Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Erna
#2865149
Jantina schreef: Voorlopig geeft ze geen moer om de hele werpkist ::)
hahahah dat doen ze nooit. De eerste pup wordt waarschijnlijk gewoon in je bed geboren en zodra je die in de werpkist legt is moeders daar ook niet meer uit te krijgen.
Door Lizzy
#2865342
De eerste pup werd hier ook niet in de werpkist geboren maar gewoon midden in de kamer, in mijn handen :smitten:

En daarna wilde ze ineens de werpkist in! Zonder dwang, niks.

En gut, anders doe je lekker het hele nestje op bed, ik weet uit ervaring dat dit reuze gezellig is en meer dan prima gaat :biggrin2:
Door Jantina
#2865477
Ik heb nog zo'n matrasbeschermer in huis, voor m'n eigen bevalling, zal ik die er maar op leggen volgende week dan? Nee ons bed zal het niet worden denk ik, want dat kaar ze niet meer op met haar logge lijfje. Ze moet vooral daar gaan liggen waar ze zich prettig voelt, ik heb daar niet zo'n moeite mee.
Door Erna
#2865492
Jantina schreef: Ik heb nog zo'n matrasbeschermer in huis, voor m'n eigen bevalling, zal ik die er maar op leggen volgende week dan? Nee ons bed zal het niet worden denk ik, want dat kaar ze niet meer op met haar logge lijfje. Ze moet vooral daar gaan liggen waar ze zich prettig voelt, ik heb daar niet zo'n moeite mee.
Gewoon doen! Dan ben je in ieder geval voorbereid als het toch ff anders gaat dan je in gedachten hebt. Je zult wel slecht slapen de nachten voor de bevalling en niets is zo verleidelijk dan haar ff mee in bed nemen om zelf nog een paar uurtjes bij te tanken.
#2865497
Erna schreef: Nou Roos had al een hol gegraven van ongeveer anderhalve meter diep! Je zag alleen haar staartje nog boven de grond uitkomen. We hebben het dichtgegooid. Ik vind het iets te koud buiten om op mijn knieën voor een hol te gaan liggen. :-)
tjee kinderachtig van je zeg! ;D ;D

Maar Galyi had van mij mij kranten gekregen om te scheuren en verder oude lakens. Als alles achter de rug is en moeders ligt te genieten met haar kinderen dan krijgt ze pas het mooie kleedje met een knuffel oid in de kist. Tussen de bevallingen door haal ik de vieze spullen weg en krijgt ze steeds wat schoons erbij.
Door Jantina
#2865745
Erna schreef: Gewoon doen! Dan ben je in ieder geval voorbereid als het toch ff anders gaat dan je in gedachten hebt. Je zult wel slecht slapen de nachten voor de bevalling en niets is zo verleidelijk dan haar ff mee in bed nemen om zelf nog een paar uurtjes bij te tanken.
:-[ Lizzy ligt altijd in/op bed en nu ook wel, alleen komt ze er zelf niet meer op. En wakker zijn we hier s nachts toch wel een paar keer met die kleine man, haha. Zou wel weer een stunt voor ons zijn hoor, een bed-bevalling!
Door Erna
#2866039
Jantina schreef: :-[ Lizzy ligt altijd in/op bed en nu ook wel, alleen komt ze er zelf niet meer op. En wakker zijn we hier s nachts toch wel een paar keer met die kleine man, haha. Zou wel weer een stunt voor ons zijn hoor, een bed-bevalling!
Die zijn doorgaans heul gezellig!
Door Jantina
#2866406
Ik waarschuwde mijn vriend vast voor de bed bevalling maar die keek er een beetje viezig bij  :biggrin2:.
Het wordt nu wel echt spannend hoor, pfff.
Stel nou dat het eerder wordt dan die 63 dagen, vanaf wanneer zijn ze echt klaar? Dag 60 ofzo? Ze is zo dik en haagt en puft de hele dag dat ik dag 63 echt niet zie gebeuren...
#2866471
Ben je d'er al aan het temperaturen? Bij galyi dook in eens een dikke graad qua lichaamstemp naar beneden. Binnen 24uur moeten ze dan gaan bevallen. Het temperen deed ik al een aantal dgn van te voren, eerst twee keer per dag en dan de laatste dgn 3 keer tot 4 keer op een dag. De temp lijsten heb ik ook bij gehouden zodat ik bij het tweede nest een beetje een richtlijn had.
Door Jantina
#2866531
Misschien heel stom, maar ik ga niet temperaturen. Lizzy vindt dat helemaal niet fijn, en ik ga haar niet pesten nu. Ze hoeft eigenlijk ook niet meer alleen te zijn, dus als ze gaat veranderen qua gedrag zie ik, mijn vriend of mijn moeder dat. Alleen donderdag is ze nog een paar uurtjes alleen. Maar ze is ook pas de 13e/14e uitgerekend dus nu lijkt me echt nog veel te vroeg toch???
Door Hanny
#2866553
Ja hoor, nu is het nog te vroeg, geen paniek.
Ga je nog wel eens lekker met haar naar buiten, beetje frisse neus halen?
Hoeveel is haar gewicht toegenomen? Niet dat je daar iets aan kunt veranderen, maar ik vind het altijd leuk om die gewichtstoename te weten.
Hier blijven ze eigenlijk tot aan het allerlaatst toe behoorlijk fit en krijgen zeker wel hun wandelingen.
Maak je over donderdag maar geen zorgen, ik kan me niet voorstellen, dat de pupjes er zo maar uit floepen, echt niet.
Ze is een kleine teef, haar eerste nest, normaal gesproken gaat daar wel een heel aantal uurtjes over heen, voordat er iets gaat beginnen.
Dat weet je natuurlijk wel, maar wachten kost tijd en rust.

succes t.z.t.
Hanny
Door Jantina
#2866562
Ze is natuurlijk klein en haar buik zit gewoon enorm in de weg. Wij hebben een huis met overal trapjes en opstapjes en ik heb haar al een paar keer zien vallen met het op en af gaan, echt sneu. Haar buik raakt ook op een cm na de grond...
Afbeelding
Ik maak wel aparte wandelingen met de Petits nu, die lopen op een ander tempo en ook wat langer daar haar nu, dat trekt ze echt niet meer. Zij krijgt lekkere rondjes in de polder achter het huis en ik hoop dat ze die nog wel even mee wil blijven lopen. Bewegen lijkt mij ook goed.
#2866568
Jantina schreef: Misschien heel stom, maar ik ga niet temperaturen. Lizzy vindt dat helemaal niet fijn, en ik ga haar niet pesten nu. Ze hoeft eigenlijk ook niet meer alleen te zijn, dus als ze gaat veranderen qua gedrag zie ik, mijn vriend of mijn moeder dat. Alleen donderdag is ze nog een paar uurtjes alleen. Maar ze is ook pas de 13e/14e uitgerekend dus nu lijkt me echt nog veel te vroeg toch???
Is niet stom, als zij het als onprettig ervaart zou ik het ook niet doen. en je zegt zelf ze haast niet meer alleen is. Verder in beweging blijven is prima, ze geven het zelf aan, galyi wilde de laatste paar dagen ook alleen maar een klein rondje om het huis, die was ook tonnetje rond ( 10 puppen en is zelf echt niet groot, 44 cm)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door