. En ja ik had natuurlijk om meteen kunnen gaan mailen dat dat niet lukte, maar ik dacht, laat ik het over een paar dagen nog eens proberen...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2862521
[quote="dinky89"]
Feitelijk sluit jij een overeenkomst met bol.com dus moet bol.com het ook oplossen.
Is zelfs zo wanneer je software bij een winkel koopt en er problemen zijn met de software zelf dat de winkel het dan op moet lossen met de leverancier (ben de naam van de uitspraak even kwijt maar het komt ook in het arrest van de beeldbrigade terug over het kopen van software)
[/quote]
zo staat het er niet bij bij bol, staat echt dan de voorwaarden van de leverncier gelden en de voorwaarden staan er ook meteen bij. Ik denk dat een winkel anders is dan een online shop.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2862535
[quote="Kaio"]
zo staat het er niet bij bij bol, staat echt dan de voorwaarden van de leverncier gelden en de voorwaarden staan er ook meteen bij. Ik denk dat een winkel anders is dan een online shop. [/quote]

Maar het laten doorwerken van de voorwaarden van de leverancier is iets anders dan een overeenkomst sluiten met de leverancier.
Die voorwaarden van de leverancier zijn dan onderdeel geworden van jou overeenkomst met bol.com.
Wanneer het geleverde door bol.com niet overeenkomt met de overeenkomst is het aan bol.com om dat op basis van artikel 7:17 BW op te lossen (de gewone consument wordt hierin ook meer beschermd dan een bedrijf).

Hoop dat je snel het gedonder met de betaling achter je kan laten Eelke ;)
Door eelke
#2862546
Ik denk dat ik het maar gewoon betaal en nooit meer daar bestel, en regelmatig overal mijn beklag doe als het over bol.com gaat. Zal ze leren, voor 6 euro kunnen ze van mij dan veel slechte reclame krijgen hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2862591
[quote="dinky89"]
Maar het laten doorwerken van de voorwaarden van de leverancier is iets anders dan een overeenkomst sluiten met de leverancier.
Die voorwaarden van de leverancier zijn dan onderdeel geworden van jou overeenkomst met bol.com.
Wanneer het geleverde door bol.com niet overeenkomt met de overeenkomst is het aan bol.com om dat op basis van artikel 7:17 BW op te lossen (de gewone consument wordt hierin ook meer beschermd dan een bedrijf).

Hoop dat je snel het gedonder met de betaling achter je kan laten Eelke ;)
[/quote]
Vind het best lastig bij bol staat nl, garantie retourneren en service gaan via de exerne verkoper. Bestellen en betalen bij bol. Vraag is wat ze met service bedoelen, maar aan de andere kant bestel je via bol en zouden zij het moeten oplossen.
Maar goed niks is makkelijker als via mail of telefoontje alles af te schuiven. (dat doet niet alleen bol  :P )

Dit is ook een van de redenen waarom ik bij bol nooit iets van externe partijen heb gekocht (en na dit verhaal ook echt niet zomaar zal doen), gewoonweg omdat ik het te vaag vind en aangezien zo'n webwinkel alleen via de mail communiceert kan zoiets verrekte lastig worden.
Blijkt ook in jou geval, Eelke  :-\
Door eelke
#2862592
[quote="Kaio"]
Vind het best lastig bij bol staat nl, garantie retourneren en service gaan via de exerne verkoper. Bestellen en betalen bij bol. Vraag is wat ze met service bedoelen, maar aan de andere kant bestel je via bol en zouden zij het moeten oplossen.
Maar goed niks is makkelijker als via mail of telefoontje alles af te schuiven. (dat doet niet alleen bol  :P )

Dit is ook een van de redenen waarom ik bij bol nooit iets van externe partijen heb gekocht (en na dit verhaal ook echt niet zomaar zal doen), gewoonweg omdat ik het te vaag vind en aangezien zo'n webwinkel alleen via de mail communiceert kan zoiets verrekte lastig worden.
Blijkt ook in jou geval, Eelke  :-\
[/quote]

En het feit dat ik jou daar nu van weerhoud is lekker lomp van bol.com... want voor die 6 euro had hier ook een goed verhaal kunnen staan. Ach, dan niet he... jammer voor hen, ik bestel voortaan wel ergens anders.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2862594
Bij Bol bestel ik niks meer.

Ooit eens een step besteld. Na een week nog niet binnen en zijn verjaardag naderde al.. wij hadden hem met korting gekocht, krijgen we te horen is niet leverbaar. we konden wel een andere step bestellen dus dezelfde maar dan voor de volle prijs?????

Maar gewacht en toen 2 dagen later kwam toch de step en hij was niet leverbaar??????


Bol. com krijgt van mij de koude douche...
Door Cindy de Wolf
#2862700
Hier ook hele slechte ervaringen met bol.com. Dus als het even kan koop ik er niet meer. Ook garantie en foute leveringen en gesteggel. Ben er helemaal klaar mee met die toko.
Door Shanti en co
#2862732
Een vriendin van mij had ook zo'n zelfde probleem, maar dan met een grafische rekenmachine. Uiteindelijk hebben ze dat ding niet gekregen maar gelukkig hadden ze nog niet betaald.

En wij hebben ook slechte ervaringen met bol (bestelling is nog nooit goed gegaan...), kapotte boeken, teruggestuurd maar geen nieuwe gekregen (wel geld terug uiteindelijk), dingen die gewoon niet aankomen of pas na een maand terwijl het binnen 2 werkdagen leverbaar was.  ::) Tja, wij bestellen daar gewoon niet meer en raden het iedereen ook af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door