Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3462107
Siberienne schreef: do 10 aug 2023, 07:28 Ja hoor. Wij zitten daar ver vandaan en wonen op 250 mtr hoogte, zo’n 150 mtr boven de dichtstbijzijnde rivier, of eigenlijk meer. De Glomma is de langste rivier van Noorwegen, maar waar wij wonen verbreed ‘ie zich tot het Øyeren en dat een aardige natuurlijke buffer.
Goed om te lezen dat het niet jullie achtertuin is ... wat niet weg neemt dat het een drama is voor de betrokkenen :(
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3462108
Ina schreef: do 10 aug 2023, 15:33 Goed om te lezen dat het niet jullie achtertuin is ... wat niet weg neemt dat het een drama is voor de betrokkenen :(
Helemaal mee eens, gelukkig dat het niet te dicht bij jullie komt, maar wat een drama voor alle betrokkenen.
Natuur en weer kunnen allesverwoestend zijn.
Door Siberienne
#3462113
Charlie Angel schreef: do 10 aug 2023, 15:42 Helemaal mee eens, gelukkig dat het niet te dicht bij jullie komt, maar wat een drama voor alle betrokkenen.
Natuur en weer kunnen allesverwoestend zijn.
Ja inderdaad. Ze verwachten nu dat het Øyeren ongeveer 2 meter gaat stijgen binnen nu en zaterdag nacht. Dat is veel voor zo’n groot meer. Mensen zijn nu druk bezig om hun boten uit het water te halen en spullen in hutten in veiligheid te brengen.

Spannendste is het eigenlijk aan de andere kant van de Oslo fjord, daar is het nog dichter bebouwd en is een grote watermassa onderweg naar het zuiden. (https://www.nrk.no/osloogviken/drammens ... 1.16511407 ) . Daar waarschuwen ze nu ook voor stroomstoringen en problemen met drinkwater.

Bizarre is dat vorig jaar er problemen waren met een te lage waterstand van het Mjøsa, nu laten ze het gebied rond de ijshal bij Hamar (Vikingskipet) onderlopen om te proberen te voorkomen dat Hamar onderloopt door overstromingen van datzelfde meer :-X

Maar er is ook goed nieuws, er beginnen weer treinen te rijden en wegen worden weer begaanbaar. Er zo weinig slachtoffers, 1 mevrouw omgekomen die bij een wandeling in een rivier viel, en verder is nog iedereen met de schrik vrij gekomen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3462114
Fijn dat het tot nu toe qua slachtoffers zo enorm meevalt Siberienne! Las inderdaad al over hamar en het vikingskipet dat als bassin wordt gebruikt. Mooi om te lezen dat het zo kan, nu hopen dat het voldoende blijkt. Vorig jaar was inderdaad te zien dat het water in dat mjosa meer laag stond. Ook fijn dat er gebieden zijn waar vervoer weer opstart.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3462127
Pff... opluchting dat de schade tot nu toe over het algemeen alleen materieel is. Maakt het natuurlijk nog steeds verschrikkelijk voor de mensen die er mee te maken hebben. En als ik zie hoe lang het in Duitsland heeft geduurd voordat het gebied rond de Saar en Saarbach weer enigszins toonbaar waren...

Ik hoop in september die kant op te gaan. En anders wordt het volgend jaar.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3462851
eelke schreef:Het is best wel prima weer om vakantie te hebben :cool:
Yep, klopt helemaal 😃….. alleen het gaat zo snel voorbij :-\ …..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3462852
eelke schreef: do 07 sep 2023, 07:35 Het is best wel prima weer om vakantie te hebben :cool:
Dit is echt waardeloos weer de laatste weken voor je vakantie >:(
Ik had eigenlijk nu vakantie zullen hebben, maar door gedoe op de afdeling naar achter verplaatst. Boehoe!

Fijne vakantie Eelke en Cindy :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3462858
Ik heb de rest van de maand maar vrij genomen... Iets met veel te warm om te werken en kleinkind on-the-way...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3462862
Ronald schreef: do 07 sep 2023, 13:29 Ik heb de rest van de maand maar vrij genomen... Iets met veel te warm om te werken en kleinkind on-the-way...
Oh is het al bijna zo ver? Spannend!!!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3462869
Ronald schreef:Ik heb de rest van de maand maar vrij genomen... Iets met veel te warm om te werken en kleinkind on-the-way...
Wat ben je goed bezig Ronald! Fijn zo goed voor jezelf zorgen en genieten van de mooie en belangrijke dingen die er toe doen. Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3462873
Kaela schreef: do 07 sep 2023, 17:27 Oh is het al bijna zo ver? Spannend!!!
Dochterlief is bijna 42 weken nu. Zoals het er nu naar uitziet, wordt het kind volgende week gehaald. Maar als het kind net zo eigenwijs is als moederlief, komt het gewoon op de dag vóórdat ze het gaan halen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3462876
Wow. :o
Laten ze in NL zo ver gaan?
Hier stond de afspraak voor inleiding al 10 dagen na 40 weken. Langer doen ze hier echt niet.
Wat ik ook weer overdreven vind hoor, daar niet van. Hopelijk is het dan geen te zwaar kind zodat de bevalling mooi vlot loopt.
Ale, het is dan voor alle momenten. Spannend. :D
Ik duim voor een voorspoedige bevalling en een wolk van een baby. :-*
Door hannabelgje
#3462878
pearlsofpassion schreef:Wow. :o
Laten ze in NL zo ver gaan?
Hier stond de afspraak voor inleiding al 10 dagen na 40 weken. Langer doen ze hier echt niet.
Wat ik ook weer overdreven vind hoor, daar niet van. Hopelijk is het dan geen te zwaar kind zodat de bevalling mooi vlot loopt.
Ale, het is dan voor alle momenten. Spannend. :D
Ik duim voor een voorspoedige bevalling en een wolk van een baby. :-*
Ligt denk ik heel erg aan wie je als verloskundige hebt. Mijn schoonzus was met nummer 3 ook flink over tijd en die mocht ook gewoon verder lopen. Zolang kind en mama het goed doen is er ook niks aan de hand.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3462882
Ronald schreef: vr 08 sep 2023, 10:36 Dochterlief is bijna 42 weken nu. Zoals het er nu naar uitziet, wordt het kind volgende week gehaald. Maar als het kind net zo eigenwijs is als moederlief, komt het gewoon op de dag vóórdat ze het gaan halen.
Oh jeetje! En dan ook nog deze hitte. Ik heb met haar te doen! Hopelijk komt de kleine vanzelf, maar vooral gezond en wel snel kijken wie opa is :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door