Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3467015
Siberienne schreef: di 09 jan 2024, 21:26 Bij ons is het nog -11C :biggrin2: kouder dan bij jou Anne! Bizar hè? Wel prachtig zonnig vandaag.

En zo fijn dat jullie in NL ook zon en koud fris weer hebben!
Ik kreeg vanochtend een appje van een vriendin uit Leipzig, daar was het -10. :D Heel bizar inderdaad! Maar het is slechts van korte duur: a.s. maandag duiken we weer naar de -23.

En wat een opluchting moet dat zijn inderdaad, eindelijk eens geen regen in NL!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3467035
Na een paar dagen heerlijk koud en droog weer kwam er gisteravond neerslag.
Resultaat je kunt vandaag hier nog niet de straat op. Bijv als je wil schaatsen of zo ::)
De hondjes staan te popelen maar ja , iss te gevaarlijk. ( ik heb geen zin in gebroken been of zo en voor mijn honden ook noet al gaat het hun makkelijker af met 4 poten ) Hopelijk trekt het nog open is nu hartstikke mistig.
Door frodo quin
#3467038
Hier was het gisteren avond ook aan het miezeren. Het is boven nul dus aangevroren is het niet.

Deze ochtend maar snel geprofiteerd om nog eens ons favoriete korte loslooprondje te doen voor we er weer niet meer door kunnen. Was duidelijk al aan het dooien want ben een paar keer door het ijs gezakt.

Mijn handen zijn blij met het warmere weer (aandoening aan bloedvaten) maar voor te lopen is het wel heel jammer.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3467049
Hier is het water wel grotendeels mooi de bodem ingezakt terwijl het vroor dus. Vanmiddag dus wel wat dooi, maar toch nog harde grond. Mag nog wel ff droogblijven dus!
Oja hier zijn ze aan het schaatsen en sleeën in de weilanden ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3467070
We zijn weer helemaal terug bij af. Grijzer kan welhaast niet. En regenen doet het ook weer >:( >:(
Door frodo quin
#3467083
Hier is het al heel de dag af en aan aan het wisselen tussen sneeuw en smeltende sneeuw. Vannacht was de grond weer stijf bevroren, dus het is weer veilig lopen. Nuja, straks zien of dan nog steeds zo is want op straat zou de sneeuw wel gladheid kunnen geven
Door Anne in Zweden
#3467117
Siberienne schreef: zo 14 jan 2024, 21:48 Het sneeuwt behoorlijk. Benieuwd of ik er morgenochtend doorheen kom met de auto 😬
Ik zag 't op de Regnradar - grote stukken geel in het blauw, dan weet je dat ze het gezellig hebben daar in de buurt van Oslo. :biggrin2:

Hier is de afgelopen dagen ook zo'n 15 cm sneeuw gevallen, en de temperatuur hangt weer rond de -10. Im Norden nichts Neues dus. :D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3467125
Hier wisselt het vandaag tussen zonnig met blauwe lucht en dan ineens een korte sneeuw/hagelbui. In ieder geval fijner dan hele dag grijs :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3467146
Ben benieuwd wat het gaat worden komende dagen
Gisteren heel dag gesneeuwd af en toe ook weer gegooid en natuurlijk 's avonds weer aangevroren. Ik zweer dat toen ik gisteren in het donker reed dat sommige stukken en ijsbaan waren, spiegelde ook mega.
Ben benieuwd vanacht weer gesneeuwd. Vrees dat een deel vandaag dooit en morgen zou een mega lading sneeuw komen. Zal me benieuwen.
Gistermiddag reed ik ook in redelijke verse sneeuw en zelfs met langzaam remmen kikte af en toe al abs in .
Gelukkig hoef ik pas donderdag weer weg :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3467156
Iedereen heeft sneeuw! :o

Wij niks. Ja, gisteren een bui van een kwartier maar bij 2graden en met natte ondergrond was het dus ook meteen weer weg.
En ziet er ook niet naar uit dat er iets komt. Was woensdag beloofd maar dat hebben ze alweer ingetrokken...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3467162
pearlsofpassion schreef:Iedereen heeft sneeuw! :o

Wij niks. Ja, gisteren een bui van een kwartier maar bij 2graden en met natte ondergrond was het dus ook meteen weer weg.
En ziet er ook niet naar uit dat er iets komt. Was woensdag beloofd maar dat hebben ze alweer ingetrokken...
20240116_094938.jpg
20240116_094938.jpg (1.55 MiB) 183 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door sam28
#3467166
Het was een glibberige toestand vanochtend met de auto over de snelweg. Gelukkig was ik zo vroeg dat ik geen files had.
Door Anne in Zweden
#3467167
Hier momenteel -26. De afgelopen dagen is er zo'n 15 cm sneeuw gevallen, morgen moeten er nog eens 15 gaan vallen. Het wordt dan ook iets warmer, maar vrijdag en zaterdag gaan we volgens de verwachting weer onder de -30 duiken. Gevolgd door +1 vanaf zondag! :o

Blij met m'n dikke jas en de stapel haardhout achter het huis! :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door