Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2778668
Denk dat het van gemalen pens wel moet lukken hoor. Met gemalen konijnenvlees lukt het ook om mini balletjes te draaien en te drogen als beloning.
Door Lizzy
#2778855
Ik zag gisteren dat Henneke van lams/kalfsgehakt kleine gehaktballetjes (ongeveer 1 cm doorsnede) had gemaakt, zonder toevoegingen, en dat op de droger had gedroogd. Perfect! Misschien is dat wat voor je?
Door Benjy en Misty
#2778856
Mijn mes van Sabatier, is gloednieuw, Pike, slecht 2x gebruikt maar ik kan er echt niet mee snijden!

Licht bevroren lukt het me wel om bv de porties af te knippen maar het probleem is toch wel om zovele kleine stukjes te maken. De kracht die ik voor mijn gevoel toch moet zetten raakt dan echt op. Vandaar dat ik vroeg of er mensen zijn die gemalen pens al eens hebben gedroogd. Zo te horen naar de reacties moet het gaan lukken dus ik ga er gewoon mee aan de slag. Als het lukt scheelt het een hoop moeite!
Door Martine-Tom
#2778877
Ík heb het ook gewoon gedaan, zelf malen en dan drogen, ging prima, met alles soorten gehakt ook...gemalen long was een minder geslaagd plan  :biggrin2: het uiteindelijke product was prima maar long malen...yuk!!! :P
Door san :)
#2781377
ik maak altijd pens trainer snoepjes van smuldier. zowel de pens compleet als de pens enkelvoudig gaan goed en ze vinden het heerlijk!
droogt mooi en blijft ook een paar weken prima (dan is de voorraad hier weer op)
Door san :)
#2783486
Ik doe niet anders. Gaan hier bergen van door. Ideaal mee te nemen met wandelingen en voor trainen. Droogt goed, beter als andere geteste kvvs. En het is een groot succes  bij de hondjes
Door renate1985
#2783647
Vanaf vanmiddag zijn we ook nog eens de trotse eigenaar van een snijmachine  :D
Dan gaat het snackjes maken nog makkelijker hahaha.

Dus die bolletjes ook rond de 10uur drogen, of doe je dan 12 uur.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door