Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
#2979422
Pff ben blij als Dwayne weer in zijn eigen bed slaapt. Ik doe geen oog dicht. Bij ieder zuchtje, kreuntje word ik wakker en kijk ik of alles in orde is. Ik durf me niet te bewegen. Waardoor ik de hele nacht in dezelfde houding slaap. Ik ben echt stokstijf en gebroken.

Vind het best gezellig hoor zo'n kleintje erbij. Maar het is niet goed voor mij persoontje. Kan ik wel zeggen dat ik niet egoïstisch moet zijn. Maar als ik zelf niet goed in mijn vel zit dan kan ik ook niet goed voor mijn mannetje zorgen..
Gebruikersavatar
Door koekje
#2979517
Ja, je hebt altijd krachtpatsers die met gemak een kleuter dragen, zelfs op de arm  :P
Met losse slingringen kan je wel een ringsling maken, maar moet je de ringen wel vastnaaien dacht ik.
Voor doek hebben jullie minimaal een 6 nodig, misschien zelfs een 7. Je kan het navragen bij een draagconsulent en er ook ringsling proberen.

Ik ben het gewend mn baby naast me te hebben liggen in bed, met bijpassende geluidjes etc. Voor mij is dat een teken dat alles goed is; soort achtergrondruis zeg maar.
Door Nadia
#2979574
Ik heb toch zo'n lekker binkie vind ik zelf  :smitten:


Afbeelding

Met zijn allen op pad :)
Afbeelding

Afbeelding

Laatst een paar mooie foto's laten maken en afdrukken  :smitten: Nu nog zorgen voor een mooie lijst..
Afbeelding

Afbeelding

In zijn nieuwe racestoel  8)
Afbeelding

En jaaaa hoor.. Het eerste begin naar zelfstandig zitten is gezet  8) Knapperd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Else
#2979687
@ Nadia: ik ben reuze blij met m'n ssc (manduca). Eerst eventjes wennen met afstellen maar ik vind het nu heerlijk dragen.
Ik heb echt een krakrug van mezelf maar kan Suze rustig 2 uur dragen zonder problemen.
Je kunt dat ding ook super snel aan/ uit doen: ideaal vind ik (makkelijker en sneller dan een doek knopen).
Maar goed het is denk ik net wat je wilt.....
Wat een mooie vent is je zoontje toch!!!

@ koek: ik ben fan van het flip systeem (qua wasbare luiers) icm de bamboozle 's nachts met wolbroek. Flip is en niet duur, ik heb geen lekken en de printjes zijn leuk genoeg. Je kunt trouwens op MP echt super veel mooie zo goed als nieuwe luiertjes kopen :thumbup:
Door Cupcake
#2979832
Nadia schreef: "Vroeger" zat hij perfect in de doek..  Maar nu niet meer.
Beentjes waren in de doek omdat hij daar 1ste dag koortsvrij was.
Herkenbaar, hier lukte het ineens niet meer om hem lekker in de rekbare doek te knopen.
Ineens werd het me ook te zwaar, voelde het niet meer fijn.

Heb zelf een geweven maar 6 doek en nu het knopen daarvan eindelijk een beetje wil lukken zit het heerlijk.
Nu ook een ringsling te leen, maar meneers 11 kilo's gaan echt wel doorwegen na een uurtje het gewicht op 1 schouder te dragen. Hij zit er wel in een zucht en een scheet in en werkelijk altijd goed, maar voor lang dragen lijkt het me ongeschikt als je kindje ouder/ zwaarder wordt.
Eerder een manduca geleend en inderdaad als hij eenmaal goed zit afgesteld werkt het wel heel makkelijk. Al vind ik het minder comfi dan m'n doek.
Pas ook even een tula mogen proberen; die zat wel echt super lekker.

Wauw Nadia, wat is ie al groot!! En wat een scheetje!!
Nadia schreef: Pff ben blij als Dwayne weer in zijn eigen bed slaapt. Ik doe geen oog dicht. Bij ieder zuchtje, kreuntje word ik wakker en kijk ik of alles in orde is. Ik durf me niet te bewegen. Waardoor ik de hele nacht in dezelfde houding slaap. Ik ben echt stokstijf en gebroken.

Vind het best gezellig hoor zo'n kleintje erbij. Maar het is niet goed voor mij persoontje. Kan ik wel zeggen dat ik niet egoïstisch moet zijn. Maar als ik zelf niet goed in mijn vel zit dan kan ik ook niet goed voor mijn mannetje zorgen..
Hier heb je wel echt honderd procent gelijk. Natuurlijk zegt heel de wereld dat sommige dingen 'erbij horen' enzo, maar je kunt het beste voor je kleintje zorgen als je jezelf ook een beetje ok voelt, al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan.
Door Leonike
#2980615
Nadia schreef: Jee kippenvel van het verhaal!
Met hoeveel weken is ze geboren?
Met 29 weken.
Kim en Casper schreef: Jeetje dat is wel een popje. Vriendin heeft ene baby van 6 maanden van bijna 10 kilo..
Wel fijn iig dat ze het zo goed doet. Gaat ze de groei nog wel inhalen?
Geen idee of ze dat gaat inhalen.
"normaal gezien" halen te vroeg geboren kindjes de groei binnen de eerste 2 jaar in. (dan valt het lijntje binnen de normale curves).
Jelka groeit heel mooi op haar eigen lijntje, ze heeft alleen geen inhaalgroei.
Ze heeft er geen last van, ze doet wat iedere andere 2 jarige ook doet.
Verder zien we het wel.
Esthertjuh schreef: Leonike, hoe groot was Jelka met 14 maanden? Tess is nu 7350 gram en 71 cm. En ze was 1,5 week te laat, dus geboren met 41+4. Bij de geboorte woog ze trouwens 2770 gram.
Even het boekje van het CB erbij gepakt. We hadden het 14 maanden consult met 15.5 maanden. Gewicht 7315 gram. Lengte staat niet ingevuld. Qua lengte had ze kledingmaat 68 nodig.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2980616
Gister werd mijn nichtje vijf. Wat gaat de tijd snel! Ze wordt al een hele jongedame en gaat volgende week alweer naar groep 2. In alle drukte van de visite, cadeautjes, haar vriendinnetje die er ook was kwam ze gister opeens naar mij toe, gaf me een knuffel en zei: Ik vind jou lief Tante Karin. Nou, dan kan je dag toch gewoon niet meer stuk!

Ze was uiteraard in stijl gekleed

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door