Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door star
#2849036
Kallista schreef: Geloof me maar, mocht mij dat ooit overkomen dan hebben de aanvallers pech.
Sta ik niet meer voor mezelf in, dan zou ik ze echt verrot trappen.
Ik laat toch mijn eigen hond niet de vernieling in helpen. Ben je nu helemaal...

Arm meiske  :bigarmhug: voor haar en jullie.

Goed dat je daar niet alleen liep! Hoop dat je vader zich niet ook nog pijn heeft gedaan.

Wat is er mis met gewoon de andere hond bij de nekvel of halsband pakken en omhoog trekken.
Trappen e.d. Maakt alleen de aanvaller nog bozer en het zal niet de eerste keer zijn dat een hond de baas aanvliegt omdat deze zichzelf gaat verdedigen tegen trappen.
En dan.... Dan doe je helemaal niets meer als er een hond aan jet arm of been hangt.

Ik heb zo veel aanvallen en gevechten meegemaakt toen ik nog een uitlaatservice had en met mijn eigen honden en echt de aanvaller bij de nek pakken en van je hond weg halen geeft het minste gezeik, je kunt dan je eigen hond veel beter beschermen zonder dat de aanvaller jouw pakt of gaten bij je hond maakt.

Ik ga trouwens bij iedere niet gezellige naderende hond voor mijn honden staan om de vreemde hond af te remmen. (Zonder gillen/praten oid)  Dan is de aanval er vaak al uit en je hond leert dat jij het oplost en voelt zich geen prooi meer.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2849037
Lil schreef: Als mijn hond lelijk doet, ben ik niet boos als ze schoppen. MAAAAARRRR mijn hond heeft nooit gaatjes veroorzaakt, maar als je hem schopt dan bijt hij wel echt door en houdt waarschijnlijk ook vast (iets om over na te denken).
ja tuurlijk, maar ik ga echt niet met m'n armen over elkaar toekijken hoe mijn hond wordt afgeslacht, één had haar bij haar schouder vast en liep te schudden. En het zal vast niet goed zijn, maar op zo'n moment kan je niet nadenken hoor.
Weet je het is ook nooit goed. Nu was het weer niet goed omdat ze elkaar kruisten, dan is het weer niet goed als je ze aangelijnd hebt, dan is het weer jouw schuld omdat je koekjes in je zak hebt, dan komt het weer door de stippen. Het zou fijn zijn als mensen eens hand in eigen boezem zouden steken, een sorry kon er niet eens vanaf.
Door Anne in Zweden
#2849039
vanaalst schreef: mmmm niet met herders meegemaakt maar met een ander ras... eigenaar was mega rustig en zei mij dat ook te zijn...
en dat werkte dus echt wel... die hond was 3x zo groot als die van mij


daarbij.. hier 3 herders... die jagen niet... zou ik met een groep lopen en eentje gaat er vandoor dan halen ze die..... maar zonder bijten gaten oid...
zo liep ik vaak met marije en boomer... boomer ging ook weleens alleen op pad.... en dan werd ze geblokt... maar niet bijten oid...
een groep honden, herders of andere rassen moet je zo goed onder controle hebben.... anders id gewoon niet los!
O, maar dat bestrijd ik ook niet, dat het werkt. Alleen, de eigenaar stond in dit geval een eind verderop toe te kijken. Dat ben je dus aan je eigen oordeel overgelaten, of liever gezegd, aan je eigen oerdriften, want een rationeel oordeel vel je op dat moment echt niet, als er niet iemand bij je staat die de honden in kwestie kent en je zegt wat je het beste kunt doen.
Door rosmin
#2849040
Wat vreselijk voor Patsy, hoop dat ze goed hersteld
En wat zal je enorm geschrokken zijn; loop je lekker en krijg je dit voor je kiezen
Mensen beseffen niet wat honden in een groep kunnen doen als ze los lopen; hoe ze elkaars gedrag kunnen versterken
Heb je aangifte gedaan?
Door Lil
#2849041
*Dorothea* schreef: ja tuurlijk, maar ik ga echt niet met m'n armen over elkaar toekijken hoe mijn hond wordt afgeslacht, één had haar bij haar schouder vast en liep te schudden. En het zal vast niet goed zijn, maar op zo'n moment kan je niet nadenken hoor.
Weet je het is ook nooit goed. Nu was het weer niet goed omdat ze elkaar kruisten, dan is het weer niet goed als je ze aangelijnd hebt, dan is het weer jouw schuld omdat je koekjes in je zak hebt, dan komt het weer door de stippen. Het zou fijn zijn als mensen eens hand in eigen boezem zouden steken, een sorry kon er niet eens vanaf.
Ik heb toch niet gezegd dat het jou schuld was? Krijg ik opeens de schuld....

en ja na 5 keer kan ik wel rationeel kijken naar wat er gebeurd. Ik schrok namelijk van elk blafje en gegrom dat een hond produceerde, was getraumatiseerd en dat is dmv een gt opgelost. Die gt liep dus mijn angst te trainen en niet  mijn hond.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2849043
Misschien is het wel beter dan om i.p.v. de aanvallende hond te schoppen hem de keel dicht te knijpen.
Als hij het benauwd krijgt moet ie wel loslaten lijkt me...
Maar dat zou mij te risicovol voor mezelf zijn, heb geen behoefte aan gaten in mijn eigen vel door andermans hond  :-\

En als zoiets gebeurd heb je niet veel tijd om na te denken, en lang afwachten kun je ook niet, je loopt immers het risico dat je eigen hond het anders niet meer naverteld, je moet wát doen hé...
Je loopt nu eenmaal niet te wandelen met een breakstick op zak.

Ofschoon ik ook al verhalen hoor van mensen die een veedrijver aanschaffen om veilig met hun hond te wandelen  :'(

Je weet pas hoe je reageert als je het daadwerkelijk meemaakt.

In ieder geval verschrikkelijk, zulke honden horen idd niet in een losloopgebied.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2849046
Lil schreef: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:


Als mijn hond lelijk doet, ben ik niet boos als ze schoppen. MAAAAARRRR mijn hond heeft nooit gaatjes veroorzaakt, maar als je hem schopt dan bijt hij wel echt door en houdt waarschijnlijk ook vast (iets om over na te denken).
ja tuurlijk, maar ik ga echt niet met m'n armen over elkaar toekijken hoe mijn hond wordt afgeslacht, één had haar bij haar schouder vast en liep te schudden. En het zal vast niet goed zijn, maar op zo'n moment kan je niet nadenken hoor.
Weet je het is ook nooit goed. Nu was het weer niet goed omdat ze elkaar kruisten, dan is het weer niet goed als je ze aangelijnd hebt, dan is het weer jouw schuld omdat je koekjes in je zak hebt, dan komt het weer door de stippen. Het zou fijn zijn als mensen eens hand in eigen boezem zouden steken, een sorry kon er niet eens vanaf.
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op za 11 jan 2014, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#2849047
*Dorothea* schreef: ja tuurlijk, maar ik ga echt niet met m'n armen over elkaar toekijken hoe mijn hond wordt afgeslacht, één had haar bij haar schouder vast en liep te schudden. En het zal vast niet goed zijn, maar op zo'n moment kan je niet nadenken hoor.
Weet je het is ook nooit goed. Nu was het weer niet goed omdat ze elkaar kruisten, dan is het weer niet goed als je ze aangelijnd hebt, dan is het weer jouw schuld omdat je koekjes in je zak hebt, dan komt het weer door de stippen. Het zou fijn zijn als mensen eens hand in eigen boezem zouden steken, een sorry kon er niet eens vanaf.
Voor sommige mensen is het nou eenmaal veel makkelijker om andermans hond de schuld te geven, want hun eigen woeffie zou echt nooooooit "zomaar" aanvallen, dat móet wel door de andere hond uitgelokt worden  :-X
Gebruikersavatar
Door Zev
#2849048
Vreselijk Dorothea!  :-* voor de schrik!
En inderdaad, wat je ook doet, je doet het nooit goed volgens anderen. Maar ik kan me je schopreactie levendig voorstellen! Hopelijk kom je binnenkort wat leuke herders tegen en houd Patsy er geen trauma van.
Door star
#2849051
Anne in Duitsland schreef: O, maar dat bestrijd ik ook niet, dat het werkt. Alleen, de eigenaar stond in dit geval een eind verderop toe te kijken. Dat ben je dus aan je eigen oordeel overgelaten, of liever gezegd, aan je eigen oerdriften, want een rationeel oordeel vel je op dat moment echt niet, als er niet iemand bij je staat die de honden in kwestie kent en je zegt wat je het beste kunt doen.
Oké maar de eerste gevechten waar ik bij was dook ik erook tussen door ze uit elkaar te trappen en iedere keer lag een of beide honden open van de rijgwonden.
Daarna kon ik goed rustig blijven en reageren zoals ik net schreef, en nooit meer gaten gehad ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2849053
Anne in Duitsland schreef: O, maar dat bestrijd ik ook niet, dat het werkt. Alleen, de eigenaar stond in dit geval een eind verderop toe te kijken. Dat ben je dus aan je eigen oordeel overgelaten, of liever gezegd, aan je eigen oerdriften, want een rationeel oordeel vel je op dat moment echt niet, als er niet iemand bij je staat die de honden in kwestie kent en je zegt wat je het beste kunt doen.
is id ook waar.... mn pupje heeft ook eens onder een reus gelegen... gentle als pup door de mangel gehaald door een herder...
in beide gevallen heb ik id ook een schop uitgedeeld... maar daardoor liet de andere helaas niet los :-[
Door star
#2849054
*Dorothea* schreef: ja tuurlijk, maar ik ga echt niet met m'n armen over elkaar toekijken hoe mijn hond wordt afgeslacht, één had haar bij haar schouder vast en liep te schudden. En het zal vast niet goed zijn, maar op zo'n moment kan je niet nadenken hoor.
Weet je het is ook nooit goed. Nu was het weer niet goed omdat ze elkaar kruisten, dan is het weer niet goed als je ze aangelijnd hebt, dan is het weer jouw schuld omdat je koekjes in je zak hebt, dan komt het weer door de stippen. Het zou fijn zijn als mensen eens hand in eigen boezem zouden steken, een sorry kon er niet eens vanaf.
Nee hoor dit was echt de baas van de andere hond!
Als je hond niet met andere honden kan omgaan moet je niet in losloopgebieden gaan lopen met zon hond!!!
Door Borke
#2849055
*Dorothea* schreef: ja tuurlijk, maar ik ga echt niet met m'n armen over elkaar toekijken hoe mijn hond wordt afgeslacht, één had haar bij haar schouder vast en liep te schudden. En het zal vast niet goed zijn, maar op zo'n moment kan je niet nadenken hoor.
Weet je het is ook nooit goed. Nu was het weer niet goed omdat ze elkaar kruisten, dan is het weer niet goed als je ze aangelijnd hebt, dan is het weer jouw schuld omdat je koekjes in je zak hebt, dan komt het weer door de stippen. Het zou fijn zijn als mensen eens hand in eigen boezem zouden steken, een sorry kon er niet eens vanaf.
Dat vind ik dus het ergste: dat die bazen geen enkele interesse tonen, niet aan komen rennen, geen excuses aanbieden, gewoon geen moeite doen!
Het kan altijd gebeuren dat je hond zich niet gedraagt, maar je hebt toch zelf ook een hond waar je om geeft, dan kan je er toch niet omheen dat een andere hond ligt te gillen van angst en pijn omdat jouw hond zo tekeer gaat.

Ik snap dat echt niet, zo ongelofelijk asociaal!

Overigens zie ik hier veel herders, Sofi haat ze om hun gefixeer en gejaag (terwijl ze het zelf vroeger ook graag deed), maar bijten doen ze niet. Misschien ook niet omdat Sofi een enorme scheur opzet?
Herders zijn bij de verkeerde baas afschuwelijke honden. Je kan die mensen beter een jachthond geven die niet luistert, daar heeft een ander meestal minder last van  >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door