Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inni
#2730734
Valiesje mee....of is dat 't lot tarten en ga je 't dan niet nodig hebben??

Ik liet 't van nr één thuis staan toen ik dacht dat 't wel eens zover zou kunnen zijn (dikke 2 weken voor de uitgerekende datum) manlief wilde eerst nog wel zijn match in 't tennistornooi gaan spelen en ik ging zonder valies mee ('t ziekenhuis is daar vlakbij, ik zou anders zonder auto thuis hebben gezeten en gsm bestond nog niet). 't was snikheet, een ongemakkelijke tribune om op te zitten, de match duurde 3 uur, maar ......mijn gyne. speelde op 't terrein ernaast zijn tornooimatch. Ik zat dus op dat vlak niet slecht. Na de match wilde de spelers natuurlijk nog iets drinken maar ik wilde naar huis, man meegezaagd,  nog 's douche, valiesje in de auto en naar 't ziekenhuis. 't Eerste wat ik daar te horen kreeg van de dokter die eerst van de tennis moest worden gebeld "Ik zag je deze namiddag al ongemakkelijk rondwandelen  :o)
10 uur later was mijn zoon er.

Ik hoop voor jou dat je dinsdag je valiesje nodig hebt of ..........liefst nog eerder. ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#2731648
connie63 schreef: Riek dat is oudewets blijkt , want die adviezen gaf ik ook aan me dochter
Maar tegenwordig moet je infacol geven of inbakeren , net zo als dat het water voor de voeding niet meer gekookt hoeft te worden :-\
Ik heb flinke discussie's gehad met de kraamhulp van me dochter  ::)
Thanks voor het compliment.

Er is idd veel veranderd: venkelthee 'mag' niet meer.... Voeding maak je klaar met lauw warm water uit de kraan. Verder werk je niet merr op tijdschemas maar kijk je naar je kind (ook fijn als die veel huilt waardoor je weer singnalen mist....) inbakeren is 'hot'; het echte inbakeren doen we niet maar wel iets war er op lijkt maar dan wat losser.
Laten huilen is ook niet meer van deze tijd ( vind dat ook erg zielig zo'n overstuur kind).
En zo zijn er nog veel meer dingen..

De verloskundige controles stellen weinig voor; diverse dingen werden wel gedaan maar doorvragen is maar matig.

De truc met de tomatensap ken ik nog niet; hier helaas een combi aan voeding omdat ik niet genoeg voeding aanmaak moet er fles bij.

Het is is een schatje maar ze heeft nog zo veel geborgenheid nodig wat in de praktijk betekent dat je haar bijna continue bij je draagt/ligt/zit.
Gebruikersavatar
Door essie74
#2731766
Ivonne schreef: Thanks voor het compliment.

Er is idd veel veranderd: venkelthee 'mag' niet meer.... Voeding maak je klaar met lauw warm water uit de kraan. Verder werk je niet merr op tijdschemas maar kijk je naar je kind (ook fijn als die veel huilt waardoor je weer singnalen mist....) inbakeren is 'hot'; het echte inbakeren doen we niet maar wel iets war er op lijkt maar dan wat losser.
Laten huilen is ook niet meer van deze tijd ( vind dat ook erg zielig zo'n overstuur kind).
En zo zijn er nog veel meer dingen..

De verloskundige controles stellen weinig voor; diverse dingen werden wel gedaan maar doorvragen is maar matig.

De truc met de tomatensap ken ik nog niet; hier helaas een combi aan voeding omdat ik niet genoeg voeding aanmaak moet er fles bij.

Het is is een schatje maar ze heeft nog zo veel geborgenheid nodig wat in de praktijk betekent dat je haar bijna continue bij je draagt/ligt/zit.
Het koken van water heb ik idd ook niet gedaan.... gewoon kraanwater tappen en of ping magnetron opwarmen! had helaas geen borstvoeding genoeg en genoodzaakt flink bij te voeden met fles voeding in de vorm van poeder.  Onze zoon had ernstige darmkrampjes en kreeg daar Lactulose siroop voor van de huisarts na een aantal weken....  later las ik in mijn oude gegeven van 38jr terug dat ze kindjes met krampjes en moeilijke ontlasting ook vaak een theelepel roosvice puur gaven..... tja... ben dat toen gaan doen en heb de kleine man niet meer gehoord!!!  Ook het tijdschema heb ik geheel aan mijn laars gelapt... hij moet de rest van zijn leven al zo in de regelmaat lopenzeg... en ik moet zeggen bijkomstigheid is ook dat ik wist dat ik thuis zou zijn voorlopig om voor hem te zorgen dus geen gedoe met kdv enz....  Tot aan 4 maanden en toen gaf dhr aan toch wel regelmaat te willen en zo geschiedde..... :biggrin2:  advies hier van cb... volg je gevoel das vaak het goede!!! niet twijfelen maar vasthouden aan je gevoel... tja dat advies kon ik wel wat mee...... :biggrin2: :biggrin2:
Door El budha
#2731770
Ivonne schreef: zes weken; lief, ondeugend en erg alert
(én enorm last van darmkrampjes..... huilen)
Weet niet of de tip al is gegeven maar Orthiflor start (merk Orthica) heeft bij mijn zoon (nu 5 jaar oud) wonderen gedaan.
Hij had van fles naar fles last van krampen.
Door wenche
#2731977
Wij zijn sinds gisterochtend thuis :) heerlijk :)
Vanochtend de hondjes opgehaald en dat ging verbazend goed... deeJay "negeert" het nieuwe ding, Pip wilde even kijken wat het was, maar even begeleid omdat ze soms nog wel lomp kan zijn...
Maar dat ging prima.. Nu checkt ze af en toe even of "het ding" nog in de wandelwagen ligt, om vervolgens weer verder te slapen...
Denk zo dat dat wel goed komt...

Evi doet het goed, zit nu (3,5 dag oud) al weer bijna op geboortegewicht (3304 geboortegewicht, vanochtend 3280)
En dat is zo goed, dat we dat "vieren" met even lekker buiten zitten :)
Door Leonike
#2731995
*Marga* schreef: Er was toen hier een baby die heel vroeg is geboren woog nog geen kilo volgens mij, weet iemand hoe het daar mee gaat?
Ik denk dat je mijn kleine meid bedoeld. Gaat super goed.
Een heerlijk, vrolijk, actief en ondeugend meisje.
Ze verwachten niet dat ze iets "overhoud" aan de vroeggeboorte.

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus even zo:

Alle as mama's, veel succes met de laatste loodjes!

En voor de mama's die net bevallen zijn, gefeliciteerd!
Door orinake
#2732049
En we lopen nog steeds rond.
Vannacht een warm bad genomen omdat ik erge last kreeg van men rug en vaginale steken.
Ik dacht eerst even dat het eindelijk wat van betekenis zou zijn, maar nee hoor...
Morgen eindelijk weer op controle :)

Ik heb de indruk dat de laatste dagen veeeeeeeel trager gaan dan voordien, ofwel raakt mijn geduld gewoon op  :-[
#2732128
wenche schreef: Wij zijn sinds gisterochtend thuis :) heerlijk :)
Vanochtend de hondjes opgehaald en dat ging verbazend goed... deeJay "negeert" het nieuwe ding, Pip wilde even kijken wat het was, maar even begeleid omdat ze soms nog wel lomp kan zijn...
Maar dat ging prima.. Nu checkt ze af en toe even of "het ding" nog in de wandelwagen ligt, om vervolgens weer verder te slapen...
Denk zo dat dat wel goed komt...

Evi doet het goed, zit nu (3,5 dag oud) al weer bijna op geboortegewicht (3304 geboortegewicht, vanochtend 3280)
En dat is zo goed, dat we dat "vieren" met even lekker buiten zitten :)
Gefeliciteerd met jullie dochter, Wenche!  :flowers:  Wat een mooie naam heeft ze.  :)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2732173
Ik voel me een gestrande walrus.  >:(

Ik wil mijn teennagels knippen.
Ik wil mijn ijspegeltenen 's nachts tussen de kuiten van mijn vent douwen.
Ik wil rennen, mountainbiken en op knollie rondhobbelen.
Ik wil pršut, prepare en rauwmelkse kazen eten en daar dan ook nog een fles wijn bij open trekken.
Ik wil een nacht goed kunnen slapen zonder maagzuur, kuitkrampen, zere heupen en sanitaire onderbrekingen.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Maar verder gaat het prima, hoor.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2732179
Sonja schreef: Ik voel me een gestrande walrus.  >:(

Ik wil mijn teennagels knippen.
Ik wil mijn ijspegeltenen 's nachts tussen de kuiten van mijn vent douwen.
Ik wil rennen, mountainbiken en op knollie rondhobbelen.
Ik wil pršut, prepare en rauwmelkse kazen eten en daar dan ook nog een fles wijn bij open trekken.
Ik wil een nacht goed kunnen slapen zonder maagzuur, kuitkrampen, zere heupen en sanitaire onderbrekingen.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Maar verder gaat het prima, hoor.....
Maw...de mooiste tijd van je leven  :biggrin2:
Door orinake
#2732204
Sonja schreef: Ik voel me een gestrande walrus.  >:(

Ik wil mijn teennagels knippen.
Ik wil mijn ijspegeltenen 's nachts tussen de kuiten van mijn vent douwen.
Ik wil rennen, mountainbiken en op knollie rondhobbelen.
Ik wil pršut, prepare en rauwmelkse kazen eten en daar dan ook nog een fles wijn bij open trekken.
Ik wil een nacht goed kunnen slapen zonder maagzuur, kuitkrampen, zere heupen en sanitaire onderbrekingen.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Maar verder gaat het prima, hoor.....
Lol en je moet nog eventjes he mie :)
Maar ik ken het wel (al ben ik maar 8kg bij tot nu toe).
Ik ben echt benieuwd wat de gyne gaat zeggen.
Morgen ben ik 38w3d en voor mij mag het snel komen nu.
Krijg het lastig.
Mijn buik op zich is geen probleem, maar mijn rug geeft het stillaan op :'(
Door Erna
#2732230
Sonja schreef: Ik voel me een gestrande walrus.  >:(

Ik wil mijn teennagels knippen.
Ik wil mijn ijspegeltenen 's nachts tussen de kuiten van mijn vent douwen.
Ik wil rennen, mountainbiken en op knollie rondhobbelen.
Ik wil pršut, prepare en rauwmelkse kazen eten en daar dan ook nog een fles wijn bij open trekken.
Ik wil een nacht goed kunnen slapen zonder maagzuur, kuitkrampen, zere heupen en sanitaire onderbrekingen.
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Maar verder gaat het prima, hoor.....
Dit lijstje had eigenlijk maanden geleden op je nachtkastje moeten liggen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2732234
orinake schreef: Lol en je moet nog eventjes he mie :)
Maar ik ken het wel (al ben ik maar 8kg bij tot nu toe).
Ik ben echt benieuwd wat de gyne gaat zeggen.
Morgen ben ik 38w3d en voor mij mag het snel komen nu.
Krijg het lastig.
Mijn buik op zich is geen probleem, maar mijn rug geeft het stillaan op :'(
Ach, nog maar een maandje tot de ud, dus het aftellen is begonnen. En daarbij is tussen de 37 en 42 weken normaal. Dus als het nou een vlotterdje is....
Hier al 18 kg erbij.  :-X
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2732237
Een nacht goed slapen kun je trouwens de komende maaaaaaaaaaaaanden vergeten hoor  :-X
Hier een dametje van 8 maanden die nu pas begint een beetje door te slapen 's nachts...

De rest van de ongemakken waren beduidend sneller over  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door