Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#2788558
De Geijsjes schreef: ik zoek er niet 1 met een afzuiger. Ik gebruik de stoomreiniger met een doek erop en dan is het niet drijfnat. Daarbij heb ik vloerverwarming dus het droogt snel op.  ;)
Edit : typefout
OK  :biggrin2:
Hoe maak je die doek schoon?

Monique, gebruik jij geen doek?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2788583
Nope, wij gebruiken geen doek
Wij stomen echt het vuil en de bacteriën weg en zuigen daarna het (vuile) vocht op en laten het drogen, maar zoals Nadia al zegt ... Het is zo heet die stoom, dat is zo droog
Door Borke
#2788605
Monique77 schreef: Nope, wij gebruiken geen doek
Wij stomen echt het vuil en de bacteriën weg en zuigen daarna het (vuile) vocht op en laten het drogen, maar zoals Nadia al zegt ... Het is zo heet die stoom, dat is zo droog
Het lijkt me dat dat minder werk is en hygiënischer dan met een doek?
Alhoewel je met doek misschien sneller klaar bent?
Door saskia37
#2788653
Wij hebben een hele stroefe tegelvloer en met dweilen niet schoon te krijgen moeten echt schrobben, zou dit met een stoomreiniger makkelijker schoon te maken zijn, heeft iemand ervaring met stroefe vloeren en stoomreiniger?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2788714
ik heb een niet zo dure die zijn werk prima doet op tegelvloeren. Ik gebruik de doek wel. Spoel ik uit en af en toe draai ik ze mee in een kookwas.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2788739
Aquillo schreef: ik heb een niet zo dure die zijn werk prima doet op tegelvloeren. Ik gebruik de doek wel. Spoel ik uit en af en toe draai ik ze mee in een kookwas.
hier ook met doeken, die gaan daarna gewoon de wasmachine in.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2788816
saskia37 schreef: Wij hebben een hele stroefe tegelvloer en met dweilen niet schoon te krijgen moeten echt schrobben, zou dit met een stoomreiniger makkelijker schoon te maken zijn, heeft iemand ervaring met stroefe vloeren en stoomreiniger?
Wij hebben ook een hele stroeve tegelvloer (ivm de honden) met een soort van putjes erin ...
De stoomreiniger is fijn, maar wij maken de vloer altijd 2-4x per jaar schoon op de knietjes met een schrobborstel, en dan zie je toch wel verschil met "alleen" de stoomreiniger  :-\

Connie, wij hebben ook een Polti ! Jij zei de naam en dacht, jaaaaaa die hebben wij ook  ;D
Door De Geijsjes
#2788873
Monique77 schreef: Wij hebben ook een hele stroeve tegelvloer (ivm de honden) met een soort van putjes erin ...
De stoomreiniger is fijn, maar wij maken de vloer altijd 2-4x per jaar schoon op de knietjes met een schrobborstel, en dan zie je toch wel verschil met "alleen" de stoomreiniger  :-\

Connie, wij hebben ook een Polti ! Jij zei de naam en dacht, jaaaaaa die hebben wij ook  ;D
Maar dat is dan die Polti die jij dus niet fijn vind Monique?
Door saskia37
#2788897
Monique77 schreef: Wij hebben ook een hele stroeve tegelvloer (ivm de honden) met een soort van putjes erin ...
De stoomreiniger is fijn, maar wij maken de vloer altijd 2-4x per jaar schoon op de knietjes met een schrobborstel, en dan zie je toch wel verschil met "alleen" de stoomreiniger  :-\

Connie, wij hebben ook een Polti ! Jij zei de naam en dacht, jaaaaaa die hebben wij ook  ;D
Oh, dan is het met stroefe vloeren geen succes :-\
Inderdaad wij hebben de vloer voor de honden gekozen zodat ze niet uitglijden, maar ja het is wel prettig om hem goed schoon te houden :-\
Door Borke
#2788905
Monique77 schreef: Wij hebben ook een hele stroeve tegelvloer (ivm de honden) met een soort van putjes erin ...
De stoomreiniger is fijn, maar wij maken de vloer altijd 2-4x per jaar schoon op de knietjes met een schrobborstel, en dan zie je toch wel verschil met "alleen" de stoomreiniger  :-\
Als ik het goed begrijp dan gebruik je geen sop bij een stoomreiniger.
Hoe zou het zijn als je dat 2-4 keer per jaar wel doet, vloer insmeren met sop, laten inwerken en dan een uurtje erna met de stoomreiniger er overheen (dus zonder te schrobben op de knietjes)?
Dan moet je wel een zuigende machine hebben, anders blijft het kletsnat.
Zou dat werken voor je stroeve vloer?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2788912
Borke schreef: Als ik het goed begrijp dan gebruik je geen sop bij een stoomreiniger.
Hoe zou het zijn als je dat 2-4 keer per jaar wel doet, vloer insmeren met sop, laten inwerken en dan een uurtje erna met de stoomreiniger er overheen (dus zonder te schrobben op de knietjes)?
Dan moet je wel een zuigende machine hebben, anders blijft het kletsnat.
Zou dat werken voor je stroeve vloer?
In principe mag je geen schoonmaakmiddel gebruiken is ons verteld. Door schoonmaakmiddel hecht er trouwens sneller vuil aan je vloer, dus theoretisch zou je het met alleen stoom schoon moeten krijgen
Onze ervaring is dus anders, maar misschien zijn wij wel een uitzondering daarin hoor  ;D

Maar het is een hoop geld, en wij hoorde toen eigenlijk ook alleen maar positieve geluiden maar voor mij persoonlijk is het een grote miskoop voor de vloer die wij hebben
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door