Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367186
Is dat een sauna? :P
Of gewoon een zeer mooi tuinhuis?

Ja, 50cm,dat zie ik niet hoor. Ik zie dat het meer dan 15cm is, maar daar stopt het. ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3367188
Tanna schreef:In het noorden sneeuwt het sinds half 8 en er is al aardig wat gevallen. Prachtig!
Aardig wat is een groot woord voor hier in Groningen, er ligt een dun laagje maar het groen van de weilanden is nog gewoon zichtbaar ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3367194
dinky89 schreef:Aardig wat is een groot woord voor hier in Groningen, er ligt een dun laagje maar het groen van de weilanden is nog gewoon zichtbaar ;)

Hier wat oostelijker was het ook maar matig wat vandaag viel. Maar Tanna woont dan ook in een hoekje waar de weergoden wel vaker wat meer regen/hagel en sneeuw loslaten. :)
Door Anne in Zweden
#3367197
pearlsofpassion schreef:Is dat een sauna? :P
Of gewoon een zeer mooi tuinhuis?

Ja, 50cm,dat zie ik niet hoor. Ik zie dat het meer dan 15cm is, maar daar stopt het. ::)
Dat is een sauna annex grilhut. Om te kunnen barbecuen als het regent. Of sneeuwt. Of gewoon -25 graden is. :biggrin2:

De foto is van bovenaf genomen, dat vertekent, denk ik. Op de dunne balkjes van de muggenhut (die stellage links, daar zit in de zomer muggengaas omheen, om Kim en de kinders ons tegen de wespen en muggen te beschermen) ligt natuurlijk niet zoveel sneeuw, dat wordt er steeds af geblazen door de wind. Op het dak van de sauna ligt ook minder, om dezelfde reden. Maar op de grond ligt echt een flinke laag. Alleen al de paden die we in de sneeuw maken voor de honden en katten ( ::) ) bestaan uit een laag platgetrapte sneeuw van een cm of tien. Is goed te zien als de teefjes erop plassen, je zou er zo een boeket bloemen in kunnen zetten! ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3367209
Anne in Zweden schreef:Ik doe ook effe mee. :P

20190201_113320.jpg

20190201_113328.jpg

50 centimeter and counting... :D
“Thuis”!!! :D
Zo’n heimwee... :'(
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3367210
Anne in Zweden schreef:Dat is een sauna annex grilhut. Om te kunnen barbecuen als het regent. Of sneeuwt. Of gewoon -25 graden is. :biggrin2:

De foto is van bovenaf genomen, dat vertekent, denk ik. Op de dunne balkjes van de muggenhut (die stellage links, daar zit in de zomer muggengaas omheen, om Kim en de kinders ons tegen de wespen en muggen te beschermen) ligt natuurlijk niet zoveel sneeuw, dat wordt er steeds af geblazen door de wind. Op het dak van de sauna ligt ook minder, om dezelfde reden. Maar op de grond ligt echt een flinke laag. Alleen al de paden die we in de sneeuw maken voor de honden en katten ( ::) ) bestaan uit een laag platgetrapte sneeuw van een cm of tien. Is goed te zien als de teefjes erop plassen, je zou er zo een boeket bloemen in kunnen zetten! ;D
Toch lief dat je zo aan ons denkt ;D :-*
Met al die levensgevaarlijke steekbeesten kun je nou eenmaal geen risico nemen!

OT: ik was in Nijmegen, daar ligt sneeuw. Nu halverwege de rit naar huis (Zwolle) ligt er helemaal niks. En thuis staat een sneeuwpop me op te wachten hoorde ik net van de kindjes :biggrin2:
Lekker veel verschil in Nederland qua weer :biggrin2:
Door Siberienne
#3367226
ik zit in Breda en hier ligt niks meer.

Plaatjes van gisteren in midden Limburg
5700641B-8736-4C9D-9B6A-30F5226DDCA7.jpeg
5700641B-8736-4C9D-9B6A-30F5226DDCA7.jpeg (2.03 MiB) 1609 keer bekeken
C85C4BD7-151E-45F4-A9F2-AF139472066F.jpeg
C85C4BD7-151E-45F4-A9F2-AF139472066F.jpeg (3.72 MiB) 1609 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3367238
Wat een heerlijke foto's allemaal! En Anne, wauw!!!!!!!

Hier ook wat sneeuw gevallen, genoeg om Charlie heel veel plezier te geven, maar het was niet heel veel.

Hem rennend en spelend op de foto krijgen was niet te doen met een telefooncamera. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367257
Charlie ziet er ook echt happy uit!
En zwarte hond en sneeuw dat vind geen enkele camera leuk, laat staan een van je mobiele telefoon :biggrin2:
Maar zijn vrolijkheid staat er toch mooi op!


@Anne ,
wat een hoop. Die 3 van ons zouden de hele dag sneeuwengeltjes maken in die hopen :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3367347
Pfff, het mag van mij wel even een tandwieltje lager nu. Sinds gisteren is er 20 cm sneeuw gevallen, en het sneeuwt nog steeds en volgens de voorspelling blijft dat zo tot morgenochtend. Er valt niet tegen te schuiven, handmatig. Had ik gisteren achter het huis alle paden weer begaanbaar, was er voor het huis alweer een centimeter bij gekomen. Aaargh! De dienstdoende buurman-met-sneeuwschuiver heeft de weg vandaag nog niet vrijgemaakt met de tractor, zodat de wandeling straks ook een behoorlijke klus wordt. Ik denk dat ik maar sneeuwschoenen aantrek, om toch iets van een paadje te creëren voor de honden. #verheugtzichheelevenopdezomer

Edit: buum komt net langs met de sneeuwschuiver. Jippie! Nu snel wandelen voordat er weer 5 cm bij is gekomen! :D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3367371
Kaio schreef:Charlie ziet er ook echt happy uit!
En zwarte hond en sneeuw dat vind geen enkele camera leuk, laat staan een van je mobiele telefoon :biggrin2:
Maar zijn vrolijkheid staat er toch mooi op!


@Anne ,
wat een hoop. Die 3 van ons zouden de hele dag sneeuwengeltjes maken in die hopen :biggrin2:
Klopt ja, zwarte hond en witte sneeuw is geen makkelijke combi voor een foto.

Anne, echt niet voor te stellen zo'n dikke laag sneeuw steeds erbij.
Door Anne in Zweden
#3367434
Charlie Angel schreef:Klopt ja, zwarte hond en witte sneeuw is geen makkelijke combi voor een foto.

Anne, echt niet voor te stellen zo'n dikke laag sneeuw steeds erbij.


Dit is de oogst van de afgelopen week:
20190204_133214.jpg
20190204_133214.jpg (1.96 MiB) 1444 keer bekeken
Dat is onze GFT-bak, waar ik een oud hondenkussen op heb gelegd om de sneeuw makkelijk te kunnen verwijderen. Ik heb begin vorige week nog GFT in de bak gedaan, en dit is dus de sneeuw die sindsdien is gevallen.



Vogelvoederhuisje met afrokapsel :biggrin2: :
20190204_133736.jpg
20190204_133736.jpg (1.83 MiB) 1444 keer bekeken

Maar met een zonnetje erbij toch wel lekker winterweer:
20190204_134540.jpg
20190204_134540.jpg (1.95 MiB) 1444 keer bekeken

Met excuses voor eventuele nekhernia's.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door